![]() |
Iraanse Presidentsverkiezing
Binnen een maand is het zover. Kandidaten kunnen zich nog opgeven tem 11 mei. Dan word er 10 dagen beraad gehouden over wie wel en niet mag deelnemen.
Wie maakt kans en wie niet? Wie geniet je voorkeur? Als het aan Ahmadinejad zou liggen, zou het Esfandiar Rahim Mashaei worden. ![]() |
De nieuwe Hitler (volgens de hedendaagse nazi-beesten), Ahmadinejad, mag niet meer meedoen aan de verkiezingen.
|
Ik vermoed eerder dat we aan de vooravond staan van normalisatie met Iran.
|
Iran moet gewoon die ayatollahs zien kwijt te geraken. Zijn er geen dissidente groepen te vinden binnen het leger? Indien je zoiets aan je zijde hebt, is de kans groter om eens een maneuver uit te voeren dat een redelijke kans op slagen heeft.
Anders wordt het weer zoiets als een hoop betogingen die ze uit elkaar ranselen, een derde van de bevolking achter tralies zetten,... En uiteindelijk blijven die theocraten daar grijnzend op hun troon de rest van de bevolking gijzelen. |
Citaat:
|
Ge moogt u kandidatuur indienen, en dan wordt beslist of je mag deelnemen. Door wie ?? Waarschijnlijk door een handvol religieuze gekken, zoals vanouds. Om je dood te lachen.
|
Citaat:
Ik neem aan dat binnen Iran niet iedereen op dezelfde golflengte zit met de theocratie... Nu is er natuurlijk wel het gevaar met de omliggende regio's die al zo onstabiel zijn door Westerse inmenging, en de Saoudclan niet vergeten, dat wanneer er een drastische omwenteling zou komen dit wel eens heel negatief kan uitvallen voor Iran. |
Citaat:
Het komt allemaal wel goed. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat beiden wel meer gebaat zijn met stabiliteit ipv uit de hand lopende oorlogen. Inzake het nucleaire programma, is er nog zee van tijd, ondanks wat Israelische havikken zullen beweren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Israel kan gerust enkele omringende landen effectief van de kaart vegen indien ze willen. Op dat vlak moeten ze inderdaad niet janken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be