Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Bent u voor of tegen het homohuwelijk/adoptie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=18746)

LA'er 9 augustus 2004 17:24

Bent u voor of tegen het homohuwelijk/adoptie

Een vraag om jullie mening te peilen.

Raf 9 augustus 2004 17:26

Welja, laten we het eens over iets anders hebben...

Eternity 9 augustus 2004 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
Een vraag om jullie mening te peilen.

voor (ik heb mijn standpunt hierrond al genoeg geformuleerd, dus ik ga ik mij beperken tot een quote uit een andere thread)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Tegenstanders van het homohuwelijk zijn gewoon niet bereid holebi's gelijke rechten te geven ...

Daarbij, de motivatie hiertoe is meestal dat een samenlevingscontract minder op een "koppel" lijkt dan een huwelijk, zodat zijzelf minder geconfronteerd worden met hetgeen zij niet graag zien.

LA'er 9 augustus 2004 17:29

Voor mij kan het homohuwelijk, alleen vind ik al die "tralala" zoals bruidsjurken en zelfs kerkelijke toestanden onnodig en zelfs belachelijk. Maar het is ieder z'n recht om dat te vieren hoe hij/zij het wil.

Adoptie kan echter helemaal niet voor mij.

Leefbaar Deurne 9 augustus 2004 17:34

Citaat:

Voor mij kan het homohuwelijk, alleen vind ik al die "tralala" zoals bruidsjurken en zelfs kerkelijke toestanden onnodig en zelfs belachelijk. Maar het is ieder z'n recht om dat te vieren hoe hij/zij het wil.

Adoptie kan echter helemaal niet voor mij.

''De leden van het Liberaal Appel zijn vrij om elk standpunt in te nemen op het vlak van abortus, euthanasie, homohuwelijk, adoptie door homo?s, enz. Zij overtuigen de andere partijleden en de publieke opinie door de overtuigingskracht van hun argumenten''.
http://www.liberaalappel.org

LA'er 9 augustus 2004 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leefbaar Deurne
''De leden van het Liberaal Appel zijn vrij om elk standpunt in te nemen op het vlak van abortus, euthanasie, homohuwelijk, adoptie door homo?s, enz. Zij overtuigen de andere partijleden en de publieke opinie door de overtuigingskracht van hun argumenten''.
http://www.liberaalappel.org

En u wilt daarmee zeggen...

LA'er 9 augustus 2004 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Welja, laten we het eens over iets anders hebben...

Dit is inderdaad het zoveelste topic over homohuwelijk en adoptie maar door een middel van een poll wil ik iets overzichtelijker te werk gaan dan gewone posts.

Raf 9 augustus 2004 17:52

Citaat:

Dit is inderdaad het zoveelste topic over homohuwelijk en adoptie maar door een middel van een poll wil ik iets overzichtelijker te werk gaan dan gewone posts.

Aangezien dit forum overspoeld wordt door Vlaams Blokkers en hun talloze dubbelaccounts, vrees ik een heel klein beetje voor de representativiteit van je poll.

Eternity 9 augustus 2004 17:56

Citaat:

Aangezien dit forum overspoeld wordt door Vlaams Blokkers en hun talloze dubbelaccounts, vrees ik een heel klein beetje voor de representativiteit van je poll.

Zou een publieke poll mogen geweest zijn ...

Volksstormer 9 augustus 2004 18:03

Ik ben tegen die vuiligheid!

Internaut 9 augustus 2004 18:08

geef die mensen een samenlevingscontract das net hetzelfde. Moesten er enkel homo's bestaan kwam onze samenleving in gevaar, de man en de vrouw vormt nog altijd de hoeksteen van onze samenleving. Niettemen heb ik er persoonlijk niets op tegen.
Een maatschappij evolueert en wie conservatief en bekrompen blijft valt uit den boot en dan word je marginaal. (technologie, ideeen...).
Homohuwelijk is daar één van, seks is ook geen taboe meer. Ik ga mee met mijn tijd.

Peace 9 augustus 2004 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
voor (ik heb mijn standpunt hierrond al genoeg geformuleerd, dus ik ga ik mij beperken tot een quote uit een andere thread)

Holibis hebben recht op gelijke rechten in zoverre ze gelijk zijn.

LA'er 9 augustus 2004 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Ik ben tegen die vuiligheid!

Die "vuiligheid" is ook tegen u...

LA'er 9 augustus 2004 18:12

Citaat:

Daarin hebt u wel gelijk, maar het kan in ieder geval boeiende discussie's opleveren (zonder dat type's zoals Peter de Ryk de boel komen verzieken natuurlijk)

Leefbaar Deurne 9 augustus 2004 18:13

Een poll geeft nooit een duidelijk beeld weer, omdat bepaalde forumleden over meer dan één nicknaam beschikken.

LA'er 9 augustus 2004 18:14

Citaat:

Een poll geeft nooit een duidelijk beeld weer, omdat bepaalde forumleden over meer dan één nicknaam beschikken.

zoals u?

Leefbaar Deurne 9 augustus 2004 18:16

Citaat:

Daarin hebt u wel gelijk, maar het kan in ieder geval boeiende discussie's opleveren (zonder dat type's zoals Peter de Ryk de boel komen verzieken natuurlijk)

Ik negeer deze persoonlijke aanval.

Peace 9 augustus 2004 18:16

Citaat:

Dit noem ik nu eens een schoolvoorbeeld van een veronderschuldiging zoeken voor wanneer een poll in je nadeel zou uitvallen.

Volgens jou zijn het enkel Vlaams Blokkers die tegen het homo huwelijk en de adoptie kwestie zijn. Je bent echt nog een heel naief jongetje.

Peace 9 augustus 2004 18:18

Citaat:

Die "vuiligheid" is ook tegen u...

Bedoel je daarmee dat homo's vuiligheid zijn?

LA'er 9 augustus 2004 18:19

Citaat:

Ik negeer deze persoonlijke aanval.

Ik ben niet het type dat persoonlijk aanvalt, totdat ze mij persoonlijk aanvallen. Zoals u in een ander topic deed...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be