Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Daft Punk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=187161)

Everytime 2 juni 2013 11:37

Daft Punk

Mega success voor de Fransen van Daft Punk en dit zowel met hun album "Random Access Memories" als met de single "Get Lucky"!
http://www.youtube.com/watch?v=h5EofwRzit0

Maar de Fransen weigeren nog steeds hun gezicht te tonen. Sommigen vinden dat ze hun gezicht zouden moeten tonen en dat ze dus zouden moeten stoppen altijd met hun helmets te verschijnen. Ik vind dat hun helmets juist deel van het Daft Punk-aspect maken. Niets verkeerds daarmee!

Koenraad Noël 2 juni 2013 11:41

Ik vind dat Daft Punk al betere dingen gemaakt heeft. Hun soundtrack voor Tron Legacy, bijvoorbeeld.

Nietzsche 2 juni 2013 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6662312)
Ik vind dat Daft Punk al betere dingen gemaakt heeft. Hun soundtrack voor Tron Legacy, bijvoorbeeld.

Walgelijke muziek.

Koenraad Noël 2 juni 2013 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6662317)
Walgelijke muziek.

Uiteraard niet zo elegant als Zanger Rinus, ik weet het.

Nietzsche 2 juni 2013 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6662321)
Uiteraard niet zo elegant als Zanger Rinus, ik weet het.

Zanger Rinus is niet elegant, maar gewoon grappig.

BigF 2 juni 2013 14:00

Daft Punk heeft hier en daar wel wat leuke nummers, waaronder deze a-typische "Get Lucky" maar veel meer dan dat stellen ze in mijn muziekcatalogus niet voor.

Niet de moeite om speciaal te volgen en hun leukste nummers komen toch altijd wel eens aanwaaien.

cookie monster 2 juni 2013 21:35

Ik kan Daft Punk wel smaken :)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6662333)
Zanger Rinus is niet elegant, maar gewoon grappig.

8O

kiko 2 juni 2013 21:40

OK groep, maar aanzienlijk overschat.

Leuke singles, dat wel.

reinaert68 2 juni 2013 23:11

Homework uit 1997 was 10 jaar voor op zijn tijd en een monument in de elektronische muziek. Nummers als Revolution 909 hebben Europese deephouse op de kaart gezet en klinken alsof ze gisteren zijn gemaakt, andere waren dan weer een aanzet tot de French touch elektro (Flat Beat - Mr Oizo, wat later Soulwax bij ons) dat stilaan toch wat is uitgestorven maar nog steeds doorklinkt in veel mainstream pop. Het is misschien wat moeilijker voor de oren maar voor mij is dat echt een 'tijdloos' album en hetgeen waar ze over 30 jaar nog zullen voor geprezen worden. De twee monster hits Da Funk en Around the World hebben de rest van hun muzikale carriere bepaald: heerlijk kitscherige hitjes met funky gitaar en basriffs. Best wel OK vergeleken met wat er anders zoal in de top 20 terecht komt maar op den duur heb ik het toch wat gehad. Ze hebben imo niet veel vernieuwends meer gedaan de laatste tien jaar en zijn vooral aan het 'cashen'. Kan ze geen ongelijk geven natuurlijk :)

Revolution 909

maddox 2 juni 2013 23:19

Interstella 5555
Tron Legacy

Toch dik in orde hoor.

Eberhard Leclerc 2 juni 2013 23:23

Staat één keer genoteerd in de Engelstalige top 1000

726e plaats: Daft Punk - Get Lucky ft. Pharrell Williams 46.141.923 views

maddox 2 juni 2013 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 6663147)
Staat één keer genoteerd in de Engelstalige top 1000

726e plaats: Daft Punk - Get Lucky ft. Pharrell Williams 46.141.923 views

So? Ik mag dat toch lekkere muziek vinden?

Eberhard Leclerc 2 juni 2013 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6663150)

Zeg ik ergens dat dat niet mag?

Bij de eerste 1000 platen zitten, Engelstalig, is een prestatie me dunkt.

