![]() |
Ben je royalist of .....
Volgens mij bestaan er, ondanks de veel verschillende partijen, in België slechts twee kampen, de republikeinen en de royalisten.
Van welke zijn er in Vlaanderen nu het meeste. Wat ben jij? Tot welk kamp behoor je? |
N-VA is de grootste politieke partij van ons land zij zijn uitgesproken loyaal aan de Koning:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=154929 Nergens staat de rol van de Koning in formatie op papier. Toch trekt de N-VA naar de Koning als er een regering moet gevormd worden. Nochtans staat het separatisme ingeschreven in hun partijstatuten. |
Ik denk dat mensen in Vlaanderen die wat in politiek geïnteresseerd zijn vooral republikeins zijn. De royalisten zijn over het algemeen Dag Allemaal en Joepie volk.
|
Ik ben royalist.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben geen partijdemocraat en geen royalist.
|
Ik ben ergens wel te vinden voor een electieve monarchie.
Maar dat heeft weinig te maken met de huidige vorm van monarchie (die erfelijk is en niet electief), die zo vlug mogelijk met de grond gelijkt gemaakt moet worden. Bovendien lijkt de dynastische claim centraal in 'royalisme', in tegenstelling tot monarchisme. Dus neen, ik ben geen royalist. |
democraat
|
Geen van beiden. Met een eerste minister zal het ook wel gaan, zeker ?
|
Groot Nederlander, liefst zonder monarchie.
|
Citaat:
|
Citaat:
Als Belgie een republiek zou zijn geweest, had jij je absoluut geen ''royalist'' genoemd. |
Vanwaar toch altijd dat gezeik over het "establishment" ?
Als het bestaande establishment ophoudt te bestaan, komt er gewoon een ander "establishment", waar ook weer op kan gezeikt worden. |
Citaat:
|
Citaat:
fantastisch gevonden :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een groep die in aantallen niet te onderschatten is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be