Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   "geloven in het hiernamaals" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=18694)

Lincoln 8 augustus 2004 19:24

"geloven in het hiernamaals"

De vraag is ; gelooft u in het leven na de dood , een waarom ? waarom niet ?

Bhairav 8 augustus 2004 19:40

Wedergeboorte lijkt mij het meest logische.

Kluizenaar 8 augustus 2004 20:58

Tja, een vraag waar de ene keer het één antwoord het meest logische lijkt en anders het andere. De twee mogelijkheden voor mij zijn óf wedergeboorte, óf leven in een rijk waar de ziel zich het best in voelt. Een hiernamaals voor mij is een soort van fantasie van eenieders ziel. Waar anders zou elk z'n ziel naartoe gaan?

Ik heb dus op niets gestemd aangezien voor mij het antwoord "dat hangt ervan af" mankeert. ;-)

doggy 8 augustus 2004 21:23

ik geloof in het hier en nu, en dat het daarna gedaan is.
een beter "waarom" kan ik niet geven.

(wat niet wil zeggen dat ik andere gedachten daaromtrent niet respecteer)

Lincoln 9 augustus 2004 16:14

Ik geloof in het hiernamaals !! ik geloof dat er gerechtigheid zal geschieden worden , na de dood !!!
Ik zie naar een dode grond terug in leven komen nadat er regen is opgevallen , daarom geloof ik in het hiernamaals , wat is moeilijk ? een sperma cel die verenigt met een eicel een na negen maanden een mens op aarde leeft , of een mens die terug herleeft na z'n dood !!!

Cyperken 9 augustus 2004 16:30

Ik geloof in de 3 levenscyclus van de mens: voorgeboorte, (weder)geboorte en het verouderingsproces. Een cyclus die zich telkens herhaald en waarbij de 1e en de 3e fase in elkaar lopen.

Sprot 9 augustus 2004 18:53

Mijn grootvader heeft mij 20 jaar geleden beloofd dat, als er 'iets' was hij het mij ging komen melden ... ik wacht nog altijd ...
Trouwens, al die andere creaties van god, ..; gaan die ook naar de hemel ? de miertjes, de kreeftjes, de bacteriën, de virussen, de leeuwen, enz ...
Ik kan mij niet indenken dat de god die zoveel miljarden creaturen heeft geschapen alleen maar die halfbehaarde aap in zijn paradijs toelaat ....

Lincoln 9 augustus 2004 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sprot
Mijn grootvader heeft mij 20 jaar geleden beloofd dat, als er 'iets' was hij het mij ging komen melden ... ik wacht nog altijd ...
Trouwens, al die andere creaties van god, ..; gaan die ook naar de hemel ? de miertjes, de kreeftjes, de bacteriën, de virussen, de leeuwen, enz ...
Ik kan mij niet indenken dat de god die zoveel miljarden creaturen heeft geschapen alleen maar die halfbehaarde aap in zijn paradijs toelaat ....

In een zwarte gat zal er ook niemand terug keren hé !!

skaldis 9 augustus 2004 20:02

Mijn assen zullen boven de Schelde worden uitgestrooid. Een deel zal op de wind naar verre streken gedragen worden. Een ander deel dwarrelt naar de Scheldebodem en versterkt het Scheldeslib waar waterplantjes en algen uit groeien. Kleine visjes eten daarvan. En grotere vissen eten die dan weer. En ik heb voor het eerst terug iemand zien vissen langs de Schelde. Haha, een deel van mij wordt terug mens. Tot in de woestijn zal ik de wind me brengen waar ik voor lange tijd mag rusten. En zo zal ik misschien zelfs eindelijk door de scandinavische bossen dwalen. Paardenbloem zal ik zijn en trots tot paard worden. Als paddestoel de koe verdwazen. Gouden velden koren zullen me als brood door de moederborst een kind voeden. Over straten zal ik waaien en de regen sleurt me mee in het riool. Nergens nog velden ze bouwen alles vol euh shit.

