Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko
(Bericht 6651483)
Drie knappe nummers,
|
Da's natuurlijk een kwestie van smaak en daar valt moeilijk over te twisten.
Dat was Gangnam Style ook...
Citaat:
drie verschillende stijlen.
|
Inderdaad, maar maakt het een groep 'beter' als ze veel verschillende stijlen bezigen?
Citaat:
Hoedje af voor Queen. Terwijl Pink Floyd in de studio Ernstige Muziek aan het maken was, verpletterde Queen alle concurrentie met hun live-optredens.
|
Ik heb geen van beiden ooit live gezien (Queen omdat het me niet veel zegt, Pink Floyd omdat ik de mythe niet wil verprutsen) dus over dat gegeven kan ik weinig nuttig zeggen. Maar ook hier weer geldt: is een groep 'beter' omdat hun live optredens beter zijn? Overigens: de gigantische Pink Floyd optredens werden destijds ook op wereldwijd handengeklap onthaald. En dat was vast niet enkel omdat er een varken door de lucht vloog.
Citaat:
Pink Floyd is zeker ok, maar in de muziek van Queen zit meer diversiteit, meer joie de vivre en meer humor dan in de muziek van Pink Floyd.
|
Het volstaat om 1 nummer van PF te noemen om duidelijk te maken dat ook PF hun portie humor en diversiteit heeft gebracht. En dan wel via hun muziek, niet humoristische clips (Radio Gaga).
Several Species of Small Furry Animals Gathered Together in a Cave and Grooving with a Pict.
Vooral het (amper hoorbaar) zinnetje op het eind: That was pretty avant-garde, wasn't it? geeft aan dat ook PF behoorlijk humoristisch kon zijn.
Citaat:
Plus, tegen Freddy Mercury kunnen noch Waters noch Gilmour in het allerminst op. Freddy Mercury was, by far, een veel betere zanger en podiumbeest dan de toch saaie Waters en Gilmour samen.
|
Das waar. Mercury was technisch gezien waarschijnlijk de beter zanger. Maar daarnaast werd Gilmours solo in Comfortably Numb door Q-Magazine verkozen tot beste gitaarsolo aller tijden. Niet dat Brian May een prutser is maar May heeft mij nog nooit tot tranen toe bewogen en dat kan ik van Gilmour niet zeggen.
En als we dan toch respectabele magazines gaan quoten: in de 500 beste albums ever van Rolling Stone komen we Dark Side of the Moon op 43 tegen waarna we tot 231 moeten scrollen om de eerste Queen worp tegen te komen. En dat is niet omdat Queen albums slecht zijn maar volgens mij eerder omdat Queen er in slaagde op nagenoeg elk album toch ook een paar draken te zetten.
Alles samen komt het er natuurlijk weer op neer dat het hier vooral een kwestie van smaak betreft. En die van mij helt eerder over naar PF dan naar Queen.
Dus laten we afspreken dat ik een PF album opzet, jij eentje van Queen en dat we verder de zaak laten rusten.
;-)
|