![]() |
Doodstraf invoeren voor moslimextremisten ?
"ZE" dreigen met vernietigende aanvallen.
"ZE" gaan dus moorden plegen. Dus de doodstraf wederom invoeren. Twee protokollen bij het EVRM opzeggen. De Grondwet verbiedt de herinvoering van de doodstraf niet. Artikel 14bis: De doodstraf is afgeschaft. Artikel 18: De burgerlijke dood is afgeschaft; hij kan niet opnieuw worden ingevoerd. Dus de doodstraf kan wel opnieuw worden ingevoerd! Redenerend a contrario vanuit artikel 18! http://www.senate.be/doc/const_nl.html Referendum gevraagd! |
:cheer: doodstraf :cheer:
|
Inderdaad, met 2/3de meerderheid. Praktisch onhaalbaar.
|
Misschien een poll toevoegen en eens kijken of je hier wel aan een tweederde meerderheid zou komen...
|
Citaat:
Ik ben een fervent voorstander van doodstraf voor zeer zware delicten �* la Dutroux en co. Voor mij valt ook terrorisme met dodelijke slachtoffers of de bedoeling die te maken daar onder. Maar nu niet en nooit niet ga ik akkoord met doodstraf voor één bepaalde bevolkingsgroep! Je doet hier de eerste stap om bewinden zoals die van Mao, Dolf en Stalin terug in te voeren! Je gevoelsmatige respons is ok... Die zwijnen verdienen wat ze zouden krijgen... Maar gevoel alleen, zonder rede, is nooit een goede raadgever. 8-) |
Citaat:
Protokollen bij het EVRM kunnen opgezgd worden door de Regering, dus met een gewone meerderheid in het parlement! |
Citaat:
Dat je daar kon aan twijfelen CLAESSENS Joris! |
Citaat:
En zeker in een discussie forum zoals dit waar mensen al te graag misbruik maken van zaken die je net niet zo bedoelde... 8-) Blij je van dienst te kunnen zijn met her herfraseren van je echte bedoeling... 8-) |
De doodsstraf voor deze die de doodstraf willen her invoeren, lijkt me wel wat.
|
moeilijk onderwerp.
Ik vind wel dat jihadstrijders niet onder burgerlijke rechtbank maar onder oorlogsrecht moeten vallen. Tenslotte vinden ZIJ dat ze in oorlog zijn met ons, ongelovige kaffers. Me dunkt is de doodstraf nog steeds van toepassing tijdens oorlog, maar dan eerder als straf voor desertie. Daar kan men ze moeilijk van beschuldigen. Men kan ze natuurlijk ook niet veroordelen voordat ze tot terreuracties zijn overgegaan. NADAT ze hun terreuractie (succesvol) hebben uitgevoerd, zijn ze gewoonlijk zelf al mee ontploft en fladderen ze rond in het hoerenparadijs. Ik zie niet in wat we hier nog aan kunnen toevoegen. |
Citaat:
Voor de 'strijders' die de treinen in Madrid opbliezen gaat dit dus al zeker niet op. En, belangrijker, voor hun opdrachtgevers ook niet. Een opdrachtgever voor moord zou onder dezelfde strafmaat als de eigenlijke dader moeten vallen plus een verzwaring van die straf. Daarmee los je het probleem op voor die helden die niet moedig genoeg zijn om zichzelf mee op te blazen én meteen ook voor de aanstichters. De leiders van Sharia4nougabollen dus aansprakelijk voor de dood van elke idioot die zijn naar de slachtbank stuurden. 8-) |
Citaat:
|
Citaat:
islamitische logica: ik begin het hoe langer hoe gemakkelijker te vinden. |
Citaat:
|
Citaat:
Mocht men een ernstige volksraadpleging houden met duidelijke vragen en uitleg bij de vragen en iedereen in dit landje zijn antwoord laat invullen, zoals bij de verkiezingen, zou er wel iets anders naar boven komen. En rekening houdende met de mening van de hondderduizenden vreemdelingen die hier al rondlopen, de nodige aanpassingen erbovenop! Je gaat ook niet in de gevangenissen gaan vragen of ze liever niet vrij gelaten worden nietwaar. Je gaat ook niet aan de honderdduizende ocmw-klanten vragen of ze hun "inkomsten" willen opgeven... Je vraagt dat aan al diegenen die er moeten voor opdraaien. Trouwens... is de doodstraf de enige oplossing voor de miserie die we kennen? |
Uiteindelijk zijn ze dan sneller bij hun schepper, én hun maagden.
Puur technisch zou je ze een plezier doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik geloof nooit dat pedofiele verkrachters, indien je ze een wichtje van 7 cadeau doet, inclusief eigendomspapieren, vrijwillig twee jaar gaan wachten... Dat heeft de Mo toen dus ook niet gedaan... http://vl.altermedia.info/algemeen/m...beek_7151.html |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be