Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ben je royalist of ..... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=186708)

Garry 21 mei 2013 16:48

Ben je royalist of .....

Volgens mij bestaan er, ondanks de veel verschillende partijen, in België slechts twee kampen, de republikeinen en de royalisten.

Van welke zijn er in Vlaanderen nu het meeste. Wat ben jij? Tot welk kamp behoor je?

ViveLaBelgique 21 mei 2013 16:53

N-VA is de grootste politieke partij van ons land zij zijn uitgesproken loyaal aan de Koning:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=154929

Nergens staat de rol van de Koning in formatie op papier. Toch trekt de N-VA naar de Koning als er een regering moet gevormd worden. Nochtans staat het separatisme ingeschreven in hun partijstatuten.

Snerror 21 mei 2013 16:53

Ik denk dat mensen in Vlaanderen die wat in politiek geïnteresseerd zijn vooral republikeins zijn. De royalisten zijn over het algemeen Dag Allemaal en Joepie volk.

Another Jack 21 mei 2013 17:16

Ik ben royalist.

Black Seven 21 mei 2013 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 6646738)
De royalisten zijn over het algemeen Dag Allemaal en Joepie volk.

Niet te vergeten die imbecielen met een afplakker van de VTM op de achterbumper van hunne wagen.

Xenophon 21 mei 2013 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6646762)
Ik ben royalist.

Citaat:

Ik denk dat mensen in Vlaanderen die wat in politiek geïnteresseerd zijn vooral republikeins zijn. De royalisten zijn over het algemeen Dag Allemaal en Joepie volk.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Seven (Bericht 6646791)
Niet te vergeten die imbecielen met een afplakker van de VTM op de achterbumper van hunne wagen.

Heb je ook zo'n sticker Jack?

Henri1 21 mei 2013 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6646714)
Volgens mij bestaan er, ondanks de veel verschillende partijen, in België slechts twee kampen, de republikeinen en de royalisten.

Van welke zijn er in Vlaanderen nu het meeste. Wat ben jij? Tot welk kamp behoor je?

Een Republikeinse royalist. :-)

lombas 21 mei 2013 18:25

Ik ben geen partijdemocraat en geen royalist.

AnarchoChristophe 21 mei 2013 18:29

Ik ben ergens wel te vinden voor een electieve monarchie.

Maar dat heeft weinig te maken met de huidige vorm van monarchie (die erfelijk is en niet electief), die zo vlug mogelijk met de grond gelijkt gemaakt moet worden.

Bovendien lijkt de dynastische claim centraal in 'royalisme', in tegenstelling tot monarchisme. Dus neen, ik ben geen royalist.

Amon_Re 21 mei 2013 18:49

democraat

Klojo eerste klas 21 mei 2013 19:02

Geen van beiden. Met een eerste minister zal het ook wel gaan, zeker ?

Vrijheideerst 21 mei 2013 19:13

Groot Nederlander, liefst zonder monarchie.

Another Jack 21 mei 2013 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6646795)
Heb je ook zo'n sticker Jack?

Uiteraard.

Eberhard Leclerc 21 mei 2013 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6646762)
Ik ben royalist.

Welnee. Jij bent een establishmentlikker. Een conformist.

Als Belgie een republiek zou zijn geweest, had jij je absoluut geen ''royalist'' genoemd.

Zipper 21 mei 2013 20:21

Vanwaar toch altijd dat gezeik over het "establishment" ?
Als het bestaande establishment ophoudt te bestaan, komt er gewoon een ander "establishment", waar ook weer op kan gezeikt worden.

Another Jack 21 mei 2013 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 6646924)
Welnee. Jij bent een establishmentlikker. Een conformist.

Als Belgie een republiek zou zijn geweest, had jij je absoluut geen ''royalist'' genoemd.

Als mijn tante kloten had was het mijn oom.

peter1962 21 mei 2013 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6646737)
N-VA is de grootste politieke partij van ons land zij zijn uitgesproken loyaal aan de Koning:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=154929

Nergens staat de rol van de Koning in formatie op papier. Toch trekt de N-VA naar de Koning als er een regering moet gevormd worden. Nochtans staat het separatisme ingeschreven in hun partijstatuten.

:cheer::cheer::cheer: n-va uitgesproken loyaal aan de koning :cheer::cheer::cheer:

fantastisch gevonden :lol:

Garry 21 mei 2013 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6646990)
:cheer::cheer::cheer: n-va uitgesproken loyaal aan de koning :cheer::cheer::cheer:

fantastisch gevonden :lol:

Idd. Ik zou, moest ik BDW zijn bij de volgende verkiezingsoverwinning, en wanneer de koning mij zou ontbieden, mijn kat sturen. Maar ik ben dan ook een van de vuile mestkevers en niet een van de NV-A. Bij mij is het wit of zwart en niet iets wat er moet voor doorgaan.

Bob 21 mei 2013 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6646714)

Een republikein, die geen problemen heeft met een protocollair koningshuis.

stevensterk 21 mei 2013 22:08

Citaat:

Idd, hun liefde voor de koninklijke familie is gelijklopend met deze die ze hebben voor andere realityfamilie's zoals de Pfafs.

Een groep die in aantallen niet te onderschatten is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be