Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   181000 euro per kop - de erfenis voor wie nu geboren wordt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=186976)

Rr00ttt 29 mei 2013 10:41

181000 euro per kop - de erfenis voor wie nu geboren wordt

+ nog eens 143000 euro staatsschuld.

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...ro-extra.dhtml

Bij deze stel ik me toch 2 vragen:

vraag 1: of al de bruggepensioeneerden (die niet tegen hun zin op zijn gezet), verdedigers van ons 'sociale' systeem enz zich niet diep, diep schamen. Is dit de felgeroemde 'solidariteit'?

vraag 2: gelooft er nu iemand echt dat dit systeem overeind gaat blijven?

Tavek 29 mei 2013 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 6657283)

vraag 1: of al de bruggepensioeneerden (die niet tegen hun zin op zijn gezet), verdedigers van ons 'sociale' systeem enz zich niet diep, diep schamen. Is dit de felgeroemde 'solidariteit'?

Naar het schijnt hebben wij al onze welvaart te danken aan de massas vroeg/bruggepensioneerde babyboomers.

Raar, maar de factuur is voor ons (staatsschuld en pensioenlast).

Ik kan ook een gigantische ketel van een huis zetten met home cinema, jacuzzi en de hypotheek laten afbetalen door mijn kinderen.

Snerror 29 mei 2013 10:47

Ze kunnen het wel nog even rekken denk ik. Maar als de boel instort, zal hij goed instorten.

Txiki 29 mei 2013 10:54

Mensen maken terecht gebruik van de mogelijkheden die het systeem biedt. Het systeem zit fout, niet de mensen.

Brakelaar 29 mei 2013 11:06

ze zouden beter meer naar de pamper politiek moeten kijken,spelen wij geen OCMW voor de ganse wereld,dan een beetje staan kappen op de pensioenen van mensen die ervoor gewerkt hebben,of hoe zet je generaties tegen elkaar op!

Tavek 29 mei 2013 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6657305)
Mensen maken terecht gebruik van de mogelijkheden die het systeem biedt. Het systeem zit fout, niet de mensen.

Mensen kiezen. Mensen schapen het systeem.

Knuppel 29 mei 2013 11:10

Citaat:

Het is niet de schuld van bruggepensioneerden dat ze te vroeg werkloos worden. Daarbij, Di Rupo heeft gezegd dat het koet kaat in La Belgique.
Je gaat de woorden van onze goede premier toch niet in twijfel trekken?

Goudbever 29 mei 2013 11:15

Paniekzaaier

illwill 29 mei 2013 11:17

Citaat:

Geloof jij dat er 1 bejaarde is die 180.000 euro ontvangt in totaal?
Laat me niet lachen.

Men moet sinds het begin van de Europese unie 280.000 europese ambtenaren extra betalen...en 15% van de volledige inkomsten van de unie gaat per jaar, verloren aan fraude gepleegd door diezelfde ambtenaren. Er is geen crisis en er is geen vergrijzingsprobleem.
Word eens wakker...het geld gaat naar ambtenaren en hun persoonlijke graaiziekte.

Vette Pois(s)on 29 mei 2013 11:18

dank u sossen

De schoofzak 29 mei 2013 12:28

Dank u, alle oude machtspartijen, om de moed niet gehad te hebben om het uitsluitende repartitiestelsel langzaamaan om te bouwen naar een kapitalisatiestelsel.

En door precies welke vensters werd ons geld naar buiten gesmeten?
Juist: de wafelijzerpolitiek, de transferts, zaken als eeuwigdurende werkloosheidsuitkeringen zodat we straks aan derde-generaties werklozen zitten, en het wereld-ocmw-gevoel.

.

Oljoner 29 mei 2013 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 6657355)
Geloof jij dat er 1 bejaarde is die 180.000 euro ontvangt in totaal?
Laat me niet lachen.

Men moet sinds het begin van de Europese unie 280.000 europese ambtenaren extra betalen...en 15% van de volledige inkomsten van de unie gaat per jaar, verloren aan fraude gepleegd door diezelfde ambtenaren. Er is geen crisis en er is geen vergrijzingsprobleem.
Word eens wakker...het geld gaat naar ambtenaren en hun persoonlijke graaiziekte.

Daarbij kom nog dat verschillende topambtenaren (oa generaals ( we hebben er meer als 40), rechters, ..) zelfs niet met pensioen gaan, maar gewoon hun loon blijven doortrekken tot aan hun dood.

Demper 29 mei 2013 15:00

De vreemdelingen komen dat wel oplossen.
Er staat al een neukhut in Schaarbeek.

Het komt wel goed.

illwill 29 mei 2013 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6657784)
De vreemdelingen komen dat wel oplossen.
Er staat al een neukhut in Schaarbeek.

Het komt wel goed.

:lol:

De schoofzak 29 mei 2013 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oljoner (Bericht 6657781)
Daarbij kom nog dat verschillende topambtenaren (oa generaals ( we hebben er meer als 40), rechters, ..) zelfs niet met pensioen gaan, maar gewoon hun loon blijven doortrekken tot aan hun dood.

Je eerste bericht hier,
je kent de gewoontes blijkbaar nog niet zo goed,

maar ik moet je wel vragen om je bewering te bewijzen.

En bewijzen is niet "ik heb dat horen zeggen" of "mijn meester in het derde studiejaar was daarvan zo overtuigd, dat hij ons dat aanleerde".

(voel je aan dat je over iets bezig bent dat inmiddels afgeschaft werd, mogelijks zelfs al 40 jaar geleden?)

.

(Geza)ni(c)k 29 mei 2013 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6657328)
Mensen kiezen. Mensen schapen het systeem.

Het zijn vooral de politici die het systeem 'schapen'. Als er niet zoiets als het brugpensioen had gecreëerd geweest, hadden de mensen ook niet op brugpensioen kunnen gaan.

Maar als het bestaat, waarom er dan geen gebruik van maken?

Of maak jij in je belastingbrief ook geen gebruik van allerlei aftrekposten?

Bob 29 mei 2013 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6657305)

Het zijn dan wel de mensen die het systeem maken.

(Geza)ni(c)k 29 mei 2013 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 6657899)
Het zijn dan wel de mensen die het systeem maken.

Zie mijn post hierboven.

Natuurlijk zijn politici ook mensen, maar misschien moeten we een onderscheid maken tussen beleidsmakers en burgers :-)

Bobke 29 mei 2013 17:06

Citaat:

Niet echt.
Bruggepensioneerden hebben een loopbaan achter de rug van minstens 38 jaar.
Wilt ge liever meer jongeren in de werkloosheid ?
Citaat:

Neen.

Bob 29 mei 2013 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door (Geza)ni(c)k (Bericht 6657901)
Zie mijn post hierboven.

Natuurlijk zijn politici ook mensen, maar misschien moeten we een onderscheid maken tussen beleidsmakers en burgers :-)

Het zijn de mensen (burgers) die de politici (beleidsmakers) kiezen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be