Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   bevoegdheden staatssecretaris (https://forum.politics.be/showthread.php?t=186525)

Txiki 16 mei 2013 15:13

bevoegdheden staatssecretaris

Citaat:

Staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior Wathelet (cdH) en Brussels Airport laten het materiaal van bagageafhandelaar Swissport in beslag nemen, weigeren werkonwillig personeel de toegang tot de tarmac en beveiligde zones, en zullen dwangsommen afdwingen als de luchthavenoperaties worden verhinderd. De maatregelen gaan in om 14 uur. Dat delen de staatssecretaris en Brussels Airport mee.
Ik wist niet dat een staatssecretaris die bevoegdheid heeft??

Klojo eerste klas 16 mei 2013 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6641220)

't eerste en 't derde, daar is die inderdaad niet bevoegd voor, enkel een rechter kan dat. Het tweede kan hij wel, via de uitbater van 't vliegveld.
Maar kom, overschrijden van bevoegdheden, wie klaagt daar nu nog over.... :twisted:
(of is er een rechterlijke uitspraak die de journalist nog niet kent ? Kan ook, natuurlijk)
"""Jan Van Der Cruysse, woordvoerder van Brussels Airport, maakte vanmiddag bekend dat de directie van de luchthaven samen met staatssecretaris voor Transport Wathelet beslist hadden om naar de rechter te stappen en om ‘dwingende maatregelen’ te vragen tegen de stakers."""
Maar of dat gebeurd is ????? Daar hebben we het raden naar...... Lamlendige journalistiek (bij DS), noem ik dat.....

Txiki 16 mei 2013 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6641261)
't eerste en 't derde, daar is die inderdaad niet bevoegd voor, enkel een rechter kan dat. Het tweede kan hij wel, via de uitbater van 't vliegveld.
Maar kom, overschrijden van bevoegdheden, wie klaagt daar nu nog over.... :twisted:
(of is er een rechterlijke uitspraak die de journalist nog niet kent ? Kan ook, natuurlijk)

Mag ik dan besluiten dat Wathelet de populist aan het uithangen is?

subocaj 16 mei 2013 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6641220)

Marxisten mogen alles!:-):-):-):-):-)

Klojo eerste klas 16 mei 2013 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6641271)
Mag ik dan besluiten dat Wathelet de populist aan het uithangen is?

Nee, dat de journalisten tegenwoordig maar de helft van 't verhaal vertellen.....
(zie mijn post die ik wat heb aangevuld...... er staat (engin, in de DS, 'k ben te tam om verder te zoeken) dat ze 'beslist hadden om naar de rechter te stappen'...maar of ze dat hebben gedaan en wat precies de uitspraak zou zijn ?????? Misschien wat je schrijft ???? Maar zeker is 't niet, dus : Trekt uw/ons plan..... :roll:

Klojo eerste klas 16 mei 2013 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6641277)
Marxisten mogen alles!:-):-):-):-):-)

Zelfs een staking breken.... :lol:

Txiki 16 mei 2013 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6641282)
Zelfs een staking breken.... :lol:

:lol:

De schoofzak 16 mei 2013 16:35

Staken tegen een ps-marxistische regering ? Daar zal een stokje voor gestoken worden door de apparatsjki's.

.

subocaj 16 mei 2013 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6641357)
Staken tegen een ps-marxistische regering ? Daar zal een stokje voor gestoken worden door de apparatsjki's.

.

Wathelet wil dringend op verlof, daarom neemt hij deze maatregel met pijn in het hart.
In Vlaanderen doen ze dat anders, ze sturen een deurwaarder en geven een zeer hoge GAS boete aan mensen die vechten voor hun werk.

Heb je het laatste nieuws over dochtertje en schoonzoon Alfacam nog niet gehoord?
Ze starten een nieuw Alfacam op met een reuze startkapitaal van 18.500 €.
De rest zullen Muyters en Co wel aandelen kopen, waar jij en je kinderen voor garant staan bij de banken.

Max van Dietschland 16 mei 2013 19:21

Wathelet heeft hier gelijk, er is stakingsrecht, maar geen blokkeringsrecht. Wanneer stakers de openbare dienstverlening blokkeren of verhinderen moet de politie en veiligheidsdiensten in actie komen. Het leger kan dan eventueel het werk overnemen, bijvoorbeeld in de luchthaven of op het spoor.

Xenophon 16 mei 2013 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6641625)
Wathelet heeft hier gelijk, er is stakingsrecht, maar geen blokkeringsrecht. Wanneer stakers de openbare dienstverlening blokkeren of verhinderen moet de politie en veiligheidsdiensten in actie komen. Het leger kan dan eventueel het werk overnemen, bijvoorbeeld in de luchthaven of op het spoor.

Het leger? :D

Max van Dietschland 16 mei 2013 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6641629)
Het leger? :D

Bijvoorbeeld bagage sorteren dat kunnen militairen toch ook...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be