Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Walibitickets... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=187470)

Paulus 11 juni 2013 05:49

Walibitickets...

In Walibi zult gij, arbeidersgezin, nog wat langer in de rij moeten staan voor je op een attractie kan.

De rijken mogen voor.

Paulus.

maddox 11 juni 2013 05:59

Tja, als de grote groep, de arbeiders met kroost, niet meer naar Walibi gaan, dan mogen de rijkjes hun voorsteekticketjes kopen zoveel ze willen, dan hebben die geen enkele meerwaarde meer. Daar staan ze dan, een gezin verwende krengen per attractie.

Paulus 11 juni 2013 06:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6672765)
Tja, als de grote groep, de arbeiders met kroost, niet meer naar Walibi gaan, dan mogen de rijkjes hun voorsteekticketjes kopen zoveel ze willen, dan hebben die geen enkele meerwaarde meer. Daar staan ze dan, een gezin verwende krengen per attractie.

Uiteindelijk zal het daarop neerkomen vrees ik. De arme gezinnen kunnen in theorie de ganse dag moeten wachten voor het hun beurt is. Het zal in elk geval langer wachten zijn. Als het zo lang wachten wordt, dat het eigenlijk niet leuk meer is,...

... gaan ze wegblijven.

Paulus.

reservespeler 11 juni 2013 06:34

Ik heb hier geen woorden voor.
Leg je kinderen maar eens uit dat iemand die, toevallig of niet, meer geld heeft, niet moet wachten en aanschuiven.
Kwa opvoeding van de rijkeluiskinderen kan dit tellen.
Ik zou zeggen: "Allemaal massaal protesteren door niet meer naar Walibi te gaan of op een af te spreken dag, niemand gaan".

Jantje 11 juni 2013 06:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6672765)

Ik verwacht eerder dat vele zo'n voorsteekticket gaan kopen en dat de wachtrij daar even lang gaat worden.

Maar Walibi negeren zal de burger niet doen, ze moeten zich toch kunnen ontspannen en dat mag geld kosten.

Walibi heeft goed begrepen wat de mentaliteit is geworden in Europa, namelijk dat alles duur moet zijn en dat men met geld alles kan kopen.
Walibi laat nu zelfs tijd kopen door de rijkere burger.

Karel Martel B 11 juni 2013 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 6672773)
Leg je kinderen maar eens uit dat iemand die, toevallig of niet, meer geld heeft, niet moet wachten en aanschuiven.

Ik snap die houding niet.

Rijke mensen hebben toch ook een groter huis, of een duurdere auto, moet je dat dan niet aan je kinderen uitleggen?

Zeggen dat papa ofwel te dom, ofwel te lui was op school en nu een flutjob heeft, dat zou pas opvoedkundig werken.

Karel Martel B 11 juni 2013 06:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 6672780)
Maar Walibi negeren zal de burger niet doen, ze moeten zich toch kunnen ontspannen en dat mag geld kosten.

Vlaams-nationalisten gaan niet graag naar Walibi, ze gaan liever naar een pretpark in de Vlaanders.

Jantje 11 juni 2013 06:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 6672773)
Kwa opvoeding van de rijkeluiskinderen kan dit tellen.
Ik zou zeggen: "Allemaal massaal protesteren door niet meer naar Walibi te gaan of op een af te spreken dag, niemand gaan".

Je kan het ook anders bekijken.
Namelijk, zie je kind, doe beter je best op school, zorg dat je meer geld verdient dat je ouders en jou kinderen moet niet wachten in de rij.

Jantje 11 juni 2013 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6672781)

Rijke mensen hebben toch ook een groter huis, of een duurdere auto, moet je dat dan niet aan je kinderen uitleggen?

Zeggen dat papa ofwel te dom, ofwel te lui was op school en nu een flutjob heeft, dat zou pas opvoedkundig werken.

