![]() |
Grenzen van Helgie
Willen bubbers de huidige grenzen behouden of toch terug naar 1830 toen ook het groot hertogdom luxemburg en nederlands limburg er deel van uit maakte?
Moet men alsnog Zeeuws-Vlaanderen ten Zuiden van de schelde binnenvallen zoals men wilde doen na WO 1? Wat met de Oostkantons die pas in 1920 werden geanexeerd?Bovendien werd na WO 1 eigenlijk een stuk geeist tot aan de Rijn. |
Ik ken geen Helgië.
|
Citaat:
|
Anders een toepasselijke naam : "Hel" "Guy" .. Helgië dus !
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
allee voor 1 keer dan belgie.Kan er nu iemand mijn vraag beantwoorden?
|
belgie ken ik niet, mijn land heet 'België'. Maar goed, ik begrijp u wel.
Ik ben tegen elke militaire actie op het Europese vasteland. Wij Europeanen hebben geen nood aan broedertwist. Echter, ik zie niet in waarom bijvoorbeeld Luxemburg onafhankelijk zou moeten blijven, wanneer de bevolking daar liever Belg zou worden. Zelfde voor Maastricht en Duinkerke. Zoiets moet via een plebisciet worden uitgezocht. |
Citaat:
Luxemburg en de Oostkantons dat weet ik niet. Dat moeten ze zelf maar uitmaken...misschien de Oostkantons teruggeven aan Duitsland. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom men een van de welvarendste landen ter wereld "Helgië" wilt noemen, gaat er bij mij niet in. Prijs u gelukkig dat u in dit land mag leven, ten zuiden van de evenaar was u twee kansen op drie reeds dood.
|
Citaat:
|
Uit Europa dan. Want dit Europa is het einde van de democratie. Europa = 4de rijk. Om ook eens slogantaal te gebruiken.:-P
|
Citaat:
2) Gaat het zo slecht met Nieuw-Zeeland? |
Citaat:
Proficiat! Uw prijs is de aanbeveling om een uurtje iets te lezen over federalisme, confederalisme en decentralisatie. Veel plezier! |
Citaat:
en over simplistische posts gesproken Citaat:
|
Citaat:
|
Die transfers zijn ten dele ook te wijten aan regelgeving die in het zuiden van 't land anders geïnterpreteerd wordt. Bekijk bevoorbeeld de schorsing van werklozen, de extra uitgaven in de gezondheidszorg, enz.
Oh, ja men heeft daar zeker "verklaringen" voor, maar die verklaringen komen gewoon neer op andere interpretatie. Er wordt in het zuiden van 't land ook meer uitgegeven aan overheidspersoneel en werkingskosten. Hoeveel % van de Walen werken er weer in overheidsdienst ? Daarnaast geeft men in het zuiden veel te graag geld uit aan prestigeprojecten zoals Strépy-Thieu waar men in het noorden eerder kosten-baten en haalbaarheidsanalyses doorneemt. Goed dat de gewestvorming gedeeltelijk een einde gemaakt heeft aan dat soort misbruiken van de wafelijzerpolitiek en aan het blokkeren van beslissingen bij verschil in visie. Enz., enz. Het gaat hem dus niet gewoon om transfers, het gaat hem om de onredelijkheid van die transfers ! Het gaat hem ook om het feit dat die transfers de overheid en bevolking in het zuiden laat nestelen in het cliëntelisme en in de door het noorden gesponsorde verzorgingsmaatschappij. En het zijn lang niet alleen de transfers die Vlamingen en Walen uit mekaar drijven. Van onwil om de taal van de meerderheid van de bevolking te leren tot de bemoeizucht over de gewestgrenzen heen. Over elk puntje zijn epistels te schrijven. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be