Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Extreen rechts bundelt krachten, vlaams blok op voorste rij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=186897)

peter1962 27 mei 2013 07:26

Extreen rechts bundelt krachten, vlaams blok op voorste rij

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130526_029

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...krachten.dhtml

Als extreem rechts de krachten wil bundelen in europa, kon usual suspect Vlaams Blok natuurlijk niet ontbreken. Ze gaan samenwerken met fijne mensen zoals Wilders en Le Pen.

Altijd interessant om weten, vooral in het licht van de toch wel regelmatig weerkerende discussies hier op politics of het blok ultra rechts is of niet.
Als ze zelf onder die paraplu kruipen, moet niemand het nog in twijfel trekken.

Mosasaurus 27 mei 2013 07:27

Niets mis mee

peter1962 27 mei 2013 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus (Bericht 6653769)
Niets mis mee

Ik vind er ook niks mis aan dat VB zichzelf als extreem rechts positioneert. Zo bevestigen ze wat iedereen eigenlijk weet of hoort te weten.

Het Oosten 27 mei 2013 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6653773)
Ik vind er ook niks mis aan dat VB zichzelf als extreem rechts positioneert. Zo bevestigen ze wat iedereen eigenlijk weet of hoort te weten.

En zeggen dat de N-VA voor het ogenblik massaal uit VB-kiezers bestaat. En overgelopen VB-ers zelfs postjes krijgen...

Knuppel 27 mei 2013 09:21

Dit is beter natuurlijk: http://www.golfbrekers.be/de-oorlog-...opa/#more-2995

Het Oosten 27 mei 2013 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 6653866)

Bij extreem-rechts gaat het altijd om puur racisme. Dat was zo, dat is zo, en dat zal altijd zo zijn. 'Blank racisme' dan, ofte 'white power'. Alleen hun zondebok verschilt van tijd tot tijd.

Bob 27 mei 2013 09:35

Citaat:

En dan ? Er bestaat toch ook zoiets als extreem links.

Nyquist 27 mei 2013 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6653856)
En zeggen dat de N-VA voor het ogenblik massaal uit VB-kiezers bestaat. En overgelopen VB-ers zelfs postjes krijgen...

Wacht, wat? VB-kiezers stemmen massaal op de N-VA? Dat klinkt nogal paradoxaal, tenzij je ex-VB-kiezers bedoelt.

Het ging er de laatste 20 jaar telkens maar om dat het VB moest teruggedrongen worden; ik ga er toch van uit dat dat betekent dat hun kiezers op andere partijen moesten gaan stemmen, ja? Verhofstadt liet zelfs noteren dat hij zijn succes daaraan zou meten.

Waar slaat het dan op dat, zodra iemand dat gedaan krijgt, je die partij daar onmiddellijk voor begint aan te vallen? Een klein beetje consequentie, aub.

fcal 27 mei 2013 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6653767)
http://www.standaard.be/cnt/DMF20130526_029
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...krachten.dhtml

Als extreem rechts de krachten wil bundelen in europa, kon usual suspect Vlaams Blok natuurlijk niet ontbreken. Ze gaan samenwerken met fijne mensen zoals Wilders en Le Pen.

Altijd interessant om weten, vooral in het licht van de toch wel regelmatig weerkerende discussies hier op politics of het blok ultra rechts is of niet.

Eigenaardig dat etiketten plakken belangrijker blijkt te zijn dan de inhoud van een bepaald initiatief na te gaan. Blijkbaar willen deze partijen dat de inspraak van de Europese burger in het Europese politieke gebeuren groter wordt. Dus ze zijn voor meer democratie, bent u daar misschien tegen?

Amon_Re 27 mei 2013 10:39

Iemand al dat "extreemrechts manifest" gelezen? Hoe extreem is het?

Amon_Re 27 mei 2013 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 6653941)
Eigenaardig dat etiketten plakken belangrijker blijkt te zijn dan de inhoud van een bepaald initiatief na te gaan. Blijkbaar willen deze partijen dat de inspraak van de Europese burger in het Europese politieke gebeuren groter wordt. Dus ze zijn voor meer democratie, bent u daar misschien tegen?

²

hurricane 27 mei 2013 10:40

Citaat:

Dat moet zeer doen eh ;-)
Maar ik kan u geruststellen. Zelfs de meest rechtse fanatieke VB'er is niet zo fanatiek als de doorsnee moslim.

GZV 27 mei 2013 10:45

Citaat:

Het gaat over extreem rechts.Niet over N-VA.

Vrijheideerst 27 mei 2013 10:45

Dat het VB wil samen werken met een partij die faliekant tegen autonomie voor regio's is, is te hilarisch voor woorden.

(Geza)ni(c)k 27 mei 2013 10:48

Citaat:

Dit noemt men inderdaad de puntjes op de -i- zetten :-)

Anna List 27 mei 2013 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 6653941)

fcal, maak het die mensen nu ni zo moeilijk.

links=goed
rechts=slecht

als ge al ni zo goed zijt in inzicht en onthouden enzo, is dit al een hele boterham hoor.

Kaal 27 mei 2013 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6653767)

De vraag is of zo'n debat nog nut heeft ? Er zijn nu genoeg partijen die het electoraal heel ver geschopt hebben ondanks het feit dat zij als "extreem" werden bestempeld.

Is het nog relevant om zich als partij druk te maken over dat label ? Ik denk het niet. Anderzijds is het wel nuttig om een partij te situeren. Een extreem rechtste partij is een radicaal-rechtse partij die kwa aanpak en stijl sterk verschilt va,n de traditionele rechtste partijen. Of zoiets. Maw het is een etiket zoals een ander die informatie verstrekt over het product.

Er is geen debat meer en ik zou er mij als voorzitter van het VB of de PVV niet druk over maken.

Modjo 27 mei 2013 11:00

BK + De Wilders, dat gaat vonken geven.

Wel geen racistische partij natuurlijk eerder extreem rechts...

Anna List 27 mei 2013 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 6653985)
De vraag is of zo'n debat nog nut heeft ? Er zijn nu genoeg partijen die het electoraal heel ver geschopt hebben ondanks het feit dat zij als "extreem" werden bestempeld.

Is het nog relevant om zich als partij druk te maken over dat label ? Ik denk het niet. Anderzijds is het wel nuttig om een partij te situeren. Een extreem rechtste partij is een radicaal-rechtse partij die kwa aanpak en stijl sterk verschilt va,n de traditionele rechtste partijen. Of zoiets. Maw het is een etiket zoals een ander die informatie verstrekt over het product.

Er is geen debat meer en ik zou er mij als voorzitter van het VB of de PVV niet druk over maken.

of zoals een objectieve buitenstaander(Gutman) het onlangs verwoordde : "in B zijn geen rechtse partijen ... they are all democrats."

Het Oosten 27 mei 2013 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GZV (Bericht 6653962)
Het gaat over extreem rechts.Niet over N-VA.

De N-VA is volop geïnfiltreerd door VB-ers. Kijk naar Aalst.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be