![]() |
(on)verdoofd ritueel slachten
Is onverdoof ritueel slachten nog van deze tijd? Moet dat niet verboden worden? En moeten wij het ritueel slachten nog wel subsidiëren?
Een discussie waard. De aftrap is van Anke Vander Meersch (VB). Ze stuurde onlangs volgende tweets over het onderwerp: Citaat:
|
Blijkbaar geen discussie waard ... :lol:
|
Ophouden met elke religieuze onderneming te erkennen vanuit de staat. Dat is niet de taak van een overheid.
|
Citaat:
|
Sowieso is onverdoofd slachting een aanfluiting van alles wat wij met onze democratie bereikt hebben. Weet je hoe hard er politiek gevochten werd na Wereldoorlog II om dieren enige vorm van rechten te geven zodat ze niet onnodig moeten lijden? Dit wordt allemaal teniet gedaan vanuit de retoriek dat als het vanuit godsdienstige kringen komt je het beter toelaat als je geen problemen wilt. We halen onze eigen democratie onderuit van beneden af én we subsidiëren dan nog eens onze eigen ondergang. Ik vind dit persoonlijk schandalig, alsof alles waar wij zo lang aan gewerkt hebben inferieur is aan godsdienstige overtuigingen. Anders kunnen we mss overspelige vrouwen stenigen ook in de naam van God?
|
goe gezegd Ongetemde Leeuw...graauuww!
Onverdoofd of verdoofd - laat dat slachten over aan de slachthuizen of zij die in de brousse leven en niet anders kunnen. In principe staan wij hier al ver af van de homo neanderthalensis... |
Citaat:
Het probleem zit hem in het feit dat het dier in volle bewustzijn moet sterven zodat het offer volledig bewust, en niet groggy, bij Allahke toekomt. Ze laten die beesten afzien voor een ingebeeld vriendje. Ik zou eens een hond de keel moeten oversnijden en verklaren dat het was omdat het moest van mijn ingebeelde vriend. Ze steken mij direct de psychiatrie binnen denk ik! Waanzin die komt van religieuze groepen wordt voorbehoudsloos aanvaard, het is de kanker van onze moderne tijden. |
En zeggen dat er een wet is die per diersoort dat geslacht mag worden, precies bepaalt welke slachtmethodes gebruikt mogen/moeten worden.
En tegelijk staat daar één uitzondering: slachtingen om religieuze redenen ... Maar ... wie gaat eens de programma's van de politieke partijen overlopen om een mooi overzichtje te maken van wat zij daaraan willen wijzigen ? . |
IK heb in andere topics over dit onderwerp reeds eerder de programmapunten en de reële houding van de politieke partijen ter zake toegelicht, maar wil dit gerust nogmaals doen (zij het niet vandaag).
Wie onverdoofd ritueel slachten steunt, dat is alleszins duidelijk, zorgt er voor dat jaarlijks tienduizenden dieren een onnodig wrede dood sterven, en dit wetende dat in vele beschaafde landen verdoofd ritueel slachten perfect kan. |
Citaat:
|
Citaat:
De "onwettelijkheid" (who cares ??) waarin ze zich zullen bevinden, zal niet opwegen tegen de algehele sympathie die ze vanwege hun bevolking zal krijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Arabieren aanvaarden wel vlees uit Nieuw Zeeland en die wordt ook verdoofd geslacht, als het daar kan dan hier ook hé. Dat heb je met moslims, je geeft iets toe maar ze nemen elke keer meer en meer.
|
Citaat:
De halfslachtige maatregelen van onze politici leiden er toe dat ze zich steeds meer gaan toe-eigenen. De wet(ten) consequent toepassen, zonder uitzonderingsmaatregelen, en daar hebben ze zich aan te houden. Dat lukt best in landen waar er 'n verbod is op onverdoofd martelen! Dat hele martelfeest zou trouwens niet eens toegestaan moeten worden, gewoon normaal doen zoals iedereen! Wij, normale mensen, staan ook niet om de zoveel tijd in 'n slachthuis om zèlf wat dieren te kelen om onze bloeddorst te stillen. |
Citaat:
Welke programma's van politieke partijen? Die van voor of na de verkiezingen? |
Citaat:
|
Citaat:
Zij konden soms zelfs geen slacht pas betalen, maar meneer pastoor regelde het wel voor een van de beste stukjes. Alles slechts 40 jaar geleden. |
Citaat:
Ondertussen zijn er wetten gewijzigd, en op die wetten werden ineens 'uitzonderingsmaatregelen' gemaakt. |
Citaat:
Een café uitbater bepaalde zélf wie in zijn zaak binnen mocht. 40 Jaar geleden dierven ouderlingen in de steden 's avond nog buiten komen. Een buschauffeur die ineen geklopt werd was wereldnieuws, nu dagelijkse kost. Allemaal slechts 40 jaar geleden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be