Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Doodstraf invoeren voor moslimextremisten ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=186384)

Boyke 14 mei 2013 09:13

Doodstraf invoeren voor moslimextremisten ?

"ZE" dreigen met vernietigende aanvallen.
"ZE" gaan dus moorden plegen.
Dus de doodstraf wederom invoeren.
Twee protokollen bij het EVRM opzeggen.
De Grondwet verbiedt de herinvoering van de doodstraf niet.

Artikel 14bis: De doodstraf is afgeschaft.

Artikel 18: De burgerlijke dood is afgeschaft; hij kan niet opnieuw worden ingevoerd.

Dus de doodstraf kan wel opnieuw worden ingevoerd!

Redenerend a contrario vanuit artikel 18!

http://www.senate.be/doc/const_nl.html

Referendum gevraagd!

plakker 14 mei 2013 09:17

:cheer: doodstraf :cheer:

lombas 14 mei 2013 09:19

Inderdaad, met 2/3de meerderheid. Praktisch onhaalbaar.

plakker 14 mei 2013 09:23

Misschien een poll toevoegen en eens kijken of je hier wel aan een tweederde meerderheid zou komen...

CLAESSENS Joris 14 mei 2013 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6637919)
"ZE" dreigen met vernietigende aanvallen.
"ZE" gaan dus moorden plegen.
Dus de doodstraf wederom invoeren.
Twee protokollen bij het EVRM opzeggen.
De Grondwet verbiedt de herinvoering van de doodstraf niet.

Artikel 14bis: De doodstraf is afgeschaft.

Artikel 18: De burgerlijke dood is afgeschaft; hij kan niet opnieuw worden ingevoerd.

Dus de doodstraf kan wel opnieuw worden ingevoerd!

Redenerend a contrario vanuit artikel 18!

http://www.senate.be/doc/const_nl.html

Referendum gevraagd!

OVER MIJN LIJK!

Ik ben een fervent voorstander van doodstraf voor zeer zware delicten �* la Dutroux en co. Voor mij valt ook terrorisme met dodelijke slachtoffers of de bedoeling die te maken daar onder.

Maar nu niet en nooit niet ga ik akkoord met doodstraf voor één bepaalde bevolkingsgroep!
Je doet hier de eerste stap om bewinden zoals die van Mao, Dolf en Stalin terug in te voeren!

Je gevoelsmatige respons is ok... Die zwijnen verdienen wat ze zouden krijgen...
Maar gevoel alleen, zonder rede, is nooit een goede raadgever.
8-)

Boyke 14 mei 2013 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6637925)
Inderdaad, met 2/3de meerderheid. Praktisch onhaalbaar.

M.i. moet de Grondwet dus NIET gewijzigd worden natuurlijk.
Protokollen bij het EVRM kunnen opgezgd worden door de Regering, dus met een gewone meerderheid in het parlement!

Boyke 14 mei 2013 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6637935)
OVER MIJN LIJK!

Ik ben een fervent voorstander van doodstraf voor zeer zware delicten �* la Dutroux en co. Voor mij valt ook terrorisme met dodelijke slachtoffers of de bedoeling die te maken daar onder.

Maar nu niet en nooit niet ga ik akkoord met doodstraf voor één bepaalde bevolkingsgroep!
Je doet hier de eerste stap om bewinden zoals die van Mao, Dolf en Stalin terug in te voeren!

Je gevoelsmatige respons is ok... Die zwijnen verdienen wat ze zouden krijgen...
Maar gevoel alleen, zonder rede, is nooit een goede raadgever.
8-)

De doodstraf zou moeten ingevoerd worden voor ALLE terroristische aanslagen met doden. Niet alleen deze door moslims gepleegd. De moslimdreiging is alleen maar de aanleiding!
Dat je daar kon aan twijfelen CLAESSENS Joris!

CLAESSENS Joris 14 mei 2013 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6637938)
De doodstraf zou moeten ingevoerd worden voor ALLE terroristische aanslagen met doden. Niet alleen deze door moslims gepleegd. De moslimdreiging is alleen maar de aanleiding!
Dat je daar kon aan twijfelen CLAESSENS Joris!

Dan moet je dat ook zo schrijven Boyke, het geschreven woord, ook het fout geschrevene, blijft...
En zeker in een discussie forum zoals dit waar mensen al te graag misbruik maken van zaken die je net niet zo bedoelde...
8-)

Blij je van dienst te kunnen zijn met her herfraseren van je echte bedoeling...
8-)

giserke 14 mei 2013 10:07

De doodsstraf voor deze die de doodstraf willen her invoeren, lijkt me wel wat.

circe 14 mei 2013 10:17

moeilijk onderwerp.

Ik vind wel dat jihadstrijders niet onder burgerlijke rechtbank maar onder oorlogsrecht moeten vallen. Tenslotte vinden ZIJ dat ze in oorlog zijn met ons, ongelovige kaffers.

Me dunkt is de doodstraf nog steeds van toepassing tijdens oorlog, maar dan eerder als straf voor desertie. Daar kan men ze moeilijk van beschuldigen. Men kan ze natuurlijk ook niet veroordelen voordat ze tot terreuracties zijn overgegaan.
NADAT ze hun terreuractie (succesvol) hebben uitgevoerd, zijn ze gewoonlijk zelf al mee ontploft en fladderen ze rond in het hoerenparadijs.

