![]() |
Bart Dewever heeft het licht gezien ...
Hoewel hij sinds zijn studentenjaren niet meer met de fiets heeft gereden, heeft Bart het roer radicaal omgeslagen en rijdt hij nu met zijn fiets naar zijn werk. Gedaan met het met de kudde mee aanschuiven in de file richting stad en zijn chauffeur hoeft ook niet meer op hem te wachten wanneer weer eens een vergadering uitloopt. Bart vertrekt nu wanneer hij wil, hij verplaatst zich stil, milieuvriendelijk en draagt zo ook zijn steentje bij aan een meer
leefbare stad. Het verstand komt met de jaren zeggen ze wel eens … http://www.fiets.be/nieuws/bart-de-w...est-voor-flyer |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor de rest kan je ook alles met een zuinige stille vespa (euronorm 3 benzine) voor hoogstens hetzelfde geld als zo´n E-bike van 2900 € (zie link http://elektrisch.fiets.be/producten...ts?brand=flyer ). Zelfs een 125 cc Vespa heb je voor 2400 € (+ 90 kmh), of een 50 cc 4T voor 2000 €. Je kunt zelfs iemand meenemen, en onder het zadel heb je nog een droge bagageruimte. :-D ![]() I have yet to ride around the streets of Rome in the saddle of a Vespa. This is a sad state of affairs and I’ll be hoping to set it right sooner rather than later. Hopefully in much the same way as the chap above. http://de.wikipedia.org/wiki/Vespa_LX Citaat:
|
Citaat:
Als fietser is hij nog erg onervaren, dus er jij zal een hele nieuwe wereld leren kennen als zwakke weggebruiker in de praktijk en ik denk dat hij grote ogen zal trekken. Op termijn stapt hij misschien nog wel over naar een gewone fiets zoals Frank Deboosere hem dat voordeed. http://www.b2bike.be/wp-content/uplo..._de_fiets1.pdf |
Citaat:
|
Citaat:
Ik hoop dat BDW nu ook echt werk gaat maken van echte milieuvriendelijkheid in "zijn stad"... Aja, heeft Antwerpen geen 66 dieselbussen besteld in 2013 ? :roll: http://www.delijn.be/nieuws/De_Lijn_...uwe_bussen.htm |
Citaat:
Hij zegt ook dezelfde weg te volgen als met de auto; ook dat is onervarenheid en hij zal in de toekomst wel wat meer verkeersluwe straten opzoeken wanneer hij met walmen van autolaatgassen geconfronteerd wordt. |
... of van zijn sokken wordt gereden.
|
Citaat:
Terreurgehalte fietser t.o.v. auto is dezelfde verhouding als een mug t.o.v. een olifant. |
Citaat:
|
Alweer een De Wever zaagdraad........