Bhairav 9 augustus 2004 22:08

Jullie hebben een heel symplistisch beeld van religie, wedergeboorte en van die stoten.

Kluizenaar 10 augustus 2004 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Jullie hebben een heel symplistisch beeld van religie, wedergeboorte en van die stoten.

Wilt u dan ons mede delen wat het volgens u normale beeld van die dingen zijn?

Hexa 10 augustus 2004 21:38

Ik geloof niet in leven na de dood, denk eerder dat het iets is zoals de tijd toen je nog niet geboren was.

Bhairav 10 augustus 2004 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kluizenaar
Wilt u dan ons mede delen wat het volgens u normale beeld van die dingen zijn?

De wet van oorzaak en gevolg.

labyrinth 12 augustus 2004 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
De vraag is ; gelooft u in het leven na de dood , een waarom ? waarom niet ?

Verdwaalde zieltjes op de dool daar pas ik voor.......;-)

S. 13 augustus 2004 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
Een ander deel dwarrelt naar de Scheldebodem

Waarna Uw nazaten mogen betalen voor de uitdieping van de Schelde.

Starlight 13 augustus 2004 11:54

Ik geloof in een voortbestaan na de dood. Hoe het dan precies verder gaat, daar ben ik nog niet helemaal uit. Maar hoe ik het zie is dat als je sterft, verschillende keuzes kunt maken. Ofwel kom je terug naar hier, reïncarnatie dus, om verder te leren.
Ofwel blijf je even (waar precies weet ik dus nog niet, een soort dimensie) en kan je de gids (meer bekend als beschermengel, maar zo'n benaming vind ik niet helemaal passen) worden van andere personen, iemand uit de groep mensen die je kende voordat je stierf.
Je hebt ook dolers, dat zijn mensen die stierven en het ofwel niet weten (bv. heel opeens in een auto-ongeval), of die door één of andere reden gebonden zijn aan iets uit hun leven en niet kunnen loslaten.
Zo zie ik het dus.

Spolpoel 26 augustus 2004 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Ik geloof in het hiernamaals !! ik geloof dat er gerechtigheid zal geschieden worden , na de dood !!!
Ik zie naar een dode grond terug in leven komen nadat er regen is opgevallen , daarom geloof ik in het hiernamaals , wat is moeilijk ? een sperma cel die verenigt met een eicel een na negen maanden een mens op aarde leeft , of een mens die terug herleeft na z'n dood !!!

Gerechtigdheid?
Nu al aan't wachten op die 60 maagden die je in 't paradijs gaan bespringen?

schaduw 29 augustus 2004 01:55

Leven na de dood lijkt me eerder een contradictio in terminus.

Phrea|K 29 augustus 2004 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduw
Leven na de dood lijkt me eerder een contradictio in terminus.

Inderdaad, het is eigenlijk een belachelijke stelling. We leven en gaan dan dood om dan ons tweede leven te beginnen. De logica daarachter is eigenlijk ver te zoeken.

Starlight 29 augustus 2004 10:58

Ik zou het niet belachelijk noemen.
Veel hangt af van hoe je het 'leven' ziet, de betekenis die je er aan geeft.
Er zijn mensen die geloven in het leven tot de dood. De dood is de 'point final'.
Er zijn mensen die geloven dat de dood een overgang is, en het 'leven' gewoon doorgaat in een andere dimensie. Noem het 2e leven of noem het gewoon een doorgang.
Wie heeft er gelijk? Dat zullen we pas weten als we...
Maar persoonlijk kan je natuurlijk een vermoeden hebben, een aanvoelen.

En mijn vermoeden is dat het wel verder gaat. Echt bewijs heb ik niet maar ik heb al enkele mooie en minder mooie zaken mogen meemaken dat mijn vermoeden alleen maar versterkt. Ik voel me niet geroepen mensen te gaan overtuigen. Ze moeten het zelf uitmaken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be