![]() |
Nationaliteit afnemen van Belgen die elders gaan strijden
Mijn voorstel:
"Iedere Belg die zonder verlof van de Regering dienst neemt in een buitenlands leger of zich aansluit bij een buitenlandse troepenmacht of krijgsbende, verliest de Belgische nationaliteit van rechtswege." Vroeger gold een gelijkaardige regeling in Nederland. Wat denken jullie ? |
Vroeger gold dat hier ook dacht ik. van mij mogen ze het herinvoeren.
|
Citaat:
oeps, dit voorstel dient enkel voor moslims die naar Syrie trekken :) |
Citaat:
|
"Iedere Belg die zonder verlof van de Regering dienst neemt in een buitenlands leger of zich aansluit bij een buitenlandse troepenmacht of krijgsbende, verliest de Belgische nationaliteit van rechtswege, tenzij hij daardoor staatloos zou worden."
Wel ? |
Neen.
|
Citaat:
Neen, want ? Ik breng nog een correctie aan hoor! |
"Iedere Belg die zonder verlof van de Regering dienst neemt in een buitenlands leger of zich aansluit bij een buitenlandse troepenmacht of krijgsbende, verliest de Belgische nationaliteit van rechtswege, tenzij hij daardoor staatloos zou worden.
Deze bepaling is niet van toepassing wanneer dienst wordt genomen in het leger van een lidstaat van de Europese Unie." |
Citaat:
|
Wel de democratische krachten, parlement, parlementsleden en kiezers, moeten daarover beslissen Buitenwipper.
Ik wil de vrijheid hebben om te roken op café! OK Buitenwipper ? |
Citaat:
Ze gaan wel werk hebben dan want wat gaat er gebeuren als de belgische moslims samen met het leger van hun heimweeland (vb. Turkije) in een oorlog verwikkeld geraken waar beide partijen aan verschillende kanten staan? |
Citaat:
|
Citaat:
Als U een tweede nationaliteit hebt dan wordt U vb. als Turk beschouwd als je je op Turkse bodem bevindt. De vraag is of je dan turk of belg bent als je in Syrië gaat bommekes gooien. |
Citaat:
Ze worden vermoord, bestolen en verkracht. Verzet wordt genadeloos bestraft. |
Citaat:
Hang aan je lippen hoor ! |
Citaat:
Hierop staat de doodstraf, die met de huidige wetgeving direct word omgezet naar levenslang. Je kan dus NOOIT wettelijk verlof krijgen om onder de wapens te gaan van een vreemde mogendheid of para-militaire groepering. De Belgische regering kan zelfs vandaag iedereen die toch onder vreemde wpanes gaat strijden, direct en zonder enige vorm van proces de Belgische nationaliteit ontnemen. Alleen zijn onze politici te bekakt om deze wet ook in daden om te zetten. |
Citaat:
|
Citaat:
Bij afzwaai kan de militair kiezen of hij deze behoud en zijn verleden volledig opgeeft, of zijn oude naam en nationaliteit terug aanneemt. |
Citaat:
Het boek "Le Racisme antiblanc" (Hervé Ryssen) staat barstensvol voorbeelden. |
Citaat:
Het probleem hangt namelijk ook samen met de dubbele nationaliteit die voor de houder verplichtingen aan beide zijden meebrengt. Verplichtingen waar aan in praktijk vaak niet kan voldaan worden of die in tegenspraak zijn met de wetgeving in één van beide landen... Internationale wetgeving die vereist dat bij het aanvaarden van een nieuwe nationaliteit de oude vervalt zou al een begin zijn... Op nationaal vlak houden wetten hier geen steek omdat nationale wetten nu eenmaal per definitie unilateraal zijn... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be