Gert Franssen |
28 mei 2013 08:21 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
(Bericht 6653901)
Over welke crisis hebt u het ? Arbeidsomstandigheden in Bangaldesh ?
|
Ik bedoel hiermee eerder de uitbuiting van de arbeiders daar (en niet alleen in Bangladesh) door hun politiek systeem dat dan ook gretig gebruik maakt door onze westerse economie die in deze landen er graag van profiteert om zo veel mogelijk winst te maken voor hun aandeelhouders.
Ik weet nu al wat de meeste personen gaan zeggen, dat is ons probleem niet maar zou het wel moeten zijn. Binnenkort zitten ook zij in de fase zoals op vele plaatsen in de wereld dat de mensen daar gaan beginnen te vechten voor hun rechten en voor we het weten hebben we een echte nieuwe grote oorlog. Dit is misschien kort door de bocht, maar laten we er toch ook eens bij stil staan.
Wij zijn een maatschappij en we moeten er echt eens bij stil staan of we alleen een sterk Vlaanderen, sterk België, of een sterk Europa willen hebben? Maar door vele discussies te lezen op dit Forum lijkt mij dit al moeilijk om in een land als België nog een redelijk akkoord te vinden waar zoveel mogelijk mensen goed bij varen.
Voor mij hoeft niemand dit bovenstaande te argumenteren of dit juist of fout is, ik zou graag willen dat iedereen er eens over na denkt.
|