Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Godsdienstwaanzin (https://forum.politics.be/showthread.php?t=185762)

Boyke 26 april 2013 15:27

Godsdienstwaanzin

Godsdienstwaanzin overal. Het meest in de moslimlanden en bij de moslims.
Uw leven geven voor Allah ? Hoe diep geïndoctrineerd moet een mens zijn!
Geloven ze dat nu echt ?
Hoe dat een mens toch gemanipuleerd kan worden door een "geloof"!
Godsdienstvrijheid kan en mag niet absoluut zijn. Zij is slechts mogelijk binnen de grenzen van de rechten van anderen!
De islam zou aan banden moeten gelegd worden.

Txiki 26 april 2013 15:35

godsdienst = waanzin

of dat nu islam heet, katholicisme of voor mijn part boyke-isme.

Zipper 26 april 2013 15:53

1 Bijlage(n)
.

Kameraad Mauser 26 april 2013 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6615429)
godsdienst = waanzin

of dat nu islam heet, katholicisme of voor mijn part boyke-isme.

Dat boyke-isme lijkt me anders wel een gevaarlijk iets.

Ver weg van blijven is de boodschap...:twisted:

Boyke 26 april 2013 16:15

Zeg eens wat gij bedoelt !
Gij zijt zeker een moslimgatlikker of zoiets ?

Clicquot 26 april 2013 16:30

Gaat het niet eerder over 'extremisme' (salafisme in de islam bv) dat aan banden moet worden gelegd? Of iemand wil geloven of niet zal me worst wezen, iedereen is daar vrij in... bv boeddhisme is redelijk 'vredelievend' en 'open/tolerant' naar andere(n) (godsdiensten) toe.

"Godsdienstvrijheid kan en mag niet absoluut zijn. Zij is slechts mogelijk binnen de grenzen van de rechten van anderen!" is perfect verwoord toch?

Zucht 26 april 2013 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot (Bericht 6615496)
Gaat het niet eerder over 'extremisme' (salafisme in de islam bv) dat aan banden moet worden gelegd? Of iemand wil geloven of niet zal me worst wezen, iedereen is daar vrij in... bv boeddhisme is redelijk 'vredelievend' en 'open/tolerant' naar andere(n) (godsdiensten) toe.

"Godsdienstvrijheid kan en mag niet absoluut zijn. Zij is slechts mogelijk binnen de grenzen van de rechten van anderen!" is perfect verwoord toch?

Het probleem lijkt me dat er toch wel een heel groot deel van de moslims aan het etiket "extreem" voldoen, in onze humanitaire ogen dan toch. Dat zijn niet alleen salafisten. In de Indonesische provincie Aceh heeft men zo een tijd geleden de sharia ingevoerd. Jongens en meisjes die nu tesamen gezien worden, al is het maar gewoon naast elkaar op een bank, kunnen door een meute "dorpelingen" lijfelijk gestraft worden. Tot de politie tussenkomt, die dan steevast de 2 jongeren meeneemt voor nog eens een terechtwijzing (of erger), en niets tegen de amokmakers onderneemt.

Citaat:

"My mom came to get me [from the Sharia police office] at 7 a.m. I was crying. The head lecturer at my campus, Doni, was there to lecture me. A Sharia police officer told him that I had been caught [on an isolated road on a motorcycle with my boyfriend]. He told my mom and me that I should be buried and stoned to death. I said, ‘Sir, I was only trying to look for a shortcut, and I should be stoned for that? What about the officers who raped me last night?'"
- Nita, 20, apprehended by the Sharia police (Wilayatul Hisbah) in January 2010 for the crime of "seclusion" and then raped while in their custody.
http://www.hrw.org/news/2010/11/29/i...te-rights-aceh

En de straf voor overspel is daar nu ook steniging.

http://hrbrief.org/2012/11/indonesia...hts-standards/

Buitenwipper 26 april 2013 17:22

Baby Burned Alive: Chile Arrests 4 Accused Of Killing Child For Being 'Antichrist' In Ritual Sacrifice

Txiki 26 april 2013 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6615480)
Zeg eens wat gij bedoelt !
Gij zijt zeker een moslimgatlikker of zoiets ?

