Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jongerenvoorzitter Groen! Antwerpen stapt ontgoocheld uit de partij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=18616)

Liberaal Appel 6 augustus 2004 13:44

Jongerenvoorzitter Groen! Antwerpen stapt ontgoocheld uit de partij

De jongerenvoorzitter van de Antwerpse afdeling van Groen! Carim Bouzian neemt ontslag uit de partij. Dat heeft hij donderdag zelf aangekondigd. "Als jongere ben ik zeer ontgoocheld door de restauratie van de oude garde, die nu weer de lakens uitdeelt in de Antwerpse vleugel van Groen!", stelt Bouzian in een mededeling.

Bouzian is vijf jaar actief lid van Groen! en stapt naar eigen zeggen nu ontgoocheld uit de partij. Hij is misnoegd dat de oude garde binnen de partij opnieuw de lakens uitdeelt en vindt dat hij in zijn strijd om homoseksualiteit binnen de islam aanvaardbaar te maken op enkele uitzonderingen na binnen zijn partij niet gesteund werd. De partij knuffelt de migrantengemeenschap teveel, meent hij.

Bouzian spreekt van tegenstand op nationaal niveau en in Antwerpen. "Chantal Pauwels (Antwerps schepen, nvdr), die een sleutelfiguur was in dit dossier, deed uiteindelijk niets voor mijn zaak". Bouzian was in oktober vorig jaar, toen Pauwels in opspraak kwam als schepen, één van de voorstanders om haar in het stadsbestuur te vervangen.
De jongerenvoorzitter uit donderdag in een mededeling echter ook twijfels over Mieke Vogels ("een voorbeeld van oude politieke cultuur") en wil dat de Antwerpse afdeling een nieuwe voorzitter en een krachtiger bestuur krijgt.
Bouzian zegt zijn ontslag nu te geven omdat dit tijdens de zomermaanden het minst schadelijk is voor de partij en omdat er geen verkiezingen voor de deur staan.

Bron: Gazet Van Antwerpen

Raven 6 augustus 2004 13:53

Het komt niet vaak voor, maar voor Carim Bouzian uit Agalev had ik respect. Hij heeft bewezen over een flink stel ballen te beschikken met zijn campagne-pamfletten waarop 2 Turken in traditionele kledij elkaar verknuffelden. (hij deed dat om homoseksualiteit bespreekbaar te maken).

Dat hem dat geen vrienden heeft bezorgd in de Agalev-garde was duidelijk, en hij is toen teruggefloten.

Maar Agalev is heel elitaristisch, maar dat was al langer bekend. Ze gaan niet rap hun handen vuil maken om olie van meeuwen te kuisen, of op straat te komen als de regering weer een bos (dat echt van tel is) wilt decimeren. Noch interesseert hun de problematiek van homo-haat onder moslims, en deheer Bouzian zal het geweten hebben.

Peace 6 augustus 2004 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liberaal Appel

De jongerenvoorzitter van de Antwerpse afdeling van Groen! Carim Bouzian neemt ontslag uit de partij. Dat heeft hij donderdag zelf aangekondigd. "Als jongere ben ik zeer ontgoocheld door de restauratie van de oude garde, die nu weer de lakens uitdeelt in de Antwerpse vleugel van Groen!", stelt Bouzian in een mededeling.

Bouzian is vijf jaar actief lid van Groen! en stapt naar eigen zeggen nu ontgoocheld uit de partij. Hij is misnoegd dat de oude garde binnen de partij opnieuw de lakens uitdeelt en vindt dat hij in zijn strijd om homoseksualiteit binnen de islam aanvaardbaar te maken op enkele uitzonderingen na binnen zijn partij niet gesteund werd. De partij knuffelt de migrantengemeenschap teveel, meent hij.

