Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Bijbel voorspelt de komst van de profeet Mohammed (https://forum.politics.be/showthread.php?t=186862)

Salah 25 mei 2013 12:35

Bijbel voorspelt de komst van de profeet Mohammed

Citaat:

I will raise up a prophet like you from among their brothers. And I will put my words in his mouth, and he shall speak to them all that I command him. Deuteronomy 18:18
De profeet waar het in deze vers over gaat is natuurlijk Mozes. Wie zijn de broederen van Mozes? Laten we de bloedlijn volgen, dan komen we bij Abraham terecht, die 2 zonen had, Isaac en Ismael. De stammen van Israel behoren grotendeels tot Isaac en de broer van Isaac was dus Ismael, van Arabische afkomst, een afkomst waaruit we de profeet kunnen herkennen.

En wie is de profeet die het meeste op Mozes leek? Mohammed natuurlijk.

En we weten ook dat Mohammed niet kon lezen en schrijven en dat Gabriel de woorden van God in zou mond zou leggen, die Mohammed verplicht werd te delen met zijn volgers.

Citaat:

Or if you give the scroll to someone who cannot read, and say, "Read this, please," they will answer, "I don't know how to read." Isaiah 29:12
Opnieuw, duidelijk de profeet Mohammed, wie tegen Gabriel zei dat hij niet kon lezen.

vlijmscherp 25 mei 2013 12:38

Dus de profeet Mohammed was in feite een jood?

Salah 25 mei 2013 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6651762)
Dus de profeet Mohammed was in feite een jood?

Citaat:

"...Those who believe (in the message of Islam), and the
Jews, the Sabaeans, and the Christians - all those who
believe in Allah and the Last Day, and act righteously - no
fear shall come upon them..." Qur'an 5:69

Schelfie 25 mei 2013 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salah (Bericht 6651758)
De profeet waar het in deze vers over gaat is natuurlijk Mozes. Wie zijn de broederen van Mozes? Laten we de bloedlijn volgen, dan komen we bij Abraham terecht, die 2 zonen had, Isaac en Ismael. De stammen van Israel behoren grotendeels tot Isaac en de broer van Isaac was dus Ismael, van Arabische afkomst, een afkomst waaruit we de profeet kunnen herkennen.

En we weten ook dat Mohammed niet kon lezen en schrijven en dat Gabriel de woorden van God in zou mond zou leggen, die Mohammed verplicht werd te delen met zijn volgers.

Opnieuw, duidelijk de profeet Mohammed, wie tegen Gabriel zei dat hij niet kon lezen.

Caesar geloofde dat hij afstamde van Venus. Geloof jij hem?

Waarom lezen jullie steeds wat jullie willen lezen? Er staan nergens namen bij, dus dat kan iedereen zijn. JE plakt er gewoon een naam op, en hopla Lang leve de nieuwe profeet Schelfie...

Salah 25 mei 2013 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6651793)
Caesar geloofde dat hij afstamde van Venus. Geloof jij hem?

Waarom lezen jullie steeds wat jullie willen lezen? Er staan nergens namen bij, dus dat kan iedereen zijn. JE plakt er gewoon een naam op, en hopla Lang leve de nieuwe profeet Schelfie...

Wie kennis van zaken heeft, weet ten eerste dat er niet veel profeten na Mozes over blijven. Nog minder die vergelijkingen met hem tonen. En punt twee... ;-)

vlijmscherp 25 mei 2013 13:35

Salah, je antwoordt niet op mijn vraag. Is Mohammed een Jood en zoja, waarom vechten de moslims zo tegen de Joden?

Vito 25 mei 2013 13:36

Shit, nu moet ik mij wel bekeren...

Salah 25 mei 2013 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6651832)
Salah, je antwoordt niet op mijn vraag. Is Mohammed een Jood en zoja, waarom vechten de moslims zo tegen de Joden?

Maakt het uit welke afkomst een profeet heeft? Dat speelt allemaal geen rol. Veel profeten waren Joods.

Schelfie 25 mei 2013 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salah (Bericht 6651824)
Wie kennis van zaken heeft, weet ten eerste dat er niet veel profeten na Mozes over blijven. Nog minder die vergelijkingen met hem tonen. En punt twee... ;-)

Niet veel profeten na mozes? Wat met Jezus Sirach, Ezechiël, en nog een stuk of 20 andere profeten. En wat met de profeten die dachten dat ze in naam van hun god spraken maar niet in de bijbel kwamen?

Salah 25 mei 2013 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6651838)
Niet veel profeten na mozes? Wat met Jezus Sirach, Ezechiël, en nog een stuk of 20 andere profeten. En wat met de profeten die dachten dat ze in naam van hun god spraken maar niet in de bijbel kwamen?

Punt twee, de Bijbel heeft het hier natuurlijk over Jezus. Wat absoluut onmogelijk is.

vlijmscherp 25 mei 2013 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salah (Bericht 6651836)
Maakt het uit welke afkomst een profeet heeft? Dat speelt allemaal geen rol. Veel profeten waren Joods.

en waarom vechten moslims tegen Joden? ondanks dat ook Joden naar de hemel gaan?

meer zelf, waarom vinden sji'ieten dat soennieten ongelovigen zijn en omgekeerd?

Salah 25 mei 2013 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6651842)

meer zelf, waarom vinden sji'ieten dat soennieten ongelovigen zijn en omgekeerd?