Ik begrijp de commotie wel.
Vele voelen zich in hun gat gebeten, want nu krijgen hun kinderen zelfs in een pretpark te zien dat ze mindere begoede ouders hebben dan andere.

De echte rijken kopen trouwens geen voorsteekticketjes, zij huren gewoon het park volledig af en de rest krijgt die dag geen toegang tot het park.

Jantje 11 juni 2013 07:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 6672771)
Uiteindelijk zal het daarop neerkomen vrees ik. De arme gezinnen kunnen in theorie de ganse dag moeten wachten voor het hun beurt is. Het zal in elk geval langer wachten zijn. Als het zo lang wachten wordt, dat het eigenlijk niet leuk meer is,...

... gaan ze wegblijven.

Paulus.

Arme gezinnen gaan niet naar een pretpark, want die kunnen dat geld niet missen.

Een dagje naar een pretpark kost immers al snel 100€ per persoon, dit aan inkom en eten. Die 33€ om snellere en betere bediening te krijgen is dus verwaarloosbaar. Eigenlijk kan je het ook anders bekijken.
Geef 33€ uit aan die voorsteekpas en je moet minder geld uitgeven aan drinken en eten in het park. Die voorsteekpas kan voor vele dus een besparing opleveren. Je kan namelijk 's middags nog thuis eten en nog voor het avond eten terug thuis zijn en toch alle attracties afgewerkt hebben.

Klojo eerste klas 11 juni 2013 07:11

En als er meer voorsteekpassers zijn dan er plaatsen op de attracties zijn ? Een voorsteekvoorsteekpas ? :evil:

Flippend Rund 11 juni 2013 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 6672763)
In Walibi zult gij, arbeidersgezin, nog wat langer in de rij moeten staan voor je op een attractie kan.

De rijken mogen voor.

Paulus.

als het u niet aanstaat, dan kun je ook gewoon wegblijven.

Paulus 11 juni 2013 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6672781)

Ja maar dat hebben ze niet ten koste van de armen. Dat is het verschil.

In Walibi moeten de armen nu langer wachten en zij krijgen daarvoor geen korting hoor.

Paulus.

Flippend Rund 11 juni 2013 07:16

ik begrijp trouwens sowieso niet waarom iemand zou betalen voor een pretpark om dan 35 minuten te moeten aanschuiven om eens op een draaimolen te mogen zitten. Kuddemensen, zeker?

vlijmscherp 11 juni 2013 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 6672799)
ik begrijp trouwens sowieso niet waarom iemand zou betalen voor een pretpark om dan 35 minuten te moeten aanschuiven om eens op een draaimolen te mogen zitten. Kuddemensen, zeker?

jij hebt geen kinderen zeker?

Paulus 11 juni 2013 07:21

Stel je voor. Twee buren gaan samen naar Walibi met hun kinderen.

De één mag altijd voorsteken de andere moet blijven wachten.

Tjach?!

Paulus.

Flippend Rund 11 juni 2013 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6672802)
jij hebt geen kinderen zeker?

kuddemensen kweken kuddekinderen

Bhairav 11 juni 2013 07:22

Broodnodig zo'n maatregel. Tegenwoordig zijn in het straatbeeld armen en rijken moeilijk van elkaar te onderscheiden... Is niet goed voor het kapitalisme.
Het word tijd dat rijken zich meer profileren...

alberto 11 juni 2013 07:25

Ik zie het probleem ook niet, ben je niet akkoord blijf er dan weg, zoek een ander pretpark, of doe iets anders.
Zeg gewoon tegen uw kinderen dat het te duur is.

Paulus 11 juni 2013 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 6672807)
Broodnodig zo'n maatregel. Tegenwoordig zijn in het straatbeeld armen en rijken moeilijk van elkaar te onderscheiden... Is niet goed voor het kapitalisme.
Het word tijd dat rijken zich meer profileren...

Waarom?

Paulus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be