Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Welke kranten/media/... censureren het meest in de reacties (https://forum.politics.be/showthread.php?t=186870)

F.B. 25 mei 2013 16:57

Welke kranten/media/... censureren het meest in de reacties

Welke kranten/media/... censureren het meest in de reacties?

Heb je voorbeelden?

F.B. 25 mei 2013 17:18

Een voorbeeld:

Opnieuw rellen in Stockholm

Reactie op 24/05 (11)
Citaat:

Reacties op 25/05 (8)
Citaat:

Yous 26 mei 2013 14:37

De Standaard is het ergste voor zover ik weet.
De reacties op de artikels en opiniestukken zijn zelfs volledig verdwenen.

Rudy 27 mei 2013 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yous (Bericht 6652958)
De Standaard is het ergste voor zover ik weet.
De reacties op de artikels en opiniestukken zijn zelfs volledig verdwenen.

Dat heeft niets met censuur te maken. De lezers van de krant "De Standaard" hebben geen behoefte aan simplistische reacties zoals in de gazet "Het Nieuwsblad".

ViveLaBelgique 27 mei 2013 13:31

Wat is het verschil tussen moderatie en censuur ?

Klojo eerste klas 27 mei 2013 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6654248)
Wat is het verschil tussen moderatie en censuur ?

objectiviteit ?

Yous 28 mei 2013 06:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 6654216)
Dat heeft niets met censuur te maken. De lezers van de krant "De Standaard" hebben geen behoefte aan simplistische reacties zoals in de gazet "Het Nieuwsblad".

Simplistische reactie, zoals we gewoon zijn van jou.
De Standaard heeft de meest interessante lezersreacties (en ook de grootste groep). Vaak veel interessanter dan het artikel zelf. Het zij de simplistische reacties van de ethisch superieure moraalridders, zoals jou, die blijven staan.
Op een artikel met zo'n 300 reactie, kunnen er al gauw 100 verdwijnen.

Rudy 28 mei 2013 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yous (Bericht 6655169)
Simplistische reactie, zoals we gewoon zijn van jou.
De Standaard heeft de meest interessante lezersreacties (en ook de grootste groep). Vaak veel interessanter dan het artikel zelf. Het zij de simplistische reacties van de ethisch superieure moraalridders, zoals jou, die blijven staan.
Op een artikel met zo'n 300 reactie, kunnen er al gauw 100 verdwijnen.

Je geeft dus ook toe dat een kwaliteitskrant selectief mag zijn, en kaf en koren mag worden gescheiden. Bij DS vliegen de simplistische reacties buiten. Dit heeft niets met censuur te maken. In de Flair moet je ook geen wetenschappelijke artikels zoeken.

F.B. 28 mei 2013 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 6655660)
Je geeft dus ook toe dat een kwaliteitskrant selectief mag zijn, en kaf en koren mag worden gescheiden. Bij DS vliegen de simplistische reacties buiten. Dit heeft niets met censuur te maken. In de Flair moet je ook geen wetenschappelijke artikels zoeken.

Het kaf van het koren scheiden wat volgens jou of iemand anders halal is, is wel degelijk censuur. Denk dat er mensen als jou "waken" over wat er wel en niet hoort te verschijnen.

F.B. 28 mei 2013 19:15

Ok, ik merk het. Niemand schijnt echt wakker te liggen van de censuur bij onze kwaliteitskranten.

Klojo eerste klas 28 mei 2013 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.B. (Bericht 6656444)
Ok, ik merk het. Niemand schijnt echt wakker te liggen van de censuur bij onze kwaliteitskranten.

Kwaliteitskranten ????? 8O

kiko 28 mei 2013 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.B. (Bericht 6656444)

Als een krant een aantal puberale scheldberichten, spam of van de pot gerukte zever verwijdert op hun website, is dat dan "censuur" ?

Moet men alles zomaar laten staan, zonder de minste kritiek of ingreep ?

Bob 29 mei 2013 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6656479)
Als een krant een aantal puberale scheldberichten, spam of van de pot gerukte zever verwijdert op hun website, is dat dan "censuur" ?

Maar als ze andere even puberale berichten, weliswaar een ander gedachtengoed verdedigend, laten staan, dan is het wel censuur.
En om het nog leuker te maken. Als de journalist zelf berichten begint te schrijven, bij gebrek aan berichten die het "juiste" gedachtengoed verdedigen, dan is het censuur in het kwadraat.

praha 29 mei 2013 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.B. (Bericht 6656443)
Het kaf van het koren scheiden wat volgens jou of iemand anders halal is, is wel degelijk censuur. Denk dat er mensen als jou "waken" over wat er wel en niet hoort te verschijnen.

Hoe je dat draait of keert maar dat gebeurt steeds overal en altijd ... en is maar normaal ook.
Wat stel je voor ?
Dat van de 100 lezersbrieven aan de flair waar er 80 bestaan uit : 'mmm Anne-Sophie jou zou ik wel eens een stevige beurt willen geven' er een evenredig aantal dienen vertegenwoordigd te zijn ?

