![]() |
De Vlaamse Islam
Kan iemand mij uitleggen wat die inhoud?
Het gebedskleed met de Vlaamse leeuw erop? |
Vlaamse islam of islam in Vlaanderen? :-)
Of gaat het om een islam van Vlaanderen? |
Ik weet het ook niet precies wat men er mee bedoelt. Men heeft het zelfs over het ontwikkelen van een Europese Islam.
Citaat:
|
Citaat:
Maar de manier waarop moslims hun geloof beleven is wel anders. Het is bij de fuqaha namelijk een aanvaard principe dat men de cultuur en de gewoonten van een land moet respecteren voor zover deze niet ingaan tegen de religie. Men gaat dus geen bier drinken omdat het een Vlaamse gewoonte is, maar vermits het in Vlaanderen de gewoonte is om vele kleuren te dragen, valt men wel extra op als men louter in zwarte gewaden door de straat paradeert. Dat kunnen we dus moeilijk een bescheiden kleding voor dames noemen. Er zijn dus wel degelijk typisch Vlaamse karakteristieken aan de religiebeleving van moslims in Vlaanderen. |
Een goed boek in dit verband is:
http://books.google.be/books/about/T...AJ&redir_esc=y |
@ kallikles, hoe zit het eigenlijk met seks voor het huwelijk?
Is dat nu iets waaraan je je als moslim per definitie moet houden of? Want als ik zo kijk naar de Nederlandse/Vlaamse moslims en dan vooral jongeren, zijn er nog maar weinig die zich daar aan houden. |
Citaat:
Straffe pee. Waar precies kan ik hem in Vlaanderen eens ontmoeten? Of wil hij bij mij thuis komen? Moet ik dan wijn voorzien, of champagne, of koffie met een Calvaatje? |
Citaat:
|
Er zou niet zoiets als een Vlaamse islam mogen bestaan.
We hebben decennia lang gewerkt om het juk van een godsdienst af te werpen en nu gaan ze een nieuwe met open armen verwelkomen. Aan al die islam-tisten : get a life. Wij zijn niet geschapen om om de haverklap op een tapijt te gaan zitten en hopen dat we daarvan beter worden. Anders had 'onze schepper' wel een tapijt aan ons gat gehangen. |
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Exactly my point ;-) |
Citaat:
En in de islam, kun je daar iets over vertellen? |
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat er zo iets als een afgezwakte versie bestaat is zever dat de poco's ons proberen wijs te maken. |
Vlaamse Islam zou minstens gelijkheid tussen geslachten en seksuele geaardheden moeten erkennen.
Tolerantie tov andere religies en non-religies, dus ook accepteren dat Moslims hun geloof afzweren. Maw, ze zouden al de gewone westerse vrijheden die we in decennia opgebouwd hebben in het dagelijkse, niet-religieuze leven moeten erkennen en in de praktijk brengen. M.a.w. kan niet bestaan. |
Citaat:
|
Citaat:
van pocahontas pak die handtas |
Citaat:
We zijn niet gediend van een obscurantistische, gewelddadige, achterhaalde woestijnreligie. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be