Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Automatisch noodoproepsysteem in wagens verplicht vanaf 2015 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=187611)

Jantje 14 juni 2013 06:23

Automatisch noodoproepsysteem in wagens verplicht vanaf 2015
 
Citaat:

Vanaf oktober 2015 moeten alle nieuwe wagens in de Europese Unie verplicht uitgerust worden met het eCall-systeem, een systeem dat bij ernstige ongevallen automatisch de hulpdiensten alarmeert. Dat heeft de Europese Commissie vandaag voorgesteld. Het systeem kost zo'n 100 euro per auto.

Bij een zware aanrijding belt het eCall-systeem automatisch het Europese alarmnummer 112. Het systeem geeft de locatie van het voertuig aan de noodhulpdiensten door, ook wanneer de bestuurder het bewustzijn is verloren of niet meer zelf in staat is om de hulpdiensten te verwittigen. Het systeem kan ook helpen om de verkeersstroom rondom een ongeval beter te beheren.

"Wanneer er een ongeluk plaatsvindt, telt elke mintuut om gewonde slachtoffers te redden. Deze technologie biedt grote mogelijkheden om levens te redden aangezien hiermee de interventietijd van noodhulpdiensten in de Europese Unie drastisch wordt verminderd", zo prees eurocommissaris voor Vervoer Siim Kallas eCall.

Volgens de Commissie zou de gemiddelde responstijd in steden met 40 procent en in landelijke gebieden met de helft kunnen verminderen. Zo zou eCall 2.500 mensenlevens per jaar kunnen redden. Vorig jaar kwamen 28.000 mensen om op de Europese wegen.

De Commissie promoot het systeem al jaren, maar omdat er weinig schot in de zaak kwam, wil ze de invoering verplichten. Dat betekent niet enkel aanpassingen bij auto's, maar ook bij de noodoproepcentrales, die over de nodige infrastructuur zullen moeten beschikken om de oproepen correct te ontvangen en te behandelen. De lidstaten en het Europees Parlement moeten nog instemmen met het voorstel.
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...dhtml#reaction


Europa heeft dus een namier gevonden om onze economie nog meer naar de bliksem te helpen.
Maar ook een manier om meer geld in het laadje te krijgen en de bevolking nog meer te kunnen controleren.

Ik vermoed dat de prijs van tweedehandswagen gebouwd voor 2015 enorm zal stijgen.
Want dit systeem kost veel geld en zal veel onnodige oproepen bij de hulpdiensten veroorzaken.

Ik zie dit dus helemaal niet meer zitten.
Een auto is niet gemaakt om vol electronica te steken, maar om te rijden.

Wat denken jullie, gaan we straks ook nog zwarte dozen moeten plaatsen, zoals in vliegtuigen?

Stingray 14 juni 2013 07:17

Tja aan de begluringsdrang van de overheid komt maar geen einde.

zonbron 14 juni 2013 09:17

Dat is de zwarte doos @Jantje.

Tracking, vergaande controle & algemene spionage.

Niet in mijn naam!


Ook verplicht in de VS vanaf 2014 :

CNS News - Obama Bypasses Congress to Mandate Black Boxes for All Cars -- Beginning in '14
13 december 2012



Electronic Data Recorder, or "Black box."


...

After a crash or air bag deploys, the EDR would collects data in the seconds before and during a crash, including: vehicle speed; whether the brake was activated in the moments before a crash; crash forces at the moment of impact; information about the state of the engine throttle; air bag deployment timing and air bag readiness prior to the crash and whether the vehicle occupant’s seat belt was buckled.

But Horace Cooper of the National Center for Public Policy Analysis called the move “an unprecedented breach of privacy for Americans.”

“Not only will this new requirement give new resources and data to the DOT to support more economically-damaging regulations in the future, this mandate itself represents an unprecedented breach of privacy for Americans,” he said.

Cooper said that contrary to what is being claimed, EDRs “can and will track the comings and goings of car owners and even their passengers.”

Black boxes, he said, are already being used to track myriad activities -- and what they can record is virtually unlimited, he said.


“EDRs not only provide details necessary for accident investigation, they can also track travel records, passenger usage, cell phone use and other private data -- who you visit, what you weigh, how often you call your mother and more is captured by these devices,” he said.


House Republicans, citing privacy concerns, had succeeded in removing a Senate provision requiring EDRs from the final transportation bill earlier this year.

But GOP members were not alone in their concerns about the proposal. Rep. Mike Capuano (D-Mass.) tried unsuccessfully to introduce a measure that would allow car owners to disconnect or disable EDRs.

"Consumers should have control over the information collected by event data recorders in vehicles that they own and they should have the option of disabling the device if they choose to do so. This is a basic issue of privacy," Rep. Capuano said at the time, in a statement.

...



Lees ook :



Occupy Corporatism - Obama Gives OK For Black Box Recording Devices to Be Installed in All Cars
8 december 2012

Advanced EDRs can collect detailed information about drivers and their driving habits; including the size and weight of the driver, the seat position, the habits of the driver as well as passengers.

