![]() |
Het eenheidsstatuut
Deze middag toen ik iets ging eten, zag ik veel rode en groene Tshirts. Juist, het was weer zover. Een betoging. Op veel van die tshirts stond "1 STATUUT".
Ik stond versteld. Willen de vakbonden nu echt 1 statuut voor iedereen. Ik dacht eigenlijk altijd dat die naar 2 statuten wilden, maar blijkbaar zat ik daar fout. Bij deze ben ik het voor 1 keer eens met de vakbonden. 1 statuut, ik ben pro! Wie is er tegen en waarom? |
Ik ben ook voor. Iedereen dezelfde rechten als de statutaire ambtenaar.
|
Pro. Eén statuut, gelijkgesteld aan die van de arbeiders.
|
Voor mijn part bestaan er zoveel statuten als er werknemers zijn.
Leve de vrije overeenkomst. |
Geen statuut, afschaffing CAO en de raad van tien. Loon bedissel ik liefst met mijn werkgever zelf.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik begrijp uw frustratie. Het syteem werkt niet, het is een lege doos als puntje bij paaltje komt. De wettelijke kaders en de echte steun zijn ver zoek. Iedereen weet, dat wanneer er stront aan de knikker hangt, niemand binnen de vakbond zich zal durven roeren om een enkeling of zelfs 1 dienst te beschermen. |
Citaat:
Een statuut is een vod papier. |
IK had altijd de indruk dat het een eenheidsstatuut voor arbeiders en bedienden was. dat de ambtenaren daar buiten stonden
iedereen is voor maar vakbonden en werkgevers hebben beide een ander idee van hoe dat statuut er dan moet gaan uitzien. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be