Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Conservatieven zijn dom en racistisch (https://forum.politics.be/showthread.php?t=187017)

Buitenwipper 29 mei 2013 23:15

Conservatieven zijn dom en racistisch

Intelligence Study Links Low I.Q. To Prejudice, Racism, Conservatism

Citaat:

Are racists dumb? Do conservatives tend to be less intelligent than liberals? A provocative new study from Brock University in Ontario suggests the answer to both questions may be a qualified yes.
http://www.huffingtonpost.com/2012/0...n_1237796.html

De studie blijkt wel te kloppen, het forum zit hier vol conservatieven en veel intelligente posts kom je niet tegen.

Schelfie 29 mei 2013 23:23

In Amerika zijn conservatieven dan ook echt conservatieven die religie bv. boven redelijkheid en gezond verstand plaatsen. Zoiets dus als bij ons de zogezegde "progressieven".

cookie monster 29 mei 2013 23:26

Zijn ALLE niet-racisten even slim ??

CLAESSENS Joris 30 mei 2013 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper (Bericht 6658403)

De studie blijkt wel te kloppen, het forum zit hier vol conservatieven en veel intelligente posts kom je niet tegen.

K&K...
Net zoals http://forum.politics.be/showthread....hlight=schedel
8-)

Bhairav 30 mei 2013 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6658447)

Er MOET dus wel 'n verband zijn...

Bog 30 mei 2013 17:05

Je bedoelt vast en zeker moslims.

Rudy 30 mei 2013 19:12

Citaat:

En wat is uw mening ?

Bhairav 31 mei 2013 05:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 6659440)
En wat is uw mening ?

Dat het waar is.

Distel 31 mei 2013 05:50

Citaat:

Wat is dan een conservatief? Een belgicist die La Belgique wilt behouden? Een anti-N-VAer die zich vastkampt aan het geklungel van de regering? Een religioot die belang hecht aan 2000 jaar oude debiliteiten?

Koenraad Noël 31 mei 2013 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6659814)
Wat is dan een conservatief? Een belgicist die La Belgique wilt behouden? Een anti-N-VAer die zich vastkampt aan het geklungel van de regering? Een religioot die belang hecht aan 2000 jaar oude debiliteiten?

Nee, het gaat hier weldegelijk om het conservatisme als het ideologie, en die ideologie wordt hier belichaamt door N-VA. Bart De Wever, die zich duidelijk als conservatief uit, toont aan dat het onderzoek met een dikke korrel zout genomen moet worden. Als ik jouw geraaskal hier lees, daarentegen... :|

Distel 31 mei 2013 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6660175)
Nee, het gaat hier weldegelijk om het conservatisme als het ideologie, en die ideologie wordt hier belichaamt door N-VA. Bart De Wever, die zich duidelijk als conservatief uit, toont aan dat het onderzoek met een dikke korrel zout genomen moet worden. Als ik jouw geraaskal hier lees, daarentegen... :|

Ik snap eigenlijk niks van je bericht (dat is ongetwijfeld de domme conservatief in mij). :?

Koenraad Noël 31 mei 2013 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6660207)
Ik snap eigenlijk niks van je bericht (dat is ongetwijfeld de domme conservatief in mij). :?

Bart De Wever = conservatief
Bart De Wever != dom/racistisch
Bericht #9 = dom geraaskal over vermeend belgicisme
re·li·gi·oot (de; m,v; meervoud: religioten) - Populistische term die religiositeit gelijkstelt aan idioterie. Als argument is de term een typische stropop.
Bericht #9 = "zelfkennis is het begin van alle wijsheid" 8-)

Of in de stijl van je onderschrift:
* Bart De Wever: niet dom of racistisch. De studie dient men dus met een korrel zout te nemen.
* Don Quichot: het literaire figuur wiens strijd tegen windmolens doet denken aan Distels strijd tegen belgicisten in dit draadje.
* Religioot: een term die per definitie een drogreden is, namelijk een stropopredenering.

CLAESSENS Joris 31 mei 2013 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 6659212)
Er MOET dus wel 'n verband zijn...

Ik zou het anders wel waarderen moest de draadstarter hier ook een smoelenboek met mij als prime suspect plaatsen.
Dit soort draden bewijst de onmacht van de plaatser en zijn onvermogen om in inhoudelijke discussies te winnen...
8-)

Distel 31 mei 2013 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6660226)
Bart De Wever = conservatief

De ene moment wilt hij onafhankelijkheid, de volgende is hij conservatief. Straf...

Citaat:

Bart De Wever != dom/racistisch
Klopt.

Citaat:

Bericht #9 = dom geraaskal over vermeend belgicisme
Neen, bericht 9 is een vraag over wat als "conservatief" bestempeld wordt. Het bestaande (niet vermeende) belgicisme was maar 1 voorbeeld, er waren er nog twee andere. Misschien komt het dom geraaskal wel van diegene die er 1 dingetje uitpikt en dan onterecht doet of dat de essentie van het bericht was?

Citaat:

re·li·gi·oot (de; m,v; meervoud: religioten) - Populistische term die religiositeit gelijkstelt aan idioterie. Als argument is de term een typische stropop.
"Een stropopredenering is een type drogreden waarbij men niet het werkelijke standpunt van de tegenstander weerlegt maar een (karikaturale) variant daarvan." (http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering)

Zoals bijvoorbeeld 1 voorbeeldje over belgicisme eruit pikken en dan doen of dat de kern van het bericht was.

