Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Franse krant Libération vindt Bruxelles niet belle. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=186510)

Zucht 16 mei 2013 14:32

Franse krant Libération vindt Bruxelles niet belle.

Citaat:

Avec ses autoroutes urbaines et ses trottoirs défoncés, la capitale belge est en chantier depuis les années 50. A l’origine de ce chaos, 19 communes plus ou moins autonomes et une évidente mauvaise volonté politique.
http://next.liberation.fr/design/201...s-belle_902564

Maar pas op, volgens Maingain en Picqué is die belabberde toestand van Brussel de schuld van de Vlamingen....

Citaat:

«La ville a été sciemment détruite dans les années 50-70. Depuis ce moment-l�*, on peut parler de bruxellisation, raconte Maingain. Pour l’Etat, Bruxelles devait devenir une ville administrative, une sorte de Washington, où personne ne dormait. D’où ces autoroutes qui amènent le flux des travailleurs vivant en Flandre ou en Wallonie. Les Flamands, qui détestaient cette ville devenue francophone tout en étant située en Flandre, ont tout fait pour la détruire.»

vlijmscherp 16 mei 2013 14:44

er beweegt wel iets aan Franstalige krant als het over Brussel gaat. laatst die FDF'er, nu dit.

Mosasaurus 16 mei 2013 14:50

Wat zou je ook verwachten van Agadir aan de Zenne??
De kelder van Belziek...

Zet een muur eromheen en uithongeren die vuiligheid...
En ja ook die 60.000 volksverradende " Vlamingen", die lekker multikul willen zijn ...
Afbranden die kanker

Mosasaurus 16 mei 2013 14:55

Trouwens als ik jaarlijks voor 2000 euro aan prepping doe dan heb ik bijlange niet mijn companybobud opgebruikt, maar ik koop me daar wel gemoedsrust voor en weet dat ik een stap voor sta op de rest als het zo ver is.

Vrijheideerst 16 mei 2013 15:16

Voor mijn de minst aantrekkelijke hoofdstad van heel Europa.

Bad Attila 16 mei 2013 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6641179)
er beweegt wel iets aan Franstalige krant als het over Brussel gaat. laatst die FDF'er, nu dit.

Libération is een Franse krant, met een Franse journalist die het stuk schrijft, vanuit een volledig eenzijdige hoek, trouwens...

Enig voordeel is dat wat hij aankaart, ook wel degelijk bestaat, en dat dit (heel) misschien een aanzet te geven om bepaalde problemen in Brussel (en netheid is er één van) aan te pakken.

La Dernière Heure heeft trouwens een "antwoord-stuk" gemaakt over Parijs, en komt tot dezelfde conclusie. :lol:
http://www.dhnet.be/infos/monde/arti...-du-monde.html

Vrijheideerst 16 mei 2013 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6641228)
Libération is een Franse krant, met een Franse journalist die het stuk schrijft, vanuit een volledig eenzijdige hoek, trouwens...

Enig voordeel is dat wat hij aankaart, ook wel degelijk bestaat, en dat dit (heel) misschien een aanzet te geven om bepaalde problemen in Brussel (en netheid is er één van) aan te pakken.

La Dernière Heure heeft trouwens een "antwoord-stuk" gemaakt over Parijs, en komt tot dezelfde conclusie. :lol:
http://www.dhnet.be/infos/monde/arti...-du-monde.html

Wordt Parijs ook al niet jaren bestuurd door de PS? :magniet:

Edit: al sinds 2001...

Klojo eerste klas 16 mei 2013 15:48

Als 't een troost mag zijn....ik vind Bruxelle ook niet belle... :twisted:

Bad Attila 16 mei 2013 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6641279)
Wordt Parijs ook al niet jaren bestuurd door de PS? :magniet:

Edit: al sinds 2001...

De RPR-periode (Chirac, Tibéri) in Parijs was vele malen erger, hoor... ;-)

Echte Waal 16 mei 2013 16:14

Maingain ziet een vlaamse samenzwering, ik zie incompetentie.

tschoon verdiep 16 mei 2013 16:18

fait divers, niks aan de hand, het komt allemaal weer goed,

1 grote kap erover en het wordt de grootste soeks van de wereld.

Mosasaurus 16 mei 2013 18:20

Troelalaaa

Mosasaurus 16 mei 2013 18:21

Censuur

Xenophon 16 mei 2013 18:28

Brussel, ja, vuil, smerig, ongure buurten, verval, armoede misdaad en rijkdom.

Allemaal waar, maar toch geven we het niet weg. Als Belgie barst wordt er daar orde op zaken gesteld, gedaan met de domme fratsen.

Natuurlijk, dat zal bitteren traantjes tevoorschijn halen hier en daar, maar dat gaat over.

lombas 16 mei 2013 18:33

Brusse, Amsterdaml én Parijs zijn voor mij de teleurstellendste hoofdsteden van West en Centraal Europa.

Vlaanderen Boven 16 mei 2013 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6641228)

Als Brussel niet proper is, ligt dat vooral aan de bevolking. Pas op, de administratie is natuurlijk gefragmenteerd en incompetent, wat de zaken nog erger maakt. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat er veel te doen is aan de degeneratie van Brussel behalve een soort bevolkingspolitiek die vandaag de dag ondenkbaar is.

HOUZEE ! 16 mei 2013 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6641559)
Als Brussel niet proper is, ligt dat vooral aan de bevolking. Pas op, de administratie is natuurlijk gefragmenteerd en incompetent, wat de zaken nog erger maakt. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat er veel te doen is aan de degeneratie van Brussel behalve een soort bevolkingspolitiek die vandaag de dag ondenkbaar is.

U bedoelt een soort bevolkingspolitiek die ook door Adolf Hitler werd gevoerd?

Vlaanderen Boven 16 mei 2013 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6641554)
Brusse, Amsterdaml én Parijs zijn voor mij de teleurstellendste hoofdsteden van West en Centraal Europa.

Het verschil is dat niemand hoge verwachtingen heeft voor Brussel.

Vlaanderen Boven 16 mei 2013 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 6641567)
U bedoelt een soort bevolkingspolitiek die ook door Adolf Hitler werd gevoerd?

Hetzelfde genre. Met andere woorden: er is eigenlijk geen oplossing. De bestuurders zijn incompetent, maar zelfs moesten ze competent zou het wellicht nog altijd geen aangename stad zijn.

Vrijheideerst 16 mei 2013 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6641554)

Amsterdam lijkt wel de enige interessante stad in Nederland als je de boekskes, kranten en etc leest/hoort.

Dat ze compleet de dieperik in geholpen is door jarenlang PVDA (en Groenlinks) bestuur zullen we maar even vergeten. Nemen we als voorbeeld maar de torenhoge parkeertarieven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be