Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   GAS-boetes gaan omhoog en minimumleeftijd omlaag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=186483)

peter1962 15 mei 2013 18:07

GAS-boetes gaan omhoog en minimumleeftijd omlaag

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...strenger.dhtml

De kamer commissie binnenlandse zaken keurde blijkbaar met zeer grote meerderheid de verstrenging van de bestaande wet goed. Enkel groen en ecolo stemden tegen. De nuttelozen onthielden zich.
Los van het inhoudelijke bewijst n-va hier wel mee dat het wel degelijk mogelijk is om vanuit de oppositie op een constructieve manier mee te werken aan de totstandkoming van wetgeving. Dit is dan ook de reden dat ik dit hier wil posten.
Of we er blij moeten mee zijn dat broodjes eten op de trap van de kathedraal in mechelen sanctioneerbaar is met boetes is dan weer een heel andere vraag. Laat ons maar hopen dat de gemeentes hun personeel zeer goed screenen en begeleiden, en niet teveel van die stadswachten de macht geven om boetes uit te strooien.

Kameraad Mauser 15 mei 2013 18:14

*KNIP*

Aanzetten tot geweld is strafbaar en wordt hier niet getolereerd.

subocaj 15 mei 2013 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6639980)
*KNIP*

Ben je een beetje kwaad?

Nietzsche 15 mei 2013 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6639987)
Ben je een beetje kwaad?

Vanwaar die constatering?

Kameraad Mauser 15 mei 2013 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6639987)
Ben je een beetje kwaad?

Kwaad, niet direct.

Maar ik kan morgen of in de nabije toekomst wel slachtoffer worden van deze staatsterreur.

En kom niet af met het kleuterargument: 'Indien je niks misdoet, dan hoef je ook geen boete te riskeren.'

Het is willekeur dat wordt toegepast. Waarom sturen ze geen Debies op pad?

*KNIP*

subocaj 15 mei 2013 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6639992)
Vanwaar die constatering?

Zomaar een vermoeden, hij kan altijd ontkennen.
Krijg je voor een molotov gooien en auto's bekrassen ook al een gas boete?

subocaj 15 mei 2013 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6639997)
Kwaad, niet direct.

Maar ik kan morgen of in de nabije toekomst wel slachtoffer worden van deze staatsterreur.

En kom niet af met het kleuterargument: 'Indien je niks misdoet, dan hoef je ook geen boete te riskeren.'

Het is willekeur dat wordt toegepast. Waarom sturen ze geen Debies op pad?

*KNIP*

Loopt Milquet nu ook al met een blauw jasje rond?
Ik dacht dat Gas boetes een gemeentelijke zaak waren.
Voor Antwerpen effe Bartje bellen. Voor Gent Daniel bellen. Voor Mechelen het ander Bartje bellen.
Andere burgemeesters staan in het telefoonboek.

looneytoon1975 15 mei 2013 19:02

Voila, en zo gaat men de in het rood duikende gemeenten depanneren. Een zeer creatieve verdoken belasting.

Kameraad Mauser 15 mei 2013 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6640017)
Loopt Milquet nu ook al met een blauw jasje rond?
Ik dacht dat Gas boetes een gemeentelijke zaak waren.
Voor Antwerpen effe Bartje bellen. Voor Gent Daniel bellen. Voor Mechelen het ander Bartje bellen.
Andere burgemeesters staan in het telefoonboek.

In het artikel staat dat zij er bij is om die beslissing te nemen dat de tarieven omhoog gaan en de leeftijd waarmee ze iemand kunnen terroriseren omlaag kan.

looneytoon1975 15 mei 2013 19:05

Wil dat ook zeggen dat De Croo een hogere boete gaat krijgen voor shoe-shopping? Ah, nee, wacht, 14 was de minimumleeftijd. Komt die er weer goed van af

subocaj 15 mei 2013 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6640032)
In het artikel staat dat zij er bij is om die beslissing te nemen dat de tarieven omhoog gaan en de leeftijd waarmee ze iemand kunnen terroriseren omlaag kan.

