Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wie wordt rector van de KU Leuven ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=186350)

Boyke 13 mei 2013 14:03

Wie wordt rector van de KU Leuven ?

Toch Rik niet zeker ?
Vandaag valt al een zware beslissing he!
Voor Rickie Boy is het nu erop of eronder ...
Een derde kans krijgt hij niet!
Kan hij niet nemen, dat zou te belachelijk zijn!

Rudy 13 mei 2013 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6636763)
Kan hij niet nemen, dat zou te belachelijk zijn!

Waarom ?

Boyke 13 mei 2013 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 6636774)
Waarom ?

Twee keer gebuisd worden, en dan nog uw les niet geleerd ?
De eeuwige looser spelen ?
Er zijn grenzen aan de machtswellust!

Boyke 13 mei 2013 14:37

Maar hij moet doen wat hij niet kan laten he!

Rudy 13 mei 2013 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6636808)
Twee keer gebuisd worden, en dan nog uw les niet geleerd ?
De eeuwige looser spelen ?
Er zijn grenzen aan de machtswellust!

Twee keer gebuisd voor wat ?

Boyke 13 mei 2013 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 6636817)
Twee keer gebuisd voor wat ?

Voor rector he!
Indien hij deze keer niet verkozen raakt natuurlijk!

Rudy 13 mei 2013 16:02

Als Rik Torfs kandidaat is dan wens ik hem het allerbeste. Ik probeer optimistisch te blijven. Moedig. Ik vrees echter dat conservatief machtsbehoud nog steeds belangrijk is in Leuven, annex Vlaanderen.
Ben toch eens benieuwd.

Tavek 13 mei 2013 22:53

Vermoed dat nu al duidelijk wordt wie de nieuwe rector indien de stemmen voor de andere ingenieurs naar de overblijvende ingenieur gaan :)

Koenraad Noël 14 mei 2013 13:18

Maex, vrees ik.

Tavek 14 mei 2013 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6638285)
Maex, vrees ik.

Ik duim alvast voor haar.

Competente dame, en ingenieur. Zeer belangrijk, in tegenstelling tot die mediageile godsdienstwetenschapper.

Koenraad Noël 14 mei 2013 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6638315)
Ik duim alvast voor haar.

Competente dame, en ingenieur. Zeer belangrijk, in tegenstelling tot die mediageile godsdienstwetenschapper.

Ik ben geen fan van Torfs, maar hij is de enige die inziet dat HW meer middelen nodig heeft. Ingenieurschap staat volledig los van capaciteit om als rector te kunnen fungeren.

Boyke 14 mei 2013 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6638374)
Ik ben geen fan van Torfs, maar hij is de enige die inziet dat HW meer middelen nodig heeft. Ingenieurschap staat volledig los van capaciteit om als rector te kunnen fungeren.

Who or what the fuck is "HW" ?

Boyke 14 mei 2013 14:08

Humane Wetenschappen ?

Koenraad Noël 14 mei 2013 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6638380)
Humane Wetenschappen ?

Ja.

Specifieker, de letterenbibliotheek.

Tavek 14 mei 2013 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6638374)

Het probleem van financiering stelt zich overal, ook bij de ingenieurswetenschappen.

Koenraad Noël 14 mei 2013 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6638404)
Het probleem van financiering stelt zich overal, ook bij de ingenieurswetenschappen.

En volgens de drie ingenieurs niet bij HW.

Tavek 14 mei 2013 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6638411)
En volgens de drie ingenieurs niet bij HW.

Kan je me passages uit de programma's citeren die melden dat HW geen extra fondsen of ondersteuning moeten krijgen ?

Niet dat ik je niet geloof, maar als je ze weet staan hoef ik zelf niet op zoek :)

Koenraad Noël 14 mei 2013 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6638421)
Kan je me passages uit de programma's citeren die melden dat HW geen extra fondsen of ondersteuning moeten krijgen ?

Niet dat ik je niet geloof, maar als je ze weet staan hoef ik zelf niet op zoek :)

Er is woensdagavond een debat geweest. Een samenvatting uit Veto:
Citaat:

Het debat eindigt met een stevige discussie over Humane Wetenschappen. Worden de faculteiten van de groep Humane Wetenschappen financieel benadeeld? Volgens Rik Torfs wel, volgens de drie vicerectoren niet. Torfs: “Humane Wetenschappen heeft een financiële achterstand. Dat ligt aan het systeem, waarbij er te veel nadruk ligt op onderzoek en waarbij kwantitatieve criteria primeren.”

De vicerectoren wijzen op de tweehonderd nieuwe professoren die aangeworven zullen worden, waarvan een groot deel naar Humane Wetenschappen zal gaan. Torfs reageert met een oneliner: “We willen toch niet dat de Letterenbib een archeologische site wordt?”

Tavek 14 mei 2013 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6638424)
Er is woensdagavond een debat geweest. Een samenvatting uit Veto:

Ik interpreteer dit toch eventjes anders hoor.

HW wordt nu behandeld net zoals alle andere faculteiten, maar omdat HW van nature anders is als bvb de wetenschappen, kunnen ze niet zo gemakkelijk aan geld geraken. Eigenlijk niets nieuws onder de zon.

Het kan niet zo zijn dat een prof of assistent in de wetenschappen zich dubbel moet plooien voor zijn of haar financiering, terwijl iemand van HW gewoon met vlaams geld gefinancierd kan worden (met alle gevolgen van dien voor de arbeidsomstandigheden).

Dat zou simpelweg discriminatie zijn. Het probleem zit bij HW waar men er blijkbaar niet in slaat om externe financiering binnen te halen.

Koenraad Noël 14 mei 2013 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6638435)
Ik interpreteer dit toch eventjes anders hoor.

HW wordt nu behandeld net zoals alle andere faculteiten, maar omdat HW van nature anders is als bvb de wetenschappen, kunnen ze niet zo gemakkelijk aan geld geraken. Eigenlijk niets nieuws onder de zon.

Het kan niet zo zijn dat een prof of assistent in de wetenschappen zich dubbel moet plooien voor zijn of haar financiering, terwijl iemand van HW gewoon met vlaams geld gefinancierd kan worden (met alle gevolgen van dien voor de arbeidsomstandigheden).

Dat zou simpelweg discriminatie zijn. Het probleem zit bij HW waar men er blijkbaar niet in slaat om externe financiering binnen te halen.

Het probleem gaat niet zozeer over proffen en assistenten. Rik Torfs haalde de letterenbibliotheek aan, een punt dat door de andere rectorskandidaten genegeerd wordt. Nochtans wordt deze bibliotheek massaal gebruikt door studenten uit andere faculteiten.

Het budget wordt steeds kleiner en kleiner, terwijl de digitale abonnementen steeds duurder worden. Dit jaar sneuvelde o.a. de toegang tot ARTstor.

Ik zal verder maar niet ingaan op de barslechte staat van de elektronica in onze leslokalen, in de gevallen dat een geschikt lokaal beschikbaar is (want bepaalde in gedeelde vakken worden groepen systematisch in te kleine lokalen gestoken).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be