Clicquot |
2 mei 2013 10:14 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boyke
(Bericht 6621519)
Om de barbaarse joden- en moslimslachtingen aan te klagen ?
Ik zeg ja!
|
Ik zou deze reden nu niet echt als trigger gebruiken om een "partij voor de Dieren" op te richten, maar het wordt natuurlijk wel een themapunt. Een partij dat werk maakt van een degelijk programma voor dierenwelzijn, die heeft bij mij een streep voor.
Tot vandaag lees ik alvast weinig of geen specifieke maatregelen in het kader van dierenwelzijn. De meeste dossiers worden vaak gewoon overgemaakt aan de politie of dienst leefmilieu... en die staan dan weer 'nauw' in contact met bv dierenasielen in de regio. 'Los het daar maar op'. En meestal sta je daar dan... machteloos. Op organisaties als Gaia moet je ook niet te veel rekenen; daar wordt men ook van het kastje naar de muur gestuurd (tenzij ze met hun kop op TV kunnen komen).
Dierenwelzijn moet ernstig genomen worden. Dierenmishandeling moet zwaar gestraft worden. De sector van dierenartsen moet er bij betrokken worden. Sommige partijën pleiten voor een zgn 'schepen van dierenwelzijn'. Dat is misschien een brug te ver, er zijn andere, menselijke aspecten die vandaag minder aandacht krijgen en waar men eventueel die schepen kan aanzetten. Maar een verantwoordelijke bij de politie of administratie als een soort meldpunt voor dierenwelzijn is het minste wat men kan doen. En dan actie natuurlijk, dat blijft vandaag dikwijls en veel uit. Een dierenpolitie, is een concept dat hier en daar in z'n kinderschoenen staat, het wordt tijd dat men daar in hogere versnelling begint te gaan. De Animal Cops bij onze Noorderburen bv zou een goed uitgangspunt kunnen zijn. In de US/UK lachen ze er ook niet mee... en zo zou het moeten.
|