![]() |
‘We moeten alles doen om N-VA uit de regering te houden’
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ze geen regering willen vormen met de NVA zullen de onderhandelingen jaren duren, op die manier zullen er zo goed als zeker eerst regionale regeringen gevormd worden. Is dit niet net wat BDW wil?
|
Citaat:
|
Citaat:
Die trut zegt vooraf dat ze geen regering wil met NVA en dat is nu al de schuld van de NVA blijkbaar, jullie moeten echt wel wanhopig zijn. |
Citaat:
En ja, het is de schuld van N-VA en niemand anders. |
Citaat:
Het is dus de schuld van de N-va dat de Franstalige politici zo zijn? |
Citaat:
Steek je kop maar in het zand. N-VA maakte zich de vorige onderhandelingen "laakbaar". Veel is er ondertussen niet gebeurd, op een daling van 4% sinds de vorige peilingen na natuurlijk. |
Citaat:
Ze is helemaal niet nodig om een regionale regering te vormen, die vorming zal dus best vlot verlopen, zelfs met de NVA. En dan is het gedaan met België want er zal met die ingesteldheid toch geen nationale regering gevormd worden. |
Laat N-VA maar zo vlug mogelijk een Vlaamse regering in gang steken in samenwerking met niet-ACW-horige CD&Vers. Na de opeenvolgende staatshervormingen is het federale niveau steeds minder belangrijk aan het worden. Bovendien wordt la Belgique geconfronteerd met de strenge Europese eisen inzake structurele budgettaire maatregelen. Dat kan in Vlaanderen beter aanvaard worden en vlugger doorgevoerd dan in het armlastige "WalloBrux". Het zal een drukkingsmiddel méér zijn om de sociale zekerheid volledig te splitsen.
|
cordon sanitair 2 is nu officieel, tot daar de onverdraagzaamheid van de PS, nu enkel nog wachten tot andere partijen er zich officieel bij aansluiten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet vergeten, als ze zouden durven zouden quasi alle Vlaamse partijen graag het programma van de NVA uitvoeren, CD'nV en SPa op kop. |
Ik ben benieuwd of Paul Magnette als voorzitter van de PS zich even polariserend gaat uitlaten. Dat Laurette Onkelinkx de N-VA geen goed hart toedraagt is geen nieuws. Dat ze kost-wat-kost een samenwerking met N-VA wil vermijden en dit ook in alle gazetten gaat verkondigen is wel.
Ik begrijp het niet goed. Zeker in Brussel hoeft de PS de N-VA niet te vrezen. De N-VA maakt daar weliswaar kans om de grootste Vlaamse partij te worden maar dan nog zijn ze daar maar een marginale fractie. Hoewel ik er een groot voorstander van ben zie ik de N-VA niet overal in Wallonië kieslijsten neerleggen. Zelfs als ze dat zouden doen maken ze enkel kans op 1 zetel ( Brabant) in 2014. Als de PS als enige partij publiek deze uitspraken bestendigt vormen zij een soort blokpartij zoals het Vlaams Belang in Vlaanderen. Dat lijkt me tactisch een zéér grote vergissing. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be