Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Ook rellen in Zwitserland! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=186878)

Ke Nan 26 mei 2013 08:05

Ook rellen in Zwitserland!

Citaat:

In het historisch centrum van het Zwitserse Bern heeft de politie zaterdagavond traangas moeten inzetten omdat deelnemers van een technoparade voorbij de barricades probeerden te raken die het parlement van de Zwitserse confederatie beschermden.

Tijdens de vorige editie, waarvoor twintigduizend deelnemers opdaagden, slaagden radicale militanten erin om tags aan te brengen op de muren van het parlement.

Zaterdagavond kwam de antioproerpolitie oog in oog te staan met tientallen extreemlinkse militanten, gemaskerd en met kap, van de Black Block-beweging. Een politiehelikopter vloog over het gebeuren. Verschillende manifestanten bleven echter ter plaatse en bekogelden het waterkanon en de politie met flessen en vuurwerk. Een woordvoerder van de politie weigerde te zeggen of er al dan niet militanten werden gearresteerd.

De militanten maakten een minderheid uit van de ongeveer zevenduizend deelnemers aan de technoparade 'Tanz dich frei' (Dans je vrij), zei een woordvoerder van de politie.

Belga

Bron: Het Belang van Limburg

Auf los geht's los!

zonbron 26 mei 2013 14:39

Take your pills son! 'Tanz dich frei' (Dans je vrij)

maddox 26 mei 2013 14:41

En hoeveel auto's zijn er daar in brand gestoken?

zonbron 26 mei 2013 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6652964)
En hoeveel auto's zijn er daar in brand gestoken?

Geen, enkel een paar ondergekotste auto's, 'tzijn dansers he, geen vuurspuwers!

Kylero 26 mei 2013 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6652960)
Zwarte patsy, witte patsy...

Rode patsy...

Take your pills son!

zonbron 26 mei 2013 14:56

'Tanz dich frei' (Dans je vrij), zei een woordvoerder van de politie...

maddox 26 mei 2013 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6652967)
Geen, enkel een paar ondergekotste auto's, 'tzijn dansers he, geen vuurspuwers!

Da's dus het verschil met de "gediscrimineerde rellen". Ook wel eens Franse Nieuwjaarsnachten genoemd.

In Zwitserland waren het zatte feestneuzen die de politiek te zeiken wilden zetten.

zonbron 26 mei 2013 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6652976)
Da's dus het verschil met de "gediscrimineerde rellen". Ook wel eens Franse Nieuwjaarsnachten genoemd.

In Zwitserland waren het zatte feestneuzen die de politiek te zeiken wilden zetten.

Wij zijn van onze tofste Belgische feestneus vanaf, die had zelfs geen pensioen meer nodig uiteindelijk, de timing was perfect... groen boek, wit boek :

http://www.youtube.com/watch?v=VEJ1ySJdN6A

Zwitser 26 mei 2013 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6652976)

Het waren geen zatte feestneuzen.

De rellen werden aangestoken door een groep alhier oude bekenden: Het "Zwarte Blok". Een bende keiharde misdadigers, die zichzelf graag als "anarchisten" beschrijven, en die graag van dergelijke massagebeurtenissen misbruik maakt om keet te schoppen. Keet van het ergste soort.
Ik vind het schandalig dat de politie niet met scherp op die lui geschoten heeft. Die lui moeten uitgeroeid worden. Letterlijk.
De schade die die aangericht hebben, niet aleen materieel, maar ook aan het imago van de stad is aanzienlijk.

Goudbever 26 mei 2013 18:08

Uw pilletjes weer vergeten zwitser

Eberhard Leclerc 26 mei 2013 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 6653156)
Ik vind het schandalig dat de politie niet met scherp op die lui geschoten heeft. Die lui moeten uitgeroeid worden. Letterlijk.
De schade die die aangericht hebben, niet aleen materieel, maar ook aan het imago van de stad is aanzienlijk.

Heb je het nu over de Zwitserse bankdirecteuren?

Esperanza 27 mei 2013 03:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 6653318)
Heb je het nu over de Zwitserse bankdirecteuren?

:lol: Een goeike.
Citaat:

Keet van het ergste soort.
Lijkt me een prima beschrijving van bankiers en economen allerhande.

Volledig akkoord, Zwitser. Los jij het eerste schot? Maar misschien laat je het vuile werk door anderen opknappen?

Esperanza 27 mei 2013 04:07

Even ter informatie, het zogenaamde 'Zwarte Blok' is louter een protest- en demonstratietechniek.

Wordt gekenmerkt door het dragen van gezichtsmaskers/sjaals/motorhelmen teneinde identificatie te vermoeilijken en de effecten van traangas tegen te gaan.

Geen lidmaatschap. Geen statuten. Een fenomeen dat zich voordoet in eender welke Westerse (hoofd)stad.

Gaat van extreem-links tot extreem-rechts. Een harde kern van demonstranten in om het even welke betoging.

Dus geen hiërarchische beweging as such zoals het burgermannetje hier laat uitschijnen.

Zwitser 27 mei 2013 05:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 6653712)
Gaat van extreem-links tot extreem-rechts. Een harde kern van demonstranten in om het even welke betoging.

Dus geen hiërarchische beweging as such zoals het burgermannetje hier laat uitschijnen.

Ik laat niet uitschijnen dat het een hiërarchische beweging is. Maar dat er wel degelijk een harde kern is, en dat die harde kern door de extreem linkse fractie in de gemeenteraad alhier de hand boven het hoofd gehouden wordt is een publiek geheim.
Ik woon hier al 11 jaar. Ik denk dat ik er wel iets dichter bij zit als de meeste commentatoren hier.
Ik ben gewoon van mening dat men dergelijke "anarchisten" best eens een koekje van eigen deeg mag geven.

Zwitser 27 mei 2013 05:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 6653710)
:lol: Een goeike. Lijkt me een prima beschrijving van bankiers en economen allerhande.

En weer moet iemand hier zonodig reflexmatig laten zien dat hij meer vooroordelen dan verstand heeft.

Zwitser 27 mei 2013 05:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 6653227)
Uw pilletjes weer vergeten zwitser

Was jij er bij dan?

Esperanza 30 mei 2013 04:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 6653720)
En weer moet iemand hier zonodig reflexmatig laten zien dat hij meer vooroordelen dan verstand heeft.

Aha. Iemand met zelfkennis. Mooi zo.
Citaat:

Zwitser 30 mei 2013 05:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 6658494)
Aha. Iemand met zelfkennis. Mooi zo.

En weer laat iemand prompt zien dat hij/zij in staat is mijlenver naast de kwestie te antwoorden.

Zwitser 30 mei 2013 06:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 6653719)
Ik ben gewoon van mening dat men dergelijke "anarchisten" best eens een koekje van eigen deeg mag geven.

Blijkt trouwens (na analyse van de foto's van het gebeurde) dat de meeste van die "anarchisten" een voorkeur hebben voor dure kapitalistische merkenkledij en schoenen.
Dat het hier eigenlijk om verwende rijkeluiszoontjes gaat is eigenlijk iets wat iedereen hier ook al lang weet.

meneer 1 juni 2013 00:01

Citaat:

Het waren geen zatte feestneuzen.

De rellen werden aangestoken door een groep alhier oude bekenden: Het "Zwarte Blok". Een bende keiharde misdadigers, die zichzelf graag als "anarchisten" beschrijven, en die graag van dergelijke massagebeurtenissen misbruik maakt om keet te schoppen. Keet van het ergste soort.

Pas op dat ge geen hartaanval krijgt van koleire !:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be