Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Moslims hebben geen zonden, da's makkelijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=186859)

BonBon 25 mei 2013 10:04

Moslims hebben geen zonden, da's makkelijk

40 makkelijke en vlugge methodes om zonden weg te vagen en goeie daden op te stapelen.
http://www.sunniforum.com/forum/show...o-do-every-day!

Easy, op die manier moet je echt niet inzitten om slechte of bedenkelijke daden te doen, gewoon een paar gebedjes opzeggen en je veegt duizenden zonden weg. Je moet wel heel de dag bezig zijn met bidden, dat wel. Daarom dat je al die moslims zoveel ziet bidden, blijkbaar hebben ze veel zonden weg te werken.

bv nummer 10.
100 gebedjes opzeggen waaronder 33 keer Subhaa-nallaah enz. (There is no Allah but one Allah. He is alone. No partner hath. He Him belongs sovereignty and unto Him belongs Praise and He is all-Powerful) dan zijn al z'n zonden weggevaagd, zelfs al zijn die "zo overvloedig als het schuim op de zee".

Dagelijks kun je duizenden zonden wegvagen zo, elke moslim die een beetje gebeden opzegt heeft dus geen zonden, zelfs voor terroristen is het makkelijk op die manier. Dat je heel de dag bezig bent gebeden op te zeggen is natuurlijk handig bij de hersenspoeling.

circe 25 mei 2013 10:13

We treinen niet in sneltreinvaart richting duistere middeleeuwen hoor.

Straks beginnen ze in de kerken ook terug aflaten te verkopen en krijgen we weer prentjes met schietgebedjes erop.

Aton 25 mei 2013 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6651552)
40 makkelijke en vlugge methodes om zonden weg te vagen en goeie daden op te stapelen.
http://www.sunniforum.com/forum/show...o-do-every-day!

Easy, op die manier moet je echt niet inzitten om slechte of bedenkelijke daden te doen, gewoon een paar gebedjes opzeggen en je veegt duizenden zonden weg. Je moet wel heel de dag bezig zijn met bidden, dat wel. Daarom dat je al die moslims zoveel ziet bidden, blijkbaar hebben ze veel zonden weg te werken.

bv nummer 10.
100 gebedjes opzeggen waaronder 33 keer Subhaa-nallaah enz. (There is no Allah but one Allah. He is alone. No partner hath. He Him belongs sovereignty and unto Him belongs Praise and He is all-Powerful) dan zijn al z'n zonden weggevaagd, zelfs al zijn die "zo overvloedig als het schuim op de zee".

Dagelijks kun je duizenden zonden wegvagen zo, elke moslim die een beetje gebeden opzegt heeft dus geen zonden, zelfs voor terroristen is het makkelijk op die manier. Dat je heel de dag bezig bent gebeden op te zeggen is natuurlijk handig bij de hersenspoeling.

Vandaar dat hier de moslims uit hun nek mogen kletsen en liegen of het gedrukt staat. Even met de kont in de lucht en klaar.

BonBon 25 mei 2013 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aton (Bericht 6651626)
Vandaar dat hier de moslims uit hun nek mogen kletsen en liegen of het gedrukt staat. Even met de kont in de lucht en klaar.

Yep, elke moslim die meer dan die 5 keer bid per dag heeft veel zonden om weg te spoelen en mag er ook veel begaan. Liegen, vrouw slaan enz kan makkelijk afgekocht worden met wat gebeden.

Wel goedkoper dan de kerk, die aflaten waren verrekt duur. :-)

Koenraad Noël 25 mei 2013 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6651563)

Uiteraard niet, want die hebben nooit bestaan.

cookie monster 25 mei 2013 12:05

Wat een zonde !!

Esperanza 26 mei 2013 06:34

Citaat:

Straks beginnen ze in de kerken ook terug aflaten te verkopen en krijgen we weer prentjes met schietgebedjes erop.

Straks?

Is nog steeds een gangbare praktijk, hoor.