Ik vind dat de leeftijd best omlaag kan tot 2 jaar. Vuile pamper direct gas boete. Ik heb gehoord dat Bartje op 1 mei de gemeentekas goed gespijsd heeft. Zetten lui, die denken dat de stadsdiensten werken, mooi op tijd hun vuilzak buiten en hopsakee, hun feestdag naar de kloten.

PS: Als iemand een varkenskop voor zijn deur zet, krijg die ook een gas boete?

peter1962 15 mei 2013 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6640072)
Ik vind dat de leeftijd best omlaag kan tot 2 jaar. Vuile pamper direct gas boete. Ik heb gehoord dat Bartje op 1 mei de gemeentekas goed gespijsd heeft. Zetten lui, die denken dat de stadsdiensten werken, mooi op tijd hun vuilzak buiten en hopsakee, hun feestdag naar de kloten.

PS: Als iemand een varkenskop voor zijn deur zet, krijg die ook een gas boete?

vroeger had je ook alternatieve straffen in antwerpen : een gratis pak rammel van Bart Debie.

Kameraad Mauser 15 mei 2013 19:48

Zijn er hier regelslaven die ballen aan hun lijf hebben om mijn haatoproep ergens te melden?

Zouden er lieden zijn die hun gegevens kenbaar durven maken en mij komen opzoeken?

Ik zou graag eens zien in hoeverre men daadwerkelijk durft iemand aan te geven...

stevensterk 15 mei 2013 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6639980)
*KNIP*

Je verbaast me, tot nu toe kwamen je postjes steeds bij mij over als intelligent en beredeneert.

Kameraad Mauser 15 mei 2013 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk (Bericht 6640088)
Je verbaast me, tot nu toe kwamen je postjes steeds bij mij over als intelligent en beredeneert.

Dank u.

Maar dit betreft iets anders.

Zo'n maatregelen kun je niet bestrijden met overleg en argumenten.

Neem nu een pietluttigheid, stadswacht doet melding, politie komt erbij en een GAS boete wordt je cadeau gedaan.

Met geldige argumenten kom je er niet onderuit.

Je kan toch als burger niet alles blijven pikken van zo'n wereldvreemde politici?

Txiki 15 mei 2013 19:58

Alé, weer wat meer repressie. Enne, worden we nu geacht te weten waarvoor we allemaal boetes kunnen krijgen, of hoe zit dat?

Kameraad Mauser 15 mei 2013 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6640096)
Alé, weer wat meer repressie. Enne, worden we nu geacht te weten waarvoor we allemaal boetes kunnen krijgen, of hoe zit dat?

Volstaat willekeur?

Txiki 15 mei 2013 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6640099)
Volstaat willekeur?

Zouden we een spaarkaart kunnen krijgen?

subocaj 15 mei 2013 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6640087)
Zijn er hier regelslaven die ballen aan hun lijf hebben om mijn haatoproep ergens te melden?

Zouden er lieden zijn die hun gegevens kenbaar durven maken en mij komen opzoeken?

Ik zou graag eens zien in hoeverre men daadwerkelijk durft iemand aan te geven...

Bij deze heb je jezelf toch al aangegeven.
Klikken is foei!

Waarom zou er iemand van dit forum jou aangeven, krijgt die dan meer te eten?
Geloof je nu werkelijk dat politici als ze al zouden reageren, niet zouden weten wie jij bent en dat ze zelf zouden komen?

Kameraad Mauser 15 mei 2013 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6640104)
Bij deze heb je jezelf toch al aangegeven.
Klikken is foei!

Waarom zou er iemand van dit forum jou aangeven, krijgt die dan meer te eten?
Geloof je nu werkelijk dat politici als ze al zouden reageren, niet zouden weten wie jij bent en dat ze zelf zouden komen?

Weet ik niet. Er zijn er ook die hun buren aangeven als ze weten dat er in het zwart wordt gewerkt...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be