![]() |
Wallonie haalt Vlaanderen in, in 2087.
Binnen 75 jaar zal het BNP in Wallonie dat van Vlaanderen hebben ingehaald.
Let wel, in BNP per jaar, niet in gecumuleerd vermogen. Tot deze 'conclusie' komt een economist i.o.v. La Libre Belgique, door de groei van beide regio's de laatste 10 jaar te extrapoleren. Het is natuurlijk onzin om over 75 jaar te rekenen, maar het laat wel zien dat de zogeheten Marshall-plannen e.d. beter 75 jaar geleden waren in werking gesteld. http://www.dhnet.be/infos/belgique/a...e-en-2087.html Het laat vooral zien dat de breuklijn tussen Noord en Zuid gedoemd is te blijven bestaan. Er wordt vooropgesteld dat Wallonie een reële groei moet bereiken van 3 �* 3,5 % per jaar. En 30.000 arbeidsplaatsen netto-aangroei moet halen om de regio leefbaar te houden. Je kan zo zien dat Belgie uit mekaar spat of radikaal verpauperd. Al was het maar omdat er geen politieke leiders zijn die dit aankunnen. |
Citaat:
Wallonie ,is dan een stukje van Noord Frankrijk, met heimwee en nostalgie naar het rijke Belgie, waar het leven nog goed was. Vlaanderen ,is dan Belgie vergeten en samen met Nederland , een van de welvarendste landen en mainport van Europa. |
Wallonië zal Vlaanderen nooit inhalen. Of toch niet in de 21ste eeuw.
|
Misschien zal vlaenderen... beneden gaan.
|
Ja, dat kan.
|
Citaat:
En gaat Wallonie zich daar op instellen?? |
Citaat:
|
Walen kennen de betekenis van het woord 'solidair'.
|
Citaat:
Voor wat ervoor hen te rapen valt. |
Citaat:
|
Walen zullen solidair blijven wanneer vlaaenderen in armoede valt.
|
Citaat:
:-) |
Als La Libre gelijk heeft, dan weten wij nu precies hoelang België nog blijft bestaan. Nog 75 jaar. Want dan worden de Walen separatist of denkt men werkelijk dat zij van plan zijn België nog te laten bestaan als ze het niet langer nodig hebben?
|
In 2087 ben ik 101 en denk ik niet meer in leven te zijn. Of wel, maar dan ben ik 101.
Dit nieuws interesseert me dan ook bitter weinig. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik las een tijd geleden een analyse omtrent het verschil tussen Vlamingen en Walen. Uit het onderzoek bleek dat Vlamingen meer bereid zijn gratis te werken dan Walen, als het erop aankomt hun onderneming te redden. Misschien is dat dwaas, maar dat Walen nog solidairder zijn is lang niet bewezen. |
Citaat:
Je beseft toch dit heel dit artikel eigenlijk pure onzin is... 'als alles blijft zoals het is' op een periode van 75 jaar, lol |
Citaat:
|
Het artikel is onzin... toch zal vlaenderen in grote armoede vallen, en de Walen zullen helpen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be