Citaat:

De handleiding voor aflaten was in 1999 aan de vierde editie toe. Zij vermeldt de soort aflaten die verworven kan worden en de normen ervoor. Bekende recente voorbeelden hiervan zijn de aflaten naar aanleiding van het Jubeljaar 2000, het Jaar van de Eucharistie (2005) en de Wereldjongerendagen van 2005 in Keulen.

Esperanza 26 mei 2013 06:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6651641)
Yep, elke moslim die meer dan die 5 keer bid per dag heeft veel zonden om weg te spoelen en mag er ook veel begaan. Liegen, vrouw slaan enz kan makkelijk afgekocht worden met wat gebeden.

Wel goedkoper dan de kerk, die aflaten waren verrekt duur. :-)

Je zou kunnen zeggen dat de moslims hier in het voordeel zijn, Allah vraagt er tenminste geen geld voor.

Gewoon even een babbeltje slaan met het opperwezen in kwestie en klaar is kees.

circe 26 mei 2013 07:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 6652519)
Straks?

oops....:oops:

Dan moet ik dringend met mijn spaargeld naar de pastoor. Franciscus heeft namelijk net gezegd dat er voor atheisten toch wel een hel bestaat. Hoeveel zou dat kosten om me vrij te kopen?

Esperanza 26 mei 2013 07:34

Atheïsten, een hoogst verwerpelijk volkje. Zal een fortuin kosten, vrees ik.

g_z 26 mei 2013 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 6652540)

of een berg goud

Aton 26 mei 2013 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door g_z (Bericht 6652762)
of een berg goud

In elk geval een hééééél kudde kamelen.

CLAESSENS Joris 26 mei 2013 12:49

Citaat:

Ik wist niet dat jij zo een devote en vaste kerkbezoeker was?

Libro 26 mei 2013 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 6652540)

Als atheïst heb ik geen behoefte aan aflaten: het kost mij dus geen bal.

Esperanza 27 mei 2013 05:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6653488)
Als atheïst heb ik geen behoefte aan aflaten: het kost mij dus geen bal.

Uiteraard.

Maar gezien het volgende :
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6652535)
Franciscus heeft namelijk net gezegd dat er voor atheisten toch wel een hel bestaat.

Die Franciscus is niet de eerste de beste, hé. Als Plaatsvervanger van God uiteraard een autoriteit. Eentje die het wéét.

Mocht je op zeker willen spelen, zul je toch moeten afdokken, hoor.

Of moslim worden. Daar is het gratis.

Libro 27 mei 2013 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 6653721)
Uiteraard.

Maar gezien het volgende : Die Franciscus is niet de eerste de beste, hé. Als Plaatsvervanger van God uiteraard een autoriteit. Eentje die het wéét.

Mocht je op zeker willen spelen, zul je toch moeten afdokken, hoor.

Of moslim worden. Daar is het gratis.

Euhm, satanisten willen net naar de hel...

g_z 27 mei 2013 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6653835)

zonder twijfel

g_z 27 mei 2013 09:32

Citaat:

zonder twijfel

g_z 27 mei 2013 09:32

Citaat:

zonder twijfel

Koenraad Noël 27 mei 2013 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 6652519)
Straks?

Nee. Er staat nergens dat die aflaten verkocht worden. Dat worden ze namelijk niet. Die aflaten krijg je bij aanwezigheid, indien de katholiek in kwestie in staat van genade is (= gebiecht heeft). Verder zijn aflaten volgens de katholieke leer niet nodig om uit de hel te blijven, maar om de tijd in het vagevuur te verkorten. Om niet naar de hel te gaan volstaat de biecht. Als je diezelfde wikipediapagina had doorlezen, zou je dat geweten hebben. De opmaak van dat artikel is echter verschrikkelijk, dus ik kan het je niet kwalijk nemen.

Dat de Orthodoxe Kerk de aflatenpraktijk niet kent, is mijns inziens veelzeggend, maar bon, dat is een andere discussie. En je hebt natuurlijk nog altijd een priester nodig, ééntje die nog gelooft in de biecht. Dus deze ronde gaat nog steeds naar de Moslims. :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be