Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jeugdwerkloosheid dramatisch (https://forum.politics.be/showthread.php?t=185995)

demonen 3 mei 2013 07:30

Jeugdwerkloosheid dramatisch

De werkloosheid bij jongeren is alarmerend hoog. Maar liefst 22,4 procent van de jonge Belgen slaagt er niet in om een plaats op de arbeidsmarkt te veroveren. Ook wie een diploma op zak heeft, vindt steeds moeilijker een job.

http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Fi...loosheid.dhtml

Het zal niet de jeugd zijn die kan/wil opdraaien voor de statutaie pensioenen, de staatsschuld, Dexia-badbank, de vergrijzing, de mogratie, ...
Wie dan wel?

Buitenwipper 3 mei 2013 07:32

Dat schuiven we door naar de volgende generatie.

Bobke 3 mei 2013 08:05

Het zou misschien helpen als men een studierichting koos waar wel werk voor is.
Waarom moeten de ouderen langer werken ?
Om te zorgen dat jongeren van hun hobby hun beroep kunnen maken ?

AnarchoChristophe 3 mei 2013 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6623504)
Het zou misschien helpen als men een studierichting koos waar wel werk voor is.
Waarom moeten de ouderen langer werken ?
Om te zorgen dat jongeren van hun hobby hun beroep kunnen maken ?

Laat me niet lachen. Wij kunnen waarschijnlijk vooruitkijken naar werken tot 75 jaar ofzo zonder pensioen (en dat lijkt me nog een lage schatting) als er geen fundamentele verandering komt. Dat om de sociaal-democratische Keynesiaanse schuldenput van jullie multicul-import, EU-projectje, subsidiëringsnonsens en sociale hangmatstelsel ook maar een klein beetje te dichten.
Al die nest was al lang gestemd voor de geboorte van de 'jongeren' waar het hier over gaat.

Niet dat er natuurlijk geen rechtenafval te over is.

Buitenwipper 3 mei 2013 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 6623506)
Wij kunnen waarschijnlijk vooruitkijken naar werken tot 75 jaar ofzo zonder pensioen (en dat lijkt me nog een lage schatting) als er geen fundamentele verandering komt.

Have fun. :-D

AnarchoChristophe 3 mei 2013 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper (Bericht 6623511)
Have fun. :-D

Ik hoop zo vlug mogelijk ribedebie te zijn uit dit onland, dat wel.
Alvorens ik 75 ben, zal de ultieme ineenstorting van de Westerse beschaving waarschijnlijk ook wel al aan de laatste scene begonnen zijn.

Buitenwipper 3 mei 2013 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 6623512)
Alvorens ik 75 ben, zal de ultieme ineenstorting van de Westerse beschaving waarschijnlijk ook wel al aan de laatste scene begonnen zijn.

Inderdaad.

Waar denk je naartoe te gaan?

Nietzsche 3 mei 2013 08:20

Alsof je daadwerkelijk zo lang moet werken, dat heb je allemaal zelf in de hand hoor.

Stel systeemslaven.

Nietzsche 3 mei 2013 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 6623512)

De westerse beschaving gaat nooit meer zodanig ineenstorten dat de mensen hier echt dood gaan van de honger, hoor.

Het westen zal het over het algemeen altijd beter hebben dan de rest van de wereld.

Buitenwipper 3 mei 2013 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6623519)
Alsof je daadwerkelijk zo lang moet werken, dat heb je allemaal zelf in de hand hoor.

Stel systeemslaven.

De modale vlaming zal wel moeten, die zal flink mogen sparen om zijn pensioen te bekostigen.

AnarchoChristophe 3 mei 2013 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper (Bericht 6623517)
Inderdaad.

Waar denk je naartoe te gaan?

Liefst zou ik binnen Europa of Noord-Amerika blijven, maar die gaan allemaal ten onder.

Dus dan maar Costa Rica ofzo.

