Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Battle of the Bands - Pink Floyd vs Queen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=186799)

Spirito 24 mei 2013 08:23

Battle of the Bands - Pink Floyd vs Queen

2 Bijlage(n)
Hoi hoi hoi

Wij komen er hier niet aan uit, dus vragen we jullie advies: wie was de beste band, Pink Floyd of Queen, en waarom denken jullie dat ?

Merci alvast

maddox 24 mei 2013 08:52

Als ik moet kiezen. Queen. Er zijn meer Queen nummers die ik goed vind , alhoewel er enkele nummers van Pink Floyd zijn die Queen gewoon van de kaart vegen.

Maar als ik een groep moet aanduiden die ik beter vind... The KLF, Dire straits, Tangerine Dream, ELO, Kraftwerk hebben een plekje in mijn smaak....

kiko 24 mei 2013 19:30

Queen ook. Pink Floyd is goed - met momenten althans - terwijl Queen toch een meer een allround geluid biedt.

Johan Bollen 24 mei 2013 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6650090)
Maar als ik een groep moet aanduiden die ik beter vind... The KLF, Dire straits, Tangerine Dream, ELO, Kraftwerk hebben een plekje in mijn smaak....

Toch iets waarover we het eens zijn. Mijn favoriete groep in mijn jeugd.

Er was ook nog Neil Young.

Citaat:

Als ik moet kiezen. Queen. Er zijn meer Queen nummers die ik goed vind , alhoewel er enkele nummers van Pink Floyd zijn die Queen gewoon van de kaart vegen.
Hier ga ik eerder voor Pink Floyd. Misschien ken ik Queen niet zo goed. Leuke meezingers voor zover ik weet.

We dragen allemaal onze angelsaxische bagage mee niet? Tegenwoordig ben ik meer geïnteresseerd wat er in de periferie gebeurd. Vaak beter maar onbekender omwille van de distributiekanalen.

Henri1 24 mei 2013 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6650865)
Queen ook. Pink Floyd is goed - met momenten althans - terwijl Queen toch een meer een allround geluid biedt.

Ik prefereer Queen voor hun diversiteit.
Ik prefereer Pink Floyd voor het subtiele gitaarspel van David Gilmour.

Totaal niet te vergelijken dus.

Scherven A. Mok 24 mei 2013 20:21

Fervent fietser zijnde. Fuck Queen en de back street boys.

Libro 24 mei 2013 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spirito (Bericht 6650081)
Hoi hoi hoi

Wij komen er hier niet aan uit, dus vragen we jullie advies: wie was de beste band, Pink Floyd of Queen, en waarom denken jullie dat ?

Merci alvast

Too close to call.

AnarchoChristophe 24 mei 2013 21:35

Moeilijke keuze, maar toch; Queen.

Vrolijk op Vrijdag 24 mei 2013 22:36

Queen all the way.

Derk de Tweede 24 mei 2013 22:48

giserke 25 mei 2013 02:00

Is niet te vergelijken.

Pink Floyd heeft amper 5 jaar bestaan in zijn originele vorm.
The Wal enzo is al van er achter.

Queen heeft meer nummers en gits gemaakt, maar Pink Floyd is muzikaal op alle vlak beter.

BigF 25 mei 2013 08:38

Als Queen al hun ondingen als "Radio Gaga", "Bohemian Rhapsody" en "Another one bites the dust" op elkaar stapelt en dat als opstapje gebruikt komen ze misschien net aan de enkels van Pink Floyd.

giserke 25 mei 2013 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 6651454)
Als Queen al hun ondingen als "Radio Gaga", "Bohemian Rhapsody" en "Another one bites the dust" op elkaar stapelt en dat als opstapje gebruikt komen ze misschien net aan de enkels van Pink Floyd.

2

giserke 25 mei 2013 08:52

Pink Floyd, Led Zeppelin en Deep Purple. Dat zijn/ waren de 3 beste groepen aller tijden.

kiko 25 mei 2013 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 6651454)

Drie knappe nummers, drie megahits, drie verschillende stijlen.

Hoedje af voor Queen. Terwijl Pink Floyd in de studio Ernstige Muziek aan het maken was, verpletterde Queen alle concurrentie met hun live-optredens.

Pink Floyd is zeker ok, maar in de muziek van Queen zit meer diversiteit, meer joie de vivre en meer humor dan in de muziek van Pink Floyd.