The excuse is the EDRs gather information about car crashes in the moments leading up to the accident that manufacturers can use to improve their safety measures when constructing vehicles. However, the government regulation utilizes surveillance technology with policies that do not outline the expressed use of the data collected in the EDRs.

The Alliance of Automobile Manufacturers is opposed to the US Congress requiring EDRs in all vehicles by legislation. Although they admit that “event data recorders help our engineers understand how cars perform in the real world but looking forward, we need to make sure we preserve privacy. Automakers do not access EDR data without consumer permission, and any government requirements to install EDRs on all vehicles must include steps to protect consumer privacy.”

A statement published in March of 2012 by the AAM clearly explains that the NHTSA is not concerned about protecting the privacy of drivers with regard to EDRs and leaves such issues to the elected officials on Capitol Hill. By passing the buck the NHTSA then reiterates their support of EDRs for surveillance use to assist auto manufacturers in the construction of future vehicles.

EDR information has become common place as evidence in lawsuits, criminal cases and high-profile accidents.

...



Bosch Diagnostics, creator of the Crash Data Retrieval software, works with local law enforcement, government agencies and auto manufacturers to provide surveillance technology to the auto industry.

The CDR software has been installed in 2013 vehicle models of:

• Chrysler
• Dodge
• Fiat
• Jeep
• Ford
• Lincoln
• General Motors
• Honda
• Infiniti
• Nissan

Earlier this year, S.1813, “Mandatory Event Data Recorders”, a.k.a. MAP-21, was championed by Senators harry Reid and Barbara Boxer and called the “Moving Ahead for Progress in the 21st Century Act.”

According to the bill: “Not later than 180 days after the date of enactment of this Act, the Secretary shall revise part 563 of title 49, Code of Federal Regulations, to require, beginning with model year 2015, that new passenger motor vehicles sold in the United States be equipped with an event data recorder that meets the requirements under that part.”

...
De totale controlegrid wordt verder uitgebouwd.




Nog :
http://www.independentlivingnews.com...ry-disturbing/

Jantje 14 juni 2013 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6676828)
Dat is de zwarte doos @Jantje.

Tracking, vergaande controle & algemene spionage.

Niet in mijn naam!


Ook verplicht in de VS vanaf 2014 :

CNS News - Obama Bypasses Congress to Mandate Black Boxes for All Cars -- Beginning in '14
13 december 2012



Electronic Data Recorder, or "Black box."


...

After a crash or air bag deploys, the EDR would collects data in the seconds before and during a crash, including: vehicle speed; whether the brake was activated in the moments before a crash; crash forces at the moment of impact; information about the state of the engine throttle; air bag deployment timing and air bag readiness prior to the crash and whether the vehicle occupant’s seat belt was buckled.

But Horace Cooper of the National Center for Public Policy Analysis called the move “an unprecedented breach of privacy for Americans.”

“Not only will this new requirement give new resources and data to the DOT to support more economically-damaging regulations in the future, this mandate itself represents an unprecedented breach of privacy for Americans,” he said.

Cooper said that contrary to what is being claimed, EDRs “can and will track the comings and goings of car owners and even their passengers.”

Black boxes, he said, are already being used to track myriad activities -- and what they can record is virtually unlimited, he said.


“EDRs not only provide details necessary for accident investigation, they can also track travel records, passenger usage, cell phone use and other private data -- who you visit, what you weigh, how often you call your mother and more is captured by these devices,” he said.


House Republicans, citing privacy concerns, had succeeded in removing a Senate provision requiring EDRs from the final transportation bill earlier this year.

But GOP members were not alone in their concerns about the proposal. Rep. Mike Capuano (D-Mass.) tried unsuccessfully to introduce a measure that would allow car owners to disconnect or disable EDRs.

"Consumers should have control over the information collected by event data recorders in vehicles that they own and they should have the option of disabling the device if they choose to do so. This is a basic issue of privacy," Rep. Capuano said at the time, in a statement.

...



Lees ook :



Occupy Corporatism - Obama Gives OK For Black Box Recording Devices to Be Installed in All Cars
8 december 2012

Advanced EDRs can collect detailed information about drivers and their driving habits; including the size and weight of the driver, the seat position, the habits of the driver as well as passengers.

The excuse is the EDRs gather information about car crashes in the moments leading up to the accident that manufacturers can use to improve their safety measures when constructing vehicles. However, the government regulation utilizes surveillance technology with policies that do not outline the expressed use of the data collected in the EDRs.

The Alliance of Automobile Manufacturers is opposed to the US Congress requiring EDRs in all vehicles by legislation. Although they admit that “event data recorders help our engineers understand how cars perform in the real world but looking forward, we need to make sure we preserve privacy. Automakers do not access EDR data without consumer permission, and any government requirements to install EDRs on all vehicles must include steps to protect consumer privacy.”

