![]() |
de Connectomen komen !
1 Bijlage(n)
Revealing the brain’s circuitry
Computational Neuroscientist Sebastien Seung believes that understanding how our brains are connected could explain why every person is unique. Put simply, we are all wired differently. Neuroscientists have long assumed that learning is a result of making new connections in the brain, can this be extended to explain our personality and disorders of the brain such as autism and schizophrenia? To test this hypothesis Sebastien and his colleagues develop and study connectomes, comprehensive maps of neural connections in the brain. The connectome below depicts the neurons of the retina and was reconstructed by computer from 3D microscopic images. http://wireddifferently.org/connectome/ ted talk Connectome Your connectome contains a million times more connections than your genome has letters. Finding an entire human connectome is one of the greatest scientific and technological challenges of all time |
1 Bijlage(n)
Revoleto laat weten dat connectomen er eerder zo uitzien :
|
Geen idee of er al in die richting is gedacht, maar connectomen in verband brengen met meditatietechnieken lijkt erg interessant.
Seung gebruikt als metafoor de rivierbedding vr connectoom. Maar dan in 3d stel ik me voor. Meditatievormen dan als specifieke rivieren, buiten de oevers treden, of droogleggen. Of synchronisatie ? Of frasering ? ( veel training is ritme ) Kan je d m v meditatiestromen het connectoom veranderen ? Uitdiepen ? Anders leggen ? Doordringen in drooggeraakte beddingen ? |
Ademhalen als connectoombeitelen ?
Achter de oren krabben. Vooral bepaalde vingerbewegingen verdenk ik. Ik denk al trommelend met mn vingers en al tappend met mn voeten. Zie ook Nietzsche, al stappend, met de voeten denken. Gelijkstroom of wisselstroom ? Connectoom en metafoor. Connectoom en herinnering. Pianistenvingers, de rivieren die naar buiten stromen.. Honderden onderzoeksjobs ! Waarop wacht men ? |
Cool en beangstigend tegelijk.
|
Zijn dat niet gewoon zenuwverbindingen?
|
What the fuck zijn connectomen ? Heeft dat met sex te maken ? Is dat een seksuele perversiteit of zoiets ?
|
Citaat:
|
Citaat:
:mrgreen: |
Voor wie verder wil uitdiepen... Mereologie is de relevante wiskunde ...
Het is analyse, structureel en functioneel, op meerdere nivo's, minstens drie. |
Vooral de streambed/neural flow metafoor is krachtig
The relation between neural activity and connectivity can be intuited with a metaphor. Since the connectome defines the pathways along which neural activity can flow, we might regard it as the streambed of consciousness. The metaphor is a powerful one. Over a long period of time, in the same way that the water of the stream slowly shapes the bed, neural activity changes the connectome. The two notions of the self — as both the fast-moving, ever-changing stream and the more stable but slowly transforming streambed — are thus inextricably linked. |
En om mijn initieel freewheelen te kunnen duiden :
Zie o a neural oscillation |
De brein is een schitterend insturment, maar wat met bewustzijn?
Het is een feit dat bewustzijn kan bestaan zonder hersenen. Waarom horen we daar niets over in de wetenschap? |
Citaat:
|
Citaat:
Bewijs het. |
Misschien heeft het er niet echt mee te maken maar toch.(wel fantastisch)
Men zoekt juist nog hoe men het aan de hersenen kan koppelen dacht ik. bionisch oor door 3D printer |
Citaat:
dat situeerde zich idd op de rand van 'artificieel bewustzijn'... Maar jij bedoelt iets anders ? |
Citaat:
|
Waarschijnlijk ziel en aanverwante concepten.
Straks komt hij aanwaaien met thetans... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be