Bouzian spreekt van tegenstand op nationaal niveau en in Antwerpen. "Chantal Pauwels (Antwerps schepen, nvdr), die een sleutelfiguur was in dit dossier, deed uiteindelijk niets voor mijn zaak". Bouzian was in oktober vorig jaar, toen Pauwels in opspraak kwam als schepen, één van de voorstanders om haar in het stadsbestuur te vervangen.
De jongerenvoorzitter uit donderdag in een mededeling echter ook twijfels over Mieke Vogels ("een voorbeeld van oude politieke cultuur") en wil dat de Antwerpse afdeling een nieuwe voorzitter en een krachtiger bestuur krijgt.
Bouzian zegt zijn ontslag nu te geven omdat dit tijdens de zomermaanden het minst schadelijk is voor de partij en omdat er geen verkiezingen voor de deur staan.

Bron: Gazet Van Antwerpen

De groene partij bestaat uit hoe langer hoe meer bruine blaadjes!

Philips Inc. 6 augustus 2004 14:23

Groen! progressief? Woehahaha ....

jules 6 augustus 2004 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Groen! progressief? Woehahaha ....

kan je je post eens motiveren ?

Raven 6 augustus 2004 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jules

Jullie zijn vreselijke elitairisten die eerder inzitten met Kyoto-normen en kernenergie, dan met zaken waar de natuur echt baat mee heeft.

Jullie beide stokpaardjes helpen de groene zaak geen zak vooruit. Daarom waarschijnlijk dat je ook niet op de steun hoeft te rekenen van _echte_ groene organisaties zoals Gaia.

Philips Inc. 6 augustus 2004 14:33

Citaat:

Vraag eens aan de ex-jongerenvoorzitter van jullie antwerpse afdeling. :lol:

jules 6 augustus 2004 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Jullie zijn vreselijke elitairisten die eerder inzitten met Kyoto-normen en kernenergie, dan met zaken waar de natuur echt baat mee heeft.

Jullie beide stokpaardjes helpen de groene zaak geen zak vooruit. Daarom waarschijnlijk dat je ook niet op de steun hoeft te rekenen van _echte_ groene organisaties zoals Gaia.

Groen! zit in met Kyoto omdat dat iets is wat de toekomst van de hele planeet aanbelangt.
Groen! ijvert steeds voor meer groen en heeft dat in z'n beleid steeds consequent doorgetrokken
Met het afbouwen van kernenergie ben ik het niet eens (zie topic in de Groen! debatclub)

Gaia een echt-groene-organisatie noemen is lachwekkend.

jules 6 augustus 2004 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Vraag eens aan de ex-jongerenvoorzitter van jullie antwerpse afdeling. :lol:

:roll:

overigens ben ik géén lid van Groen!. Wou ik toch even vermelden

Philips Inc. 6 augustus 2004 14:40

Citaat:

:roll:

overigens ben ik géén lid van Groen!. Wou ik toch even vermelden

Doet ook niet ter zake.

Bewijs eens dat Groen! progressiever is als N-VA ...

Raven 6 augustus 2004 17:58

Citaat:

Groen! zit in met Kyoto omdat dat iets is wat de toekomst van de hele planeet aanbelangt.
Groen! ijvert steeds voor meer groen en heeft dat in z'n beleid steeds consequent doorgetrokken
Met het afbouwen van kernenergie ben ik het niet eens (zie topic in de Groen! debatclub)

Gaia een echt-groene-organisatie noemen is lachwekkend.

Kyoto is een farce en dit om 2 redenen.

-> Al zou Kyoto over de gehele wereld perfect nagevolgd worden sinds 2000 (en dan nemen we ook aan dat de derde wereldlanden hun uitstoot NIET verhogen en er geen uitstoot-rechten gekocht kunnen worden), dan zou de globale verwarming toch sterk door zijn gezet, maar 1 graad minder fel tegen 2100, als zouden we niets doen. Kyoto is in principe goed, maar het is bijlangge niet afdoende om de globale verwarming tegen te gaan.

-> Onze industrie neemt al sowieso alle maatregelen om de uitstoten te beperken. We zitten aan onze technische limiet. Elke verlaging betekent dus dat we onze productie moeten afbouwen, wat uiteraard, uitgesloten is.

Philips Inc. 6 augustus 2004 22:45

Nog steeds geen antwoord ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be