![]() |
Dave Sinaret: N-VA "liberalisme" is middel, geen doel.
http://www.lalibre.be/debats/opinion...-de-wever.html
Une Belgique �* droite, le rêve angoissé de De Wever In 2007 was MR de s'lands grootste partij op het kartel N-VA/CD&V na. De MR had toen 23 zetels en de PS slechts 20. Toch wou het N-VA/CD&V kartel toen geen rechtse regering opstarten: Citaat:
|
|
Een rechts België, de angstdroom van Bart De Wever
OPINIE − 20/10/12, 09u06 |
N-VA is een middel, geen doel.
|
Men heeft in 2007 inderdaad een historische kans laten liggen...
|
de potpissers zijn weer bezig zie ik.
|
Citaat:
|
Citaat:
Nooit of te nimmer krijgt gelijk welke N-VA-voorzitter een regeerakkoord door het congres dat louter rond het socio-economische gaat en die niets of weinig over het communautaire spreekt. |
Citaat:
|
De N-VA is een neoliberale part, absoluut. Het neoliberalisme is het economische luik van de partij, met een ethisch neoconservatief luik en uiteraard het separatisme op communautair vlak.
Een giftige cocktail, met andere woorden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben geen nationalist in de betekenis die de N-VA of de meesten op dit forum daaraan geven. Maar goed, dat is een andere discussie. U beweerde dat de N-VA separatistisch is. Wanneer was dat? |
Citaat:
|
Citaat:
De laatste die daar het woord "onafhankelijkheid" is zijn mond durfde nemen, werd vlug teruggefloten,zo ik mij herinner. Bourgoius met zijn "Jamaar mannen, dat was zo niet bedoeld he...". Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
"(N-VA streeft naar) een Vlaanderen dat als onafhankelijke lidstaat van de Europese Unie zijn verantwoordelijkheid opneemt in de internationale samenwerking en solidariteit." "onafhankelijke staat"... lijkt me vrij duidelijk. |
Citaat:
"Een echte Copernicaanse omwenteling moet de zaken in dit land omdraaien en de deelstaten alle bevoegdheden geven die relevant zijn om de grote uitdagingen van onze tijd doeltreffend aan te pakken. Op die manier worden we allemaal beter van een nieuwe confederale structuur." |
Citaat:
|
Citaat:
Ook, je kan het moeilijk separatisme noemen als je pleit voor opname in een gecentraliseerde federale super-Staat (EU). 'Onafhankelijke' en 'lidstaat van de EU' zijn onverenigbaar voor iedereen met een beetje intellectuele consistentie. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be