![]() |
een autokerkhof met vrijwel nieuwe wagens...
http://www.express.be/business/nl/ec...rsi/189734.htm
Wie nu echt dacht dat bepaalde merken zo immens populair zijn dat ze die dingen niet rap genoeg kunnen bouwen,waardoor de prijzen betrekkelijk hoog blijven...think again. En over de "milieuvriendelijkheid" van het "verwijderen" van vrijwel nieuwe wagens (waarschijnlijk geen 5 jaar oud) zullen we het maar niet hebben nietwaar.... Onze moderne markteconomie.Goed nieuws is dat dit zelfs voor de Duitse autobouwers onhoudbaar zal worden,laat staan de Leasing-maatschappijen die hun auto's terug krijgen..... Wat zit men eigenlijk te leuteren over het terugbrengen van de CO2-uitstoot als DIT kan,heeft de overheid op een of andere wijze mee helpen betalen voor deze wagens? :evil: |
Citaat:
Citaat:
Op nieuwe wagens wordt toch maar afgepingeld als er teveel in omloop geraken (kortingen tot 25 % is geen zeldenheid op een nieuwe wagen uit de stock), dan potten "ze" liever nieuwe wagens op voor wisselstukken waar ze quasi een monopolie op hebben - toch op de zichtbare delen (Designschutz) (of anders doet de zwarte markt het of internetmarkt) , behalve voor bepaalde onderhoudsstukken (remblokken, remschijven, enz... ). Constructeurs zijn quasi ook verplicht xx-jaren de nodige wisselstukken te kunnen leveren. Aan een auto die van de band loopt en voor wisselstukken gebruikt wordt is geen groot verlies hoor, want wisselstukkenprijzen maken dat ruimschoots goed. En de blikschade stijgt elk jaar in elk land zelfs ruim sneller als het wagenpark stijgt, ook in de verkeerveiligste landen die de meeste daling van verkeersdoden optekenen. De ADAC stelde vast dat bepaalde blikdelen en schijnwerperblokken op 6 jaar tijd maar eventjes 40 % duurder geworden waren en dit van een gewone VW Golf (heb de live ADAC Motorwelt thuis). Andere delen 12 % duurder. ook hier te lezen: Citaat:
Naja wat voor auto´s geldt geldt ook voor andere produkten, laat maar een iets herstellen... als het nog mogelijk is... |
en onverkochte benz wordt in Finland vernietigd
|
Ruikt naar broodje aap...
|
Citaat:
Hier heeft dus een journalist gewoon lui wat gepost zonder ook maar een minuut in fact checking te steken. Maar dat zijn we gewoon. Gelukkig is er google. En ja hoor, het blijkt inderdaad een indianenverhaal te zijn: http://www.guillaume-robert.net/2013...en-est-pas-un/ |
Gewoon het geleuter over wisselstukken maakt het totaal ongeloofwaardig.
Het zorgvuldig uit elkaar halen van een auto voor wisselstukken kost voor een autofabrikant meer dan een nieuw nog nooit gemonteerd stuk van een toeleverancier te laten afkomen. Of voor stukken gemaakt in eigen beheer. Ipv een wagen uit elkaar te halen, is het goedkoper een extra stuk uit de desbetreffende machine te laten rollen. Neen, het slopen van auto's, nieuw van de band, of 17de hands ,da's een job die vroeger gedaan werd door de zoekende zelf op een autokerkhof -geen werkuren te betalen- of zoals nu, door firma's die niet zo vriendelijk omgaan met de te slopen auto's en alleen de stukken recycleren die opbrengen. |
Kijk weer een anti-autodraadje.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar die treinstellen gaan binnenkort terug naar Italie....... .........dus nee... |
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be