Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De ethische gemeenschap in vlaanderen, De Gucht over N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=186967)

peter1962 29 mei 2013 07:27

De ethische gemeenschap in vlaanderen, De Gucht over N-VA

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130528_00601375

Interessante column van de hand van Karel De Gucht. Na de recente strapatsen van N-VA in antwerpen op vlak van sinksenfoor en het leuren met voetbalploegen maakt hij een afweging van de verheven conservatieve idealen van BDW versus de realiteit van zijn handelen.
Het zou me bijzonder verwonderen als er morgen geen wederwoord van BDW in dezelfde krant zal staan. Hopelijk even goed geschreven en even interessant.

Citaat:

De ‘ethische gemeenschap’ van Bart De Wever. Ik moest eraan denken toen ik het ongelofelijke verhaal hoorde over het gesjacher met stamnummers van West-Vlaamse voetbalploegen en met de emotie van hun supporters, tot meerdere eer en glorie van de Antwerpse burgemeester. Of toen ik het verhaal las van de 45.000 euro uit de stadskas waarmee De Wevers bestuurders proceskosten vergoeden die de buurtbewoners van de Zuiderdokken hebben gemaakt om de Sinksenfoor weg te krijgen. Of de 200.000 euro weggesmeten belastinggeld om de Sinksenfoor te verplaatsen naar de kaaien. Maar ook door de uitgekiende herschikking van kermiskramen volgens het geluidsniveau en de plaatsing van het mobiele politiebureau dicht bij de flats van de klagers, overeengekomen in een onderhandse akte nota bene, is er minstens reden tot twijfel over de neutraliteit van het Antwerpse bestuur.
Citaat:

‘De maatschappelijke meerwaarde van een gezonde identiteitsbeleving ligt vooral in de creatie van een ethische gemeenschap’, schreef hij destijds (DS 2 maart 2010). Zijn dat nu de normen van een ethische gemeenschap en van de identiteitsbeleving in het onafhankelijke Vlaanderen?
Citaat:

We moeten af van het complex dat alleen iemand die te kwader trouw is de N-VA van Bart De Wever kan verdenken van dit soort bekrompen nationalisme. Wie eerlijk naar de actualiteit kijkt en dieper graaft, merkt dat een moderne ethische gemeenschap wat anders is dan het rauwe nationalisme dat De Wever nastreeft.

Karel Martel B 29 mei 2013 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6657065)
Interessante column van de hand van Karel De Gucht.

Van De Gucht hoef ik geen lessen ethiek. :roll:

Schelfie 29 mei 2013 07:50

Als er nou 1 persoon is die stillekes terug in zijn hol moet kruipen als het gaat over "ethiek", "normen", "waarden" en "eerlijkheid" dan is het wel die arrogante blaaskaak van een De Gucht.

Hij zou eigenlijk (net als Verhofstadt, btw.) in de gevangenis moeten zitten wegens misdaden tegen de natie en de toekomst van zijn inwoners.

Txiki 29 mei 2013 07:55

Ging De Gucht niet zwijgen over de N-VA?

De schoofzak 29 mei 2013 07:58

De Klucht kan vele verhalen schrijven over anderen en over de idealen en politieke denkbeelden van anderen.

Maar waarom kan hij dat niet over zichzelf en zijn politieke partij ?

Ach, zijn pogingen om de nva te diaboliseren zijn pathetisch.
Hij en de zijnen, roeren zich als een duiveltje in een wijwatervat.

.

Eyjafjallajökull 29 mei 2013 08:19

Lol, De Gucht die het over kromme ethiek heeft :lol:

Karel Martel B 29 mei 2013 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6657092)

Hij ging ook niet meer liegen!

De schoofzak 29 mei 2013 08:25

Als De Klucht zijn ideeën geeft over identiteit, hoe zou hij het feit dat zijn partij de snelbelgwet heeft goedgekeurd, dan plaatsen ?

.

knip 29 mei 2013 08:25

Die man zit met een serieus frustratie probleem...

Karel Martel B 29 mei 2013 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6657095)
De Klucht kan vele verhalen schrijven over anderen en over de idealen en politieke denkbeelden van anderen.

Maar waarom kan hij dat niet over zichzelf en zijn politieke partij ?

Die man is een totale onbenul.

Vandaag schrijft hij over de NVA in de gazet.

Morgen heeft BDW een wederwoord, stukken beter geschreven, ook over de NVA.

Heeft die man dan nog niet het politiek besef van een pinda?

peter1962 29 mei 2013 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6657092)

De Gucht en zwijgen :lol:
Dat kan hij niet, wat hem indertijd nog op ramkoers heeft gezet met Verhofstadt.

Ik vind dat er in zijn artikel een aantal interessante zaken staan. Ook een hoeveelheid hypocrisie natuurlijk, het blijft politiek. Ik twijfel er overigens niet aan dat het antwoord zeker een even harde klets gaat geven.

MASTERLUKE 29 mei 2013 08:37

De Gucht: corrupt, hautain en arrogant.

Karel Martel B 29 mei 2013 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MASTERLUKE (Bericht 6657123)
De Gucht: corrupt, hautain en arrogant.

En dat zijn nog maar zijn goede kanten.

Knuppel 29 mei 2013 08:45

De Gucht kan beter het woord "ethiek" niet in de mond nemen.

En Petertje laat zich kennen door zich te bedienen van de haatpraat van een man zonder ethiek.

Modjo 29 mei 2013 08:46

Bart De Wever is al evenzeer een sjoemelaar als alle anderen alleen verstopt hij het wat beter.

Politiek = sjoemelen!

En mocht ik Meester sjoemelaar De Gucht zijn zou ik maar kalm zijn...

Brakelaar 29 mei 2013 08:53

Ik ben benieuwd naar Bart de Wever zijn repliek,die gaat niet van de poes zijn denk ik!
Das weer typisch blauw denken van de klucht,dit doet zijn partijtje van het 5de knoopsgat meer kwaad dan goed,ben ik heel zekers van :-)

Another Jack 29 mei 2013 08:55

Alle mails tot nu toe = scheldtirades tegen De Gucht.
Over de boodschap = niks.

Peter is de uitzondering.

Brakelaar 29 mei 2013 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6657139)
Alle mails tot nu toe = scheldtirades tegen De Gucht.
Over de boodschap = niks.

Welke boodschap,had hij iets te vertellen??

Another Jack 29 mei 2013 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar (Bericht 6657140)
Welke boodschap,had hij iets te vertellen??

Lees het misschien eerst.
Of zitten er te veel moeilijke woorden is?

Brakelaar 29 mei 2013 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6657141)
Lees het misschien eerst.
Of zitten er te veel moeilijke woorden is?

Voor jou misschien wel,ik weet niet hoe verstandelijk jij bent in dit??

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be