Ik zie niet in wat we hier nog aan kunnen toevoegen.

CLAESSENS Joris 14 mei 2013 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6637974)
moeilijk onderwerp.

Ik vind wel dat jihadstrijders niet onder burgerlijke rechtbank maar onder oorlogsrecht moeten vallen. Tenslotte vinden ZIJ dat ze in oorlog zijn met ons, ongelovige kaffers.

Me dunkt is de doodstraf nog steeds van toepassing tijdens oorlog, maar dan eerder als straf voor desertie. Daar kan men ze moeilijk van beschuldigen. Men kan ze natuurlijk ook niet veroordelen voordat ze tot terreuracties zijn overgegaan.
NADAT ze hun terreuractie (succesvol) hebben uitgevoerd, zijn ze gewoonlijk zelf al mee ontploft en fladderen ze rond in het hoerenparadijs.

Ik zie niet in wat we hier nog aan kunnen toevoegen.

Indien zij in hun verdediging kunnen aantonen dat wij ook in werkelijkheid in oorlog met hen zijn vind ik dat zelfs ok.
Voor de 'strijders' die de treinen in Madrid opbliezen gaat dit dus al zeker niet op.
En, belangrijker, voor hun opdrachtgevers ook niet.
Een opdrachtgever voor moord zou onder dezelfde strafmaat als de eigenlijke dader moeten vallen plus een verzwaring van die straf.

Daarmee los je het probleem op voor die helden die niet moedig genoeg zijn om zichzelf mee op te blazen én meteen ook voor de aanstichters.
De leiders van Sharia4nougabollen dus aansprakelijk voor de dood van elke idioot die zijn naar de slachtbank stuurden.

8-)

Buitenwipper 14 mei 2013 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6637974)
Tenslotte vinden ZIJ dat ze in oorlog zijn met ons, ongelovige kaffers.

Om de een of andere reden hebben zij de indruk dat wij in oorlog zijn met hen...

circe 14 mei 2013 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper (Bericht 6637980)
Om de een of andere reden hebben zij de indruk dat wij in oorlog zijn met hen...

uiteraard. Islam is toch "vrede" nietwaar. En tenzij wij in oorlog zijn met hen, mogen ze zogezegd toch niet aanvallen?

islamitische logica: ik begin het hoe langer hoe gemakkelijker te vinden.

Buitenwipper 14 mei 2013 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6637999)
uiteraard. Islam is toch "vrede" nietwaar.

Westers atheisme is vrede nietwaar. Islamitische landen onder valse voorwendsels aanvallen, daar houden we ons niet mee bezig.

andev 14 mei 2013 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 6637931)
Misschien een poll toevoegen en eens kijken of je hier wel aan een tweederde meerderheid zou komen...

Tja, wat is "hier"?
Mocht men een ernstige volksraadpleging houden met duidelijke vragen en uitleg bij de vragen en iedereen in dit landje zijn antwoord laat invullen, zoals bij de verkiezingen, zou er wel iets anders naar boven komen.
En rekening houdende met de mening van de hondderduizenden vreemdelingen die hier al rondlopen, de nodige aanpassingen erbovenop!
Je gaat ook niet in de gevangenissen gaan vragen of ze liever niet vrij gelaten worden nietwaar. Je gaat ook niet aan de honderdduizende ocmw-klanten vragen of ze hun "inkomsten" willen opgeven...
Je vraagt dat aan al diegenen die er moeten voor opdraaien.
Trouwens... is de doodstraf de enige oplossing voor de miserie die we kennen?

plakker 14 mei 2013 10:51

Uiteindelijk zijn ze dan sneller bij hun schepper, én hun maagden.
Puur technisch zou je ze een plezier doen.

andev 14 mei 2013 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6637965)
De doodsstraf voor deze die de doodstraf willen her invoeren, lijkt me wel wat.

De sharia invoeren enkel voor diegenen die de sharia in hun levenswijze en oorsprong kennen zou ook niet slecht zijn. Barbaars, maar wie zijn wij om te beletten dat ze de barbaar uithangen? Enkel in hun eigen gelederen uiteraard.

Boyke 14 mei 2013 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper (Bericht 6638010)
Westers atheisme is vrede nietwaar. Islamitische landen onder valse voorwendsels aanvallen, daar houden we ons niet mee bezig.

Is dat niet van de pot gerukt ? Niet in verband met het hier behandelde onderwerp !

giserke 14 mei 2013 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6638066)
Is dat niet van de pot gerukt ? Niet in verband met het hier behandelde onderwerp !

Wat staat daar dat niet juist is?

CLAESSENS Joris 14 mei 2013 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 6638033)
De sharia invoeren enkel voor diegenen die de sharia in hun levenswijze en oorsprong kennen zou ook niet slecht zijn. Barbaars, maar wie zijn wij om te beletten dat ze de barbaar uithangen? Enkel in hun eigen gelederen uiteraard.

Je levert daarmee dan wel 7 jarige meisjes uit aan kinderverkrachters.
Ik geloof nooit dat pedofiele verkrachters, indien je ze een wichtje van 7 cadeau doet, inclusief eigendomspapieren, vrijwillig twee jaar gaan wachten...
Dat heeft de Mo toen dus ook niet gedaan...

http://vl.altermedia.info/algemeen/m...beek_7151.html

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be