Had jij ook al niet het schip verlaten?

maddox 3 mei 2013 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6623483)
De werkloosheid bij jongeren is alarmerend hoog. Maar liefst 22,4 procent van de jonge Belgen slaagt er niet in om een plaats op de arbeidsmarkt te veroveren.

Hoeveel van die jongeren is diplomaloos? En zou ik het durven vragen...nieuw belg?

Citaat:

Ook wie een diploma op zak heeft, vindt steeds moeilijker een job.
Werknemers zijn te duur om telkens een nieuwe te moeten inwerken. Liever ene aanpakken die de taak al beter aankan, en liefst ene met een zware hypotheek, die wisselen wat minder snel van werkgever.
Grappig dat tussen de fotootjes net een belangrijke groep niet staat.
Citaat:

Het zal niet de jeugd zijn die kan/wil opdraaien voor de statutaie pensioenen, de staatsschuld, Dexia-badbank, de vergrijzing, de mogratie, ...
Wie dan wel?
De opeenvolging van kleptokratische regeringen.

Nietzsche 3 mei 2013 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper (Bericht 6623526)
De modale vlaming zal wel moeten, die zal flink mogen sparen om zijn pensioen te bekostigen.

Een "pensioen" is het enige dat in je opkomt om de absurde loonslavernij te ontkomen?

AnarchoChristophe 3 mei 2013 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6623522)
De westerse beschaving gaat nooit meer zodanig ineenstorten dat de mensen hier echt dood gaan van de honger, hoor.

Neen, economisch gaat het er eerder uitzien als een Soviet-Unie op de rand van instorten.

Verloederde krotten, mensen die vuur moeten stoken in hun living voor warmte, hyperinflatie,...

Citaat:

Het westen zal het over het algemeen altijd beter hebben dan de rest van de wereld.

Neen toch niet. Landen als Costa Rica gaan het beter doen als het multicul overbelaste Westen.

Wij hebben geen grondstoffen of goedkope arbeid he. Wat wij hebben is kennis, waardoor onze rijkdom. Kennis die vlug geërodeerd wordt import van achterlijken en hun effect op democratie.

Westerlingen die nog vlug migreren gaan het inderdaad beter hebben. Het Westen zelf is, als de trend zich voortzet, gedoemd.

Pin en Puk 3 mei 2013 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6623483)
De werkloosheid bij jongeren is alarmerend hoog. Maar liefst 22,4 procent van de jonge Belgen slaagt er niet in om een plaats op de arbeidsmarkt te veroveren. Ook wie een diploma op zak heeft, vindt steeds moeilijker een job.

http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Fi...loosheid.dhtml

Wie dan wel?

Maar waar zijn de cijfers van : hoeveel allochtonen of nieuwe belgen zitten in die 22,4 ´% ?
Het gaat nog zo ver komen dat die kloten media gaat durven schrijven " Geen werklozen in Marokko "

AnarchoChristophe 3 mei 2013 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6623519)

Stel systeemslaven.

Ja, verhuizen.

Nietzsche 3 mei 2013 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 6623535)
Neen, economisch gaat het er eerder uitzien als een Soviet-Unie op de rand van instorten.

Verloederde krotten, mensen die vuur moeten stoken in hun living voor warmte, hyperinflatie,...

Neen toch niet. Landen als Costa Rica gaan het beter doen als het multicul overbelaste Westen.

Wij hebben geen grondstoffen of goedkope arbeid he. Wat wij hebben is kennis, waardoor onze rijkdom. Kennis die vlug geërodeerd wordt import van achterlijken en hun effect op democratie.

Westerlingen die nog vlug migreren gaan het inderdaad beter hebben. Het Westen zelf is, als de trend zich voortzet, gedoemd.

Dit is natuurlijk allemaal wel speculatie van de bovenste plank.

Pin en Puk 3 mei 2013 08:34

Citaat:

Dromer

Nietzsche 3 mei 2013 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 6623540)
Dromer

Het is allemaal speculatie.

Vrolijk op Vrijdag 3 mei 2013 08:36

Werken is goed, maar saboteren is beter. :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be