Citaat:

Bericht #9 = "zelfkennis is het begin van alle wijsheid" 8-)
En intellectuele eerlijkheid is het begin van elke deftige discussie.

Citaat:

* Bart De Wever: niet dom of racistisch. De studie dient men dus met een korrel zout te nemen.
Lijkt mij evident.

Citaat:

* Don Quichot: het literaire figuur wiens strijd tegen windmolens doet denken aan Distels strijd tegen belgicisten in dit draadje.
Welke strijd tegen belgicisten in dit draadje? Ik was van mening dat ik eerder een probleem maakte van labelplakkerij...

Citaat:

* Religioot: een term die per definitie een drogreden is, namelijk een stropopredenering.
En van stropopredeneringen weet jij natuurlijk alles.

Koenraad Noël 31 mei 2013 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6660582)
De ene moment wilt hij onafhankelijkheid, de volgende is hij conservatief. Straf...

Dat staat volledig los van elkaar. Bart De Wever omschrijft zichzelf als conservatief, volgt qua ideologie Burke en Dalrymple.

Informeer jezelf eerst eens... :roll:

Kallikles 31 mei 2013 17:10

Citaat:

²

Distel 31 mei 2013 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6660601)
Dat staat volledig los van elkaar.

Voor jou wel, voor mij niet. Daarom dat ik graag wil weten op welke basis we nu labeltjes gaan plakken.

Citaat:

Bart De Wever omschrijft zichzelf als conservatief, volgt qua ideologie Burke en Dalrymple.

Informeer jezelf eerst eens... :roll:
Blijkbaar hebben BDW en ik andere ideeën over wat conservatief wilt zeggen. Dus, voor de elvendertigste keer: Daarom dat ik graag wil weten op welke basis we nu labeltjes gaan plakken.

Klojo eerste klas 31 mei 2013 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6660643)
Voor jou wel, voor mij niet. Daarom dat ik graag wil weten op welke basis we nu labeltjes gaan plakken.
Blijkbaar hebben BDW en ik andere ideeën over wat conservatief wilt zeggen. Dus, voor de elvendertigste keer: Daarom dat ik graag wil weten op welke basis we nu labeltjes gaan plakken.

Een goed begin is altijd eens in 't woordenboek kijken :
'Conservatief : vasthoudend aan de bestaande toestanden'
Inderdaad, BDW is conservatief tot en met.... ;-)
En als we dan eens de link aanklikken die je discussiegenoot ons geeft :
FILOSOFIE LEEFT! Bart De Wever over Edmund Burke
16/08/2003
'De aartsvader van het conservatisme' wordt hij weleens genoemd: Edmund Burke. Bart De Wever weet wel beter, maar vindt het geeneens erg met dat conservatisme te worden vereenzelvigd. Er zijn redenen te over om Burke een held te noemen, vindt de N-VA-politicus. ,,Zijn inhoudelijke rechtlijnigheid, bijvoorbeeld, waardoor hoge ambten aan hem voorbij gingen. " Voor zover ik weet wil 'weet wel beter' zeggen dat hij het er niet mee eens is, hij omschrijft die filosofie en dus ook zichzelf niet als conservatief......
Je moet dus totaal niks kennen van die filosofie, je moet je dus niet hierover informeren, om uit dit stukje de voorgaande conclusie te kunnen trekken.....in tegengstelling tot wat Koenraad Noël zegt. Enkel Nederlands kunnen begrijpen volstaat..... :twisted:

Fallen Angel 31 mei 2013 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6658411)
In Amerika zijn conservatieven dan ook echt conservatieven die religie bv. boven redelijkheid en gezond verstand plaatsen. Zoiets dus als bij ons de zogezegde "progressieven".

:lol: iemand voelt zich aangesproken.

mvd 31 mei 2013 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6660760)
Een goed begin is altijd eens in 't woordenboek kijken :
'Conservatief : vasthoudend aan de bestaande toestanden'
Inderdaad, BDW is conservatief tot en met.... ;-)

Dat is een simplistische definitie. Conservatisme als politieke ideologie/houding is niet hetzelfde als 'vasthoudend aan de bestaande toestanden'. Conservatisme is niet tégen verandering, wel voor geleidelijke, vooral niet overhaaste verandering, tegen revolutie.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6660760)
En als we dan eens de link aanklikken die je discussiegenoot ons geeft :
FILOSOFIE LEEFT! Bart De Wever over Edmund Burke
16/08/2003
'De aartsvader van het conservatisme' wordt hij weleens genoemd: Edmund Burke. Bart De Wever weet wel beter, maar vindt het geeneens erg met dat conservatisme te worden vereenzelvigd. Er zijn redenen te over om Burke een held te noemen, vindt de N-VA-politicus. ,,Zijn inhoudelijke rechtlijnigheid, bijvoorbeeld, waardoor hoge ambten aan hem voorbij gingen. " Voor zover ik weet wil 'weet wel beter' zeggen dat hij het er niet mee eens is, hij omschrijft die filosofie en dus ook zichzelf niet als conservatief......
Je moet dus totaal niks kennen van die filosofie, je moet je dus niet hierover informeren, om uit dit stukje de voorgaande conclusie te kunnen trekken.....in tegengstelling tot wat Koenraad Noël zegt. Enkel Nederlands kunnen begrijpen volstaat..... :twisted:

Bart De Wever noemt zichzelf wel degelijk conservatief, althans in het verleden. In deze uitzending van de Keien van de Wetstraat bv.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be