A statement published in March of 2012 by the AAM clearly explains that the NHTSA is not concerned about protecting the privacy of drivers with regard to EDRs and leaves such issues to the elected officials on Capitol Hill. By passing the buck the NHTSA then reiterates their support of EDRs for surveillance use to assist auto manufacturers in the construction of future vehicles.

EDR information has become common place as evidence in lawsuits, criminal cases and high-profile accidents.

...



Bosch Diagnostics, creator of the Crash Data Retrieval software, works with local law enforcement, government agencies and auto manufacturers to provide surveillance technology to the auto industry.

The CDR software has been installed in 2013 vehicle models of:

• Chrysler
• Dodge
• Fiat
• Jeep
• Ford
• Lincoln
• General Motors
• Honda
• Infiniti
• Nissan

Earlier this year, S.1813, “Mandatory Event Data Recorders”, a.k.a. MAP-21, was championed by Senators harry Reid and Barbara Boxer and called the “Moving Ahead for Progress in the 21st Century Act.”

According to the bill: “Not later than 180 days after the date of enactment of this Act, the Secretary shall revise part 563 of title 49, Code of Federal Regulations, to require, beginning with model year 2015, that new passenger motor vehicles sold in the United States be equipped with an event data recorder that meets the requirements under that part.”

...
De totale controlegrid wordt verder uitgebouwd.




Nog :
http://www.independentlivingnews.com...ry-disturbing/

Het is nog geen echte zwarte doos!!!

Een zwarte doos neemt ook de gespreken binnen de cabine en elke technische handeling die je doet bij het rijden op.
En zo ver is nog geen enkele overheid officieel durven gaan in privé voertuigen.
Want in sommige landen staan er wel al in lijnbussen en overal zijn ze verplicht in treinen. Ook veel vrachtwagens en bedrijfswagen hebben reeds een tracking controle en men kan hen vanaf de kantoren gewoon volgen.
Veel duurdere voertuigen hebben zelfs al een afstandscontrole systeem, waarbij men vanop afstand het voertuig kan starten, stilleggen, deuren openen en vergrendelen. Vaak verplicht door de verzekeringen.

In sommige landen is zelfs een boordcamera verplicht.

Maar wanneer gaan ze de verplichting invoeren om ook de gespreken op te nemen en een camera alles laten opnemen wat er binnen het voertuig gebeurd?

zonbron 14 juni 2013 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 6676845)
Het is nog geen echte zwarte doos!!!

Een zwarte doos neemt ook de gespreken binnen de cabine en elke technische handeling die je doet bij het rijden op.
En zo ver is nog geen enkele overheid officieel durven gaan in privé voertuigen.
Want in sommige landen staan er wel al in lijnbussen en overal zijn ze verplicht in treinen. Ook veel vrachtwagens en bedrijfswagen hebben reeds een tracking controle en men kan hen vanaf de kantoren gewoon volgen.
Veel duurdere voertuigen hebben zelfs al een afstandscontrole systeem, waarbij men vanop afstand het voertuig kan starten, stilleggen, deuren openen en vergrendelen. Vaak verplicht door de verzekeringen.

In sommige landen is zelfs een boordcamera verplicht.

Maar wanneer gaan ze de verplichting invoeren om ook de gespreken op te nemen en een camera alles laten opnemen wat er binnen het voertuig gebeurd?

Ach, zulke on-board registratiesystemen zullen wel all-in geproduceerd worden, gewoon een kwestie de functies te activeren, camera/microfoon, eender welke censor aansluiten, gps-tracking zit er gewoon bij ingebouwd, etc etc...

Dit is slechts de eerste stap.

Ik wil maar zeggen, het is simpelweg een kwestie even naar Amerika te kijken en dan beseft men wel waar ze naartoe willen.

Soit, ik voorzie nog heel wat geknoei met censoren ea. :-P


BTW : Ikzelf rijdt reeds lang met enkele onboard cameratjes/microfoontjes in de auto. Maar dat is dan wel voor eigen gebruik en netjes verborgen, just in case.

zonbron 14 juni 2013 10:57

Nog :

The eCall initiative aims to deploy a device installed in all vehicles that will automatically dial 112 in the event of a serious road accident, and wirelessly send airbag deployment and impact sensor information, as well as GPS coordinates to local emergency agencies. eCall builds on E112. The European Commission is aiming to have a fully functional eCall service to be in place throughout the EU by 2015.[3] According to some estimates, eCall could speed emergency response times by 40 percent in urban areas and by 50 percent in rural areas.[4]

...

In North America, a similar service is available by GM via their OnStar service. In Europe eCall services are provided by Bosch Communication Center the Global BPO division of the Bosch Group.

Privacy concerns

As with all schemes to add mandatory wireless transceivers to cars there are privacy concerns to be addressed.[7] Depending on the final implementation of the system it may be possible for the system to become activated without an actual crash taking place.
Bron : http://en.wikipedia.org/wiki/ECall



Lees ook : http://www.