Nietzsche 2 juni 2013 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6663150)

Rustig, lompe bèta van me.

Hij beweerd toch helemaal niet dat het een slecht is ofzo.

maddox 3 juni 2013 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 6663163)
Zeg ik ergens dat dat niet mag?

Bij de eerste 1000 platen zitten, Engelstalig, is een prestatie me dunkt.

Dat van U te lezen, woha. Ik dacht dat U net de grote voortrekker was van neerlands cRap trots, waggelende konten en schunnige taal met een rochelaccent

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche
Rustig, lompe bèta van me.

Hij beweerd toch helemaal niet dat het een slecht is ofzo.

Hij probeert met getalletjes aan te tonen dat het binnen de Engelstalige tsunami van muziek de Franse groep Daft Punk maar povertjes is.

Althans, dat is wat ik er van maak, stoelende op de geplogenheden van Ebertjes muzieksmaak.

Eberhard Leclerc 3 juni 2013 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6663192)
Dat van U te lezen, woha. Ik dacht dat U net de grote voortrekker was van neerlands cRap trots, waggelende konten en schunnige taal met een rochelaccent

Ach ik post slechts wat het verenigde Vlaamse , Surinaamse en Nederlandse publiek kennelijk erg leuk vindt.

Een individu moet daarbij alle vrijheid hebben om zich te schamen voor zijn eigen taal & cultuur.

Citaat:

Hij probeert met getalletjes aan te tonen dat het binnen de Engelstalige tsunami van muziek de Franse groep Daft Punk maar povertjes is.

Een nummer dat 46 miljoen keer bekeken heeft zou ik niet snel pover willen noemen. Ook niet als dat in het Engels is.

Die 46 miljoen verhoudt zich met een Nederlandstalige plaat met ongeveer 2,3 miljoen kliks. Zoiets dus: http://www.youtube.com/watch?v=CnNU-EwYjaQ

En dat vind ik óók knap.

Citaat:

stoelende op de geplogenheden van Ebertjes muzieksmaak.

Hmm. Hebben we het al over mijn muzieksmaak gehad dan?

maddox 3 juni 2013 01:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 6663199)
Ach ik post slechts wat het verenigde Vlaamse , Surinaamse en Nederlandse publiek kennelijk erg leuk vindt.

Ik ben heel blij voor dat publiek.

Citaat:

Een individu moet daarbij alle vrijheid hebben om zich te schamen voor zijn eigen taal & cultuur.
En sommigen zijn schaamteloos. Daarentegenover, schaamte is cultuurgebonden. Een kannibaal kan perfect een goeie vader zijn.
Of een incesteuze homosexuele pedofiel kan prima een geestelijk voorganger wzen.
Dat maakt het wezelijk niet beter.

Citaat:

Een nummer dat 46 miljoen keer bekeken heeft zou ik niet snel pover willen noemen. Ook niet als dat in het Engels is.
Die 46 miljoen verhoudt zich met een Nederlandstalige plaat met ongeveer 2,3 miljoen kliks. En dat vind ik óók knap.
Tof.

Citaat:

Hmm. Hebben we het al over mijn muzieksmaak gehad dan?
Jawel, en de conclusie is dat over smaak niet te twisten valt, die is echt persoonlijk.

Esperanza 3 juni 2013 04:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6662312)

Na een enorme promotiecampagne uiteindelijk voor de dag komen met een onnozel popdeuntje �* la 'get lucky" is inderdaad behoorlijk teleurstellend.

koe de poing 3 juni 2013 04:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 6663229)
Na een enorme promotiecampagne uiteindelijk voor de dag komen met een onnozel popdeuntje �* la 'get lucky" is inderdaad behoorlijk teleurstellend.

Yep

Al die uren die ze besteed hebben aan marketing hadden ze beter gespendeerd aan componeren.

vlijmscherp 3 juni 2013 08:15

hun laatste liedje is wat commercieel, maar ze hebben toch wel al goede muziek gemaakt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be