Dat is een ingewikkeld verhaal, ik heb geen zin om dat uit te leggen. Gebruik Google.

Israël is de reden van het gevecht tegen Joden. Het draait om land, niet om geloof.

circe 25 mei 2013 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salah (Bericht 6651824)

op uw tekeningske is te zien dat Mozes zowat een achter achter achter achter nonkel zou kunnen zijn van de MO.

Dan ben ik de opvolgster van Albert.

circe 25 mei 2013 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salah (Bericht 6651845)
Dat is een ingewikkeld verhaal, ik heb geen zin om dat uit te leggen. Gebruik Google.

Israël is de reden van het gevecht tegen Joden. Het draait om land, niet om geloof.

dat is weer nieuw voor me.

Ten tijde van de MO leefden er nochtans verschillende joodse stammen in Saudi. Ze gaven hem zelfs asiel in Medina toen de Mekkanen dachten dat hij de dorpsgek was.

.... en heu.... waar lag Israel toen ? in het Romeinse Rijk ergens zeker hé?

Aton 25 mei 2013 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salah (Bericht 6651758)

Maar man, wat kom je hier nu weer verzinnen ? het enige wat de moslims weten over Abraham Isaak, Jakob en Mozes komt uit de Torah. En dit zijn allen door de joden verzonnen personen. Deze bestaan enkel in de fantasie van de joden en jullie zij er mee aan de haal gegaan als historische feiten. lees eens een wetenschappelijk boek buiten jullie Koran. Deze is net zo verzonnen als de Torah. Geen enkel buiten-Torah'se, buiten-Bijbel'se of Koran bron waar er sprake is van deze figuren. Allemaal pure mythologie.

Citaat:

De enige tekst waarin de engel Gariël genoemd wordt is in het evangelie van Lukas. Weer eens een personage wat nu uit het N.T. gepikt is. En weet je hoe die daar is ingesukkeld ? Door de monnik Bahira waarvan sprake in de Mohammed-biografie van Ibn Hisham ( een herwerkte versie van Ibn Ishaak ).
Citaat:

En 200 jaar later hebben ze dit dan woordelijk opgeschreven ? Heb je het verhaal van Hansje en Grietje al gehoord ?

Aton 25 mei 2013 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salah (Bericht 6651841)
Punt twee, de Bijbel heeft het hier natuurlijk over Jezus. Wat absoluut onmogelijk is.

En wat is hier ' onmogelijk ' ?

Aton 25 mei 2013 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salah (Bericht 6651845)

En waarom Abraham, Isaak, Jakob en Mozes verzonnen personages zijn? Ik heb geen zin om dat uit te leggen. Gebruik Google.

Salah 25 mei 2013 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aton (Bericht 6651861)
Maar man, wat kom je hier nu weer verzinnen ? het enige wat de moslims weten over Abraham Isaak, Jakob en Mozes komt uit de Torah. En dit zijn allen door de joden verzonnen personen. Deze bestaan enkel in de fantasie van de joden en jullie zij er mee aan de haal gegaan als historische feiten. lees eens een wetenschappelijk boek buiten jullie Koran. Deze is net zo verzonnen als de Torah. Geen enkel buiten-Torah'se, buiten-Bijbel'se of Koran bron waar er sprake is van deze figuren. Allemaal pure mythologie.

De enige tekst waarin de engel Gariël genoemd wordt is in het evangelie van Lukas. Weer eens een personage wat nu uit het N.T. gepikt is. En weet je hoe die daar is ingesukkeld ? Door de monnik Bahira waarvan sprake in de Mohammed-biografie van Ibn Hisham ( een herwerkte versie van Ibn Ishaak ).

En 200 jaar later hebben ze dit dan woordelijk opgeschreven ? Heb je het verhaal van Hansje en Grietje al gehoord ?

De Hebreeuwse Bijbel dan... Het NT kan men niet serieus nemen.

Met een arrogante kuffar verder discussiëren is zinloos. Het kan mij niet schelen wat jij denkt en omgekeerd.

Aton 25 mei 2013 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salah (Bericht 6651869)

Net zo min als de Koran, wat een samenraapsel is van Joodse, christelijke en zoroastrische verhalen. De joodse verhalen zijn een samenraapsel van Egyptische, Babylonische en Syrische verhalen. Het N.T. zijn een samenraapsel van Joodse, Helleense en Perzische verhalen.

Citaat:

Met een arrogante kuffar verder discussiëren is zinloos. Het kan mij niet schelen wat jij denkt en omgekeerd.
Je zou anders wel van deze kuffar nog wat kunnen opsteken, maar daar mis je de intelligentie voor. Kan me verder ook niet schelen hoor, maar telkens je hier wat onzin komt neerpoten heb je weerwoord van deze kuffar.

Schelfie 25 mei 2013 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salah (Bericht 6651869)

Het NT moet men even serieus nemen als de torah, de koran en de verzamelde sprookjes van de gebroeders Grimm. Helemaal niet, dus...

Maar als je iets uit de bijbel wil nemen voor je eigen voordeel (aantonen familieverband mozes en mohammed), moet je wel de volledige bron erbij nemen, en dat is dus ook het NT.

Het spijt me zeer, maar de enige die hier arrogant overkomt in deze discussie ben jij.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be