![]() |
GAS-boetes gaan omhoog en minimumleeftijd omlaag
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...strenger.dhtml
De kamer commissie binnenlandse zaken keurde blijkbaar met zeer grote meerderheid de verstrenging van de bestaande wet goed. Enkel groen en ecolo stemden tegen. De nuttelozen onthielden zich. Los van het inhoudelijke bewijst n-va hier wel mee dat het wel degelijk mogelijk is om vanuit de oppositie op een constructieve manier mee te werken aan de totstandkoming van wetgeving. Dit is dan ook de reden dat ik dit hier wil posten. Of we er blij moeten mee zijn dat broodjes eten op de trap van de kathedraal in mechelen sanctioneerbaar is met boetes is dan weer een heel andere vraag. Laat ons maar hopen dat de gemeentes hun personeel zeer goed screenen en begeleiden, en niet teveel van die stadswachten de macht geven om boetes uit te strooien. |
*KNIP*
Aanzetten tot geweld is strafbaar en wordt hier niet getolereerd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik kan morgen of in de nabije toekomst wel slachtoffer worden van deze staatsterreur. En kom niet af met het kleuterargument: 'Indien je niks misdoet, dan hoef je ook geen boete te riskeren.' Het is willekeur dat wordt toegepast. Waarom sturen ze geen Debies op pad? *KNIP* |
Citaat:
Krijg je voor een molotov gooien en auto's bekrassen ook al een gas boete? |
Citaat:
Ik dacht dat Gas boetes een gemeentelijke zaak waren. Voor Antwerpen effe Bartje bellen. Voor Gent Daniel bellen. Voor Mechelen het ander Bartje bellen. Andere burgemeesters staan in het telefoonboek. |
Voila, en zo gaat men de in het rood duikende gemeenten depanneren. Een zeer creatieve verdoken belasting.
|
Citaat:
|
Wil dat ook zeggen dat De Croo een hogere boete gaat krijgen voor shoe-shopping? Ah, nee, wacht, 14 was de minimumleeftijd. Komt die er weer goed van af
|
Citaat:
PS: Als iemand een varkenskop voor zijn deur zet, krijg die ook een gas boete? |
Citaat:
|
Zijn er hier regelslaven die ballen aan hun lijf hebben om mijn haatoproep ergens te melden?
Zouden er lieden zijn die hun gegevens kenbaar durven maken en mij komen opzoeken? Ik zou graag eens zien in hoeverre men daadwerkelijk durft iemand aan te geven... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dit betreft iets anders. Zo'n maatregelen kun je niet bestrijden met overleg en argumenten. Neem nu een pietluttigheid, stadswacht doet melding, politie komt erbij en een GAS boete wordt je cadeau gedaan. Met geldige argumenten kom je er niet onderuit. Je kan toch als burger niet alles blijven pikken van zo'n wereldvreemde politici? |
Alé, weer wat meer repressie. Enne, worden we nu geacht te weten waarvoor we allemaal boetes kunnen krijgen, of hoe zit dat?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Klikken is foei! Waarom zou er iemand van dit forum jou aangeven, krijgt die dan meer te eten? Geloof je nu werkelijk dat politici als ze al zouden reageren, niet zouden weten wie jij bent en dat ze zelf zouden komen? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be