F.B. 29 mei 2013 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 6658081)
Hoe je dat draait of keert maar dat gebeurt steeds overal en altijd ... en is maar normaal ook.
Wat stel je voor ?
Dat van de 100 lezersbrieven aan de flair waar er 80 bestaan uit : 'mmm Anne-Sophie jou zou ik wel eens een stevige beurt willen geven' er een evenredig aantal dienen vertegenwoordigd te zijn ?

Ik weet niet waarom er een karikatuur van gemaakt moet worden. Het gaat om artikels zoals het voorbeeld hierboven e.d.
Bij gva wordt er aangegeven dat er een reactie verwijderd werd, en je krijgt een mail met het bericht dat deze verwijderd werd, met de tekst die dan verwijderd werd. Dit is een eerlijke manier om met deze reactie om te gaan.
Bij Knack, e.a. verdwijnen er gewoon berichten. En ik heb het niet over het puberaal gekeel, maar om reacties die voor de elite een gevoelige snaar raken.
Ze bepalen dus wat er wel en niet verschijnt, en zolang het maar in lijn is van hun referentiekader.
Zie ook voorbeeld hierboven.
Dus, censuur in zijn zuiverste vorm.

F.B. 29 mei 2013 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6656479)

Wel, zie reactie van "chris denys" en "Jeanine De Vreese".. Is dat een puberaal bericht?

praha 29 mei 2013 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.B. (Bericht 6658093)
Ik weet niet waarom er een karikatuur van gemaakt moet worden. Het gaat om artikels zoals het voorbeeld hierboven e.d.
Bij gva wordt er aangegeven dat er een reactie verwijderd werd, en je krijgt een mail met het bericht dat deze verwijderd werd, met de tekst die dan verwijderd werd. Dit is een eerlijke manier om met deze reactie om te gaan.
Bij Knack, e.a. verdwijnen er gewoon berichten. En ik heb het niet over het puberaal gekeel, maar om reacties die voor de elite een gevoelige snaar raken.
Ze bepalen dus wat er wel en niet verschijnt, en zolang het maar in lijn is van hun referentiekader.
Zie ook voorbeeld hierboven.
Dus, censuur in zijn zuiverste vorm.

Het was absoluut niet mijn bedoeling om daar een karikatuur van de maken ... enkel om bij te treden dat niet elke reactie het haalt.

Betreffende dat phenomeen ....
Kan je dat dan ergens ook aantonen ?
Je moet al een hoop post schrijven, allemaal in een bepaalde kleuring, om uiteindelijk definitief te besluiten dat er dit of dat uitgefilterd wordt.
Btw de site waarnaar men verwijst en de reactie van die persoon verhaalt net dat er niks aan te merken viel met die post ... eerder politiek-correct.
Dus op wat is ie dan gecensureerd ?

praha 29 mei 2013 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.B. (Bericht 6658098)
Wel, zie reactie van "chris denys" en "Jeanine De Vreese".. Is dat een puberaal bericht?

Ik zie enkel die van Chris .... waar staat de andere ?

Tjah en is het omdat de reactie niet puberaal overkomt dat het oorspronkelijke bericht dat niet had kunnen zijn ?
't kan zelfs zijn dat er geen bericht was.

Uiteindelijk heb je enkel het woord van die Chris die stelt dat zijn posts fameus gecensureerd werden.
Doch die reactie waar hij zijn beklag doet dan weer niet ?
Is dat nu niet een beetje vreemd ?
Als er echt sprake zou zijn van censuur en men wilt de schone schijn nog wat hoog houden dan is het eerste dat sneuvelt de klachtbrieven... da's nogal wiedes

F.B. 30 mei 2013 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 6658151)
Ik zie enkel die van Chris .... waar staat de andere ?

Tjah en is het omdat de reactie niet puberaal overkomt dat het oorspronkelijke bericht dat niet had kunnen zijn ?
't kan zelfs zijn dat er geen bericht was.

Uiteindelijk heb je enkel het woord van die Chris die stelt dat zijn posts fameus gecensureerd werden.
Doch die reactie waar hij zijn beklag doet dan weer niet ?
Is dat nu niet een beetje vreemd ?
Als er echt sprake zou zijn van censuur en men wilt de schone schijn nog wat hoog houden dan is het eerste dat sneuvelt de klachtbrieven... da's nogal wiedes

Ok, Ik begrijp het. Jij probeert te ontkennen dat er gecensureerd wordt.
Als je gewoon beweert dat zwart wit is, dan kan ik daar niets tegen inbrengen.
Mijn schermafbeeldingen tonen nochtans anders aan.

F.B. 30 mei 2013 07:58

2 Bijlage(n)
Ik zie dat mijn schermafbeeldingen niet zichtbaar waren. Misschien nu wel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be