![]() |
Maak kennis met de N-VA bestuursstijl van « A »
Na de kwijtschelding van de havenboetes voor meer dan 50 miljoen euro nemen wij hierbij verdere kennis met de bestuursstijl van de nieuwe coalitie en N-VA burgemeester Bart De Wever in “A”.
http://www.vandaag.be/binnenland/124...derdokken.html http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...derdokken.aspx Iedere burger heeft altijd geweten dat in de tijd van… er commissies werden betaald aan sommige takelbedrijven. Stand van zaken vandaag? Hoeveel stemmen en geloofwaardigheid gaat dit de partij (alweer) kosten na het compromis omtrent de door Marc Van Peel cadeau gegeven boetes van meer dan 50 miljoen euro ? http://forum.politics.be/showthread.php?t=180838 Voor de Dexia toxische kredieten aan steden en gemeenten waarover politici gingen beslissen zijn er nog altijd geen schuldigen komen opdagen. Kijk vervolgens na het volgende reportage van de RTBF van donderdag 9 mei 2013 over de schandalige praktijken van Dexia in Frankrijk en verder... http://www.rtbf.be/tv/revoir/detail_...IJAP100-000-19 Bij dit parkeerverbod worden de mensen bij de eerste melding gestraft |
Citaat:
|
Ik begrijp dat er ruim van te voren,middels borden en info,aangekondigd werd dat er een parkeerverbod aankwam.
Na het verstrijken van de termijn is het geheel normaal dat alle geparkeerde autos verwijderd worden.Diegenen die bleken NA de aankondigingen daar te staan kunnen zich,behalve takelkosten ,ook aan een boete verwachten.....normaal. Het zou eerder schandalig zijn als een bevoegde overheid NIKS zou doen. Wat verwachten we eigenlijk? Het probleem is niet puur "Antwerps",maar de openbare ruimte permanent als parkeerplaats voor privé-voertuigen gebruiken is geen godgegeven grondwettelijk recht maar een tijdelijke GUNST.In Japanse steden bijvoorbeeld ,(nochtans zeer groot auto-fabrikant en exporteur),is het absoluut not-done om de straat als stalplaats te gebruiken,misschien moeten we hier ook eens over nadenken. Iedereen zou hoogstens een tijdelijk gebruiksRECHT moeten kunnen hebben op dergelijke ruimtes.... Wat de toewijzing van takelbedrijven betreft,dat is een zaak van het stadsbestuur ...het zou me absoluut niet verwonderen moest er regelmatig een "open aanbesteding" uitgeschreven worden om dat werk,na eenvoudige oproep,te komen uitvoeren.... boosjes op politici die DURVEN doen waarop het staat...tsja......jammer hé? |
Er zijn mensen die onder de werkdruk en de files geen tijd hebben om die boorden te zien staan.
Een goede gebaar van "A" had misschien geweest daar een radio wagen te laten rondrijden. Net zoals met "soep Van Boom".. Maar zoveel gaat men voor burgers die het al zwaar genoeg hebben ook in "A" schijnbaar niet doen. Een amnestie (de zoveelste) om politici de mogelijkheid te geven zich in orde te stellen voor mogelijke fraude dat wel. Ondertussen vernemen wij in het reportage van de RTBF dat de schulden-waarborgen van Dexia de belastingbetaler zal blijven vervolgen tot in 2070 |
Als we maar kunnen zeuren en zagen, he Raspou
|
Ik vind het uiterst positief, en een grote tegenstelling met die zaak daar in Leuven waar ze vierkant hun broek veegden aan de simpele burger, dat de Antwerpse flikken noteren welke nummerplaten daar al stonden, voordat ze de parkeerverbodsborden plaatsten.
In de Frut staat dat die mensen geen boete en geen takelkosten moeten betalen. (terwijl de Schoof zich meent te herinneren dat ge maximaal 24 uur moogt parkeren ..., maar tenminste houdt men rekening dat sommige mensen niet alle dagen met de auto rijden ....). Een pluim dus voor het nieuwe stadsbestuur. Dat is helemaal geen blinde repressie, maar bestuurswerk op maat !! . |
Citaat:
Goed bestuur. |
Citaat:
|
Citaat:
2 Als het goed is moet het ook gezegd worden... 8-) |
Citaat:
Goe bezig manneke. Nu nog even wachten tot één of andere pipo van de andere kant de namen en adressen van de 5 klagers hier publiceert. Voor mij hoeft dat niet, ik heb ze al... |
Citaat:
Flauw excuus om op die manier je verantwoordelijkheid & fout te ontlopen. |
Citaat:
|
Citaat:
Parkeerplaatsen in overschot en geen burengerucht. Nog niet gesproken over de werkgelegenheid die dat schept. Als je het laat zoals het is, staan er volgend jaar weer anderen die weg getakeld moeten worden. Trouwens die 112 wel weg getakelden die niet beboet worden, doet die takelfirma dat gratis of moet die factuur betaald worden door de Antwerpse belastingbetaler? Dat onthou jij dan misschien voor de volgende keer. |
Citaat:
|
Citaat:
Al ben ik er voorstander van dat die factuur doorgeschoven wordt naar de 5 querulanten die heel het spel op de wagen gezet hebben met hun rechtszaak tegen de locatie van de foor. . |
Citaat:
Trek maar gauw die conclusie van jou in, want ze riskeert een nominatie te krijgen in de reeks "domste van dit jaar". . |
Citaat:
|
Bestuursstijl van A:
http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...mpaign=enieuws Ik denk dat de Brusselaars op hun twee knieën zouden bedelen voor ietwat fatsoenlijk opkuiswerk ... Heeft er iemand nog een 2-tje over op zijn toetsenbord ? Citaat:
|
Wat mag er nu op deze kaaien allemaal plaatsvinden?
Quid: openbaar domein?
Waarom wordt er vandaag schadevergoeding betaald door "A" , hoe zit het hier ten gronde? Quid: publieke ruimte? Vlaamse kaaien-parkgebied... Gaat het met N-VA eerlijk of zijn het ook charlatans die de burgers van "A" van alles en nog wat verzwijgen en daarom overgaan tot betalen. Waarom vragen wij het niet aan volksvertegenwoordiger en buitenstaander Landuyt de specialist in rechten of is het iedereen zijn potje... http://assets.rug.be/img_art/site/im...2E1E3C90E1.pdf http://www.gva.be/nieuws/interactief...orepisode.aspx http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...n-klagers.aspx http://www.gva.be/opinie/standpunt-a...compromis.aspx Wat vindt u van de Sinksenfoordeal die de stad met de klagers sloot? -Een goede deal -Een lelijke maar de best haalbare deal -Verwerpelijk en pure klassenpolitiek Bron en onderzoek: Gazet van Antwerpen |
De onpartijdige GVA en de zoveelse NVA klaagdraad.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be