Ge kunt altijd proberen van Kameraad Mauser te bekeren tot Boyke-isme, in de hoop dat hij uw gat komt likken.

Kameraad Mauser 26 april 2013 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6615637)
Ge kunt altijd proberen van Kameraad Mauser te bekeren tot Boyke-isme, in de hoop dat hij uw gat komt likken.

Ik wens Boyke alvast veel sterkte.

8-)

Koenraad Noël 26 april 2013 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot (Bericht 6615496)

Boeddhisme dient evenmin geïdealiseerd te worden. Dat ze vredelievender en toleranter lijken ligt vooral aan het feit dat we amper in aanraking komen met die godsdienst. Elke grote godsdienst heeft wel rotte appels en betreurenswaardige geschiedenissen.

Buitenwipper 26 april 2013 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6615677)
Boeddhisme dient evenmin geïdealiseerd te worden. Dat ze vredelievender en toleranter lijken ligt vooral aan het feit dat we amper in aanraking komen met die godsdienst. Elke grote godsdienst heeft wel rotte appels en betreurenswaardige geschiedenissen.

Boeddhisme kent geen goden is is geen godsdienst.

Boeddhisten zijn heel vriendelijk, tolerant, gastvrij en openminded.

Kameraad Mauser 26 april 2013 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper (Bericht 6615691)

De theocratie in Tibet laat een andere kant zien...

Koenraad Noël 26 april 2013 18:19

Citaat:

Buiten Boeddha en allerlei andere hoge geesten. If it quacks like a duck...

Citaat:

Vertel dat tegen de Dalai Lama, die afwijkende erediensten gewelddadig laat onderdrukken. Of de boeddhisten in Sri Lanka, die nog deze maand winkels van Moslims aanvielen (Kristallnacht, iemand?).

Buitenwipper 26 april 2013 18:37

Och, iedereen keurt deze ultra nationalistisch geïnspireerde daden in Sri Lanka zwaar af, bovendien zitten de vandalen waar ze horen: het cachot.

Koenraad Noël 26 april 2013 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper (Bericht 6615741)
Och, iedereen keurt deze ultra nationalistisch geïnspireerde daden in Sri Lanka zwaar af, bovendien zitten de vandalen waar ze horen: het cachot.

Het blijven boeddhisten. Elke religie kent wel rotte appels en excessen, zoals ik al zei.

Nietzsche 26 april 2013 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6615742)
Het blijven boeddhisten. Elke religie kent wel rotte appels en excessen, zoals ik al zei.

De gehele mensheid kent rotte appels, dus dat elke religie ook rotte appels kent is nogal evident.

Dat daar überhaupt over gediscussieerd moet worden. :roll::lol:

Buitenwipper 26 april 2013 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6615742)

Ja. Maar mijn statement blijft staan.

Rudy 29 april 2013 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6615425)
Godsdienstwaanzin overal. Het meest in de moslimlanden en bij de moslims.
Uw leven geven voor Allah ? Hoe diep geïndoctrineerd moet een mens zijn!
Geloven ze dat nu echt ?
Hoe dat een mens toch gemanipuleerd kan worden door een "geloof"!
Godsdienstvrijheid kan en mag niet absoluut zijn. Zij is slechts mogelijk binnen de grenzen van de rechten van anderen!
De islam zou aan banden moeten gelegd worden.

Boyke. Jij als 64-jarige zou toch moeten weten dat je katholieke geloofsgenoten en moeders er slechter aan toe waren.

Koenraad Noël 29 april 2013 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6615743)
De gehele mensheid kent rotte appels, dus dat elke religie ook rotte appels kent is nogal evident.

Dat daar überhaupt over gediscussieerd moet worden. :roll::lol:

Exotisme, hé.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be