Plus, tegen Freddy Mercury kunnen noch Waters noch Gilmour in het allerminst op. Freddy Mercury was, by far, een veel betere zanger en podiumbeest dan de toch saaie Waters en Gilmour samen.

BigF 25 mei 2013 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6651483)
Drie knappe nummers,

Da's natuurlijk een kwestie van smaak en daar valt moeilijk over te twisten.

Citaat:

drie megahits,
Dat was Gangnam Style ook...

Citaat:

drie verschillende stijlen.
Inderdaad, maar maakt het een groep 'beter' als ze veel verschillende stijlen bezigen?

Citaat:

Hoedje af voor Queen. Terwijl Pink Floyd in de studio Ernstige Muziek aan het maken was, verpletterde Queen alle concurrentie met hun live-optredens.
Ik heb geen van beiden ooit live gezien (Queen omdat het me niet veel zegt, Pink Floyd omdat ik de mythe niet wil verprutsen) dus over dat gegeven kan ik weinig nuttig zeggen. Maar ook hier weer geldt: is een groep 'beter' omdat hun live optredens beter zijn? Overigens: de gigantische Pink Floyd optredens werden destijds ook op wereldwijd handengeklap onthaald. En dat was vast niet enkel omdat er een varken door de lucht vloog.

Citaat:

Pink Floyd is zeker ok, maar in de muziek van Queen zit meer diversiteit, meer joie de vivre en meer humor dan in de muziek van Pink Floyd.
Het volstaat om 1 nummer van PF te noemen om duidelijk te maken dat ook PF hun portie humor en diversiteit heeft gebracht. En dan wel via hun muziek, niet humoristische clips (Radio Gaga).
Several Species of Small Furry Animals Gathered Together in a Cave and Grooving with a Pict.
Vooral het (amper hoorbaar) zinnetje op het eind: That was pretty avant-garde, wasn't it? geeft aan dat ook PF behoorlijk humoristisch kon zijn.

Citaat:

Plus, tegen Freddy Mercury kunnen noch Waters noch Gilmour in het allerminst op. Freddy Mercury was, by far, een veel betere zanger en podiumbeest dan de toch saaie Waters en Gilmour samen.
Das waar. Mercury was technisch gezien waarschijnlijk de beter zanger. Maar daarnaast werd Gilmours solo in Comfortably Numb door Q-Magazine verkozen tot beste gitaarsolo aller tijden. Niet dat Brian May een prutser is maar May heeft mij nog nooit tot tranen toe bewogen en dat kan ik van Gilmour niet zeggen.
En als we dan toch respectabele magazines gaan quoten: in de 500 beste albums ever van Rolling Stone komen we Dark Side of the Moon op 43 tegen waarna we tot 231 moeten scrollen om de eerste Queen worp tegen te komen. En dat is niet omdat Queen albums slecht zijn maar volgens mij eerder omdat Queen er in slaagde op nagenoeg elk album toch ook een paar draken te zetten.

Alles samen komt het er natuurlijk weer op neer dat het hier vooral een kwestie van smaak betreft. En die van mij helt eerder over naar PF dan naar Queen.
Dus laten we afspreken dat ik een PF album opzet, jij eentje van Queen en dat we verder de zaak laten rusten.
;-)

kiko 25 mei 2013 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 6651550)
Dus laten we afspreken dat ik een PF album opzet, jij eentje van Queen en dat we verder de zaak laten rusten.

Ai verdorie, en ik wou net je argumenten afbranden.

Doeme toch.

BigF 25 mei 2013 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6651555)
Ai verdorie, en ik wou net je argumenten afbranden.

Doeme toch.

Tuurlijk: als ik het niet kan halen met argumenten gooi ik het altijd maar op 'over smaak valt niet te twisten'. Werkt altijd.
;-)

giserke 25 mei 2013 12:43

Pink Floyd 1990 in Berlijn op de Potsdamer Platz.
Het eerste en grootste concert die ik ooit gezien heb live.
Ik moet nog altijd mijn adem inhouden en er zit nog altijd een krop in de keel als ik er over nadenk.

Nonkel Roger, is de man! 8-)

manta 25 mei 2013 15:47

Moeilijke keuze.
Ik zou graag 100% voor Pink Floyd gaan maar dan zou ik veel nummers van Queen onrecht aandoen.
Laat ons zeggen : Pink Floyd 60% en Queen 40%.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be