![]() |
SP-A: Gaat voor vrijwillige segregatie!
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ng_allochtonen
Citaat:
|
Citaat:
Is mijn buurman minder geïntegreerd omdat hij bij een ander ziekenfonds is? |
Hoe is dit zo radicaal verschillend van de verscheidene katholiek geïnspireerde jeugdbewegingen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Heeft niets met integratie te maken. |
Citaat:
|
25.000 Euro sossensubsidie voor allochtone jeugdbeweging
In Borgerhout start deze maand een jeugdbeweging voor allochtone jongeren. Het gaat om een proefproject dat financieel gesteund wordt door minister van Jeugd Pascal Smet (SP.A). "Het is de bedoeling om vanuit dit project tot een universele jeugdbeweging te komen", klinkt het.
Smet maakt voor dit proefproject 25.000 euro vrij. Het project wordt opgezet door het Platform Allochtone Jeugdwerkingen (PAJ) en wordt ondersteund voor de klassieke jeugdbewegingen KSJ-KSA-VKSJ. http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ng_allochtonen Als we nu eens ALLE subsidies afschaften en alle subsidieverleners afdankten en integreerden in de privésector en de sossen hun bankrekeningen en villa's publiceerden en ... Ach laat maar, doe mij maar een glaasje Champagne zal Smet zeggen. |
Dubbele draad.
Probeer wat minder autistisch door het leven te gaan, en check even of er al geen draad geen over bestaat. |
Citaat:
|
Citaat:
Straf verhaal... |
Mag ik nu ook veronderstellen dat onze eigen kinderen in AUTOCHTONE jeugdverenigingen een gelijkaardig bedrag krijgen én de zekerheid dat de allochtonen naar hun eigen clubje versassen?
Of is dat weer racistisch? Wie dient klacht in bij het CGKR? Ik ga alvast eens een mailke sturen! Kunnen die allochtone scoutskes, chiro( oei! ) jongens en meisjes, KSA leden etc... niet gewoon aansluiten bij de plaatselijke clubs? of moeten die dan ineens halal gaan doen en vijf keer leren bidden bij dag? Of zou onder "allochtoon" ook de poolse, chinese of één van de 270 andere nationaliteiten in het Antwerpse verrijkte gebied worden bedoeld? Men zegt het maar hoor! |
Citaat:
Citaat:
|
Art. 27
De Belgen hebben het recht van vereniging; dit recht kan niet aan enige preventieve maatregel worden onderworpen. |
Citaat:
Tot je kijkt naar de top van de organisatorische piramide en naar de geldstromen... Ik zeg nergens dat scouts een sekte zijn, ik stel gewoon dat mensen vrij zijn een eigen jeugdbeweging op te richten. Socio-culturele en religieuze segregatie is er altijd al geweest, waarom zou dat nu ineens slecht moeten zijn? |
Citaat:
Waarom moet zoiets aangemoedigd worden met belastingsgeld? Zijn er geen plaatselijke alternatieven? |
Citaat:
Maar : voor zover ik weet mag geen enkele belg discrimineren op basis van afkomst. Dus waarom zouden allochtonen (ik denk hierbij aan polen, chinezen, brazilianen etc....) hun eigen clubje mogen oprichten waar geen "ander volk" bij te pas komt? En bovenal: waarom moeten zij daar een extra 25000 euro subsidie voor krijgen? Of gaat het hier voor de verandering weer eens over de onintegreerbaren, de allahtonen, waarvoor de stap naar de standaard jeugdbeweging te groot is? Dus gaan ze nu de allahtone jeugdbeweging oprichten, jongens en inpakmeisjes uiteraard apart (als er al een meisjesafdeling zal zijn), volledig gericht op halal voeding en halal spelen, kamp in de Ardenen met opleiding tot vrijheidsstrijder in Syrië én tijdelijke huwelijken vooraf met de meisjes uit de meisjesafdeling vanaf negen jaar. Dat bevordert de integratie zegt Smetje. Allemaal de schuld van de chiro, de scouts, de KAJ, de boerinnenbond en de KLJ die nog geen vijf keer per dag aan het bidden zijn geslagen om de integratie te bevorderen. Kotsmisselijk word je hier toch van? |
|
Citaat:
|
Citaat:
Over het belastinggeld moet men duidelijk zijn, elk kind is gelijk. Ofwel iedereen dezelfde subsidie, ofwel niemand. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be