|
Citaat:
Zo opmerkelijk onverwacht dat men er vorige jaar nog grapjes over maakte; 'Nog even en we zien Bart De Wever op de fiets' http://www.knack.be/nieuws/belgie/no...054110270.htm# |
Citaat:
Citaat:
Maar ik kan er mee inkomen dat hij zegt vooral die E-fiets te nemen wegens de tijdwinst tov van de wagen in het stadsverkeer, en dat zonder te zweten... Is natuurlijk niet zo verwonderlijk in een "stad" die niets aan (auto)mobiliteit doet, integendeel: http://forum.politics.be/showthread.php?t=186594 Citaat:
|
Citaat:
De trend is trouwens net om het autoverkeer uit de stad te houden omdat dit zwaar inhakt op de leefbaarheid ervan en om eindeloze files en opstoppingen te vermijden. Mensen kijken namelijk enkel naar zichzelf en zijn niet in staat in te zien of willen gewoon niet inzien dat het onbegonnen werk is om alle mensen met hun auto tot in het centrum van de stad te laten rijden. Daarom dat de overheden hierbij dienen in te grijpen. Beetje naar het voorbeeld van Kopehagen of andere Duitse steden. Gent heeft ook reeds de stap gezet. Met Patrick Janssen, die ook een mooi project had voor Antwerpen, waren ze ook goed op weg. De populariteit van Dewever heeft echter een kentering in die plannen gebracht. Nu hij zelf ook fietst verwacht ik wel een verbetering op dat punt, voorheen had hij als alleen automobilist zijnde een erg eenzijdige en je kan gerust stellen voorbijgestreefde visie op mobiliteit. http://www.youtube.com/watch?v=FXw_t172BKY |
Citaat:
Citaat:
Dat noemt men parkeermanagement van een stad, automobilisten kunnen op grote borden langs de hoofdtoegangswegen - nog ruim voor het stadscentrum - zien in welke parkeergarages of -huizen er nog ruim voldoende plaats is en nemen best die richtingen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Dynamis...verwijssysteem Na enkele bezoeken weet men perfect welke "parkeerhuizen*" men kan nemen voor een terrasje of inkopen. Ook Hotels, ook Supermarkten enzo hebben bij wet vastgelegde een aantal minimum parkeerplaatsen voorzien meestal in hun kelders. Stoort geen kat. * http://de.wikipedia.org/wiki/Parkhaus Ik heb hier al een link van "voorbeeldstad Freiburg" geplaatst dat onlangs zijn ongunstige ligging voldoende snelle invalswegen naar hun talrijke stadsparkeerplaatsen -zelfs stadscentrum = Innenstadt - aanbiedt. ![]() http://www.freiburg.de/pb/,Lde/231355.html Maar je kunt eens naar Aachen rijden is vlakbij, bvb de Mediamarkt heeft een parkeergarage in hun kelder en je zit vlakbij het centrum. ;-) http://www.city-parkhaus.de/aachen.php |
vervolg, in de meeste - in principe strikte- voetgangerszones in D is fietsen in principe verboden men zal de fiets dan aan het hand moeten houden (# ook als je wat gekocht hebt) en als men een winkel binnengaat euh zal men zijn fiets ergens moeten kwijtgeraken, hopelijk veilig genoeg tegen diefstal, of bij een terrasje in zichtbereik.
# Automobilisten kunnen eventueel hun koopwaar altijd in hun kofferruimte opbergen als ze het niet overal willen meesleuren. Je ziet, de auto-voetganger combinatie kan ook zeer leefbaar zijn voor een (aangepaste) stad. Hoe vlotter een auto ergens geparkeerd staat hoe minder lang hij vervuilt en "lawaai" maakt. Opgepast sommige zijn zo stil men hoort ze niet aankomen. ;-) Aachen biedt bvb enkel in parkeergarages (18) in het centrum 7600 parkeerplaatsen aan. Voor de juiste ligging zie kaart in de link. Citaat:
Citaat:
8 parkeergarages maar ? aantal plaatsen = geheim ofzo ? ![]() In Gent noemen ze dat veel... Citaat:
|
vervolg, hierboven verkeerde NL-site...
Gent zou >5000 parkeerplaaten hebben over nu 9 parkeergarages, enkele liggen toch redelijk ver van het centrum. Citaat:
Lijkt me dat Aachen meer zorgt voor hun (ook buitenlandse) bezoekers en toeristen die met de auto komen. Qua snelle treinverbinding heeft Aachen ook meer te bieden. Is maar een vergelijk hoor. ;-) |
In Aken kun je ook de troon van Keizer Karel gaan bekijken.
Een hard en koud geval. Dat was ook de bedoeling want 'de troon is niet comfortabel'. Nu wel, je laat als koning gewoon vreemdelingen binnen en je houdt je mond. |
Citaat:
Heb je de man in een vroeg verleden eens goed bekeken ? Was die volgens u bij machte op een fiets te rijden ? Hij doet gewoon wat ieder normaal mens doet: Met de fiets rijden. Meer moet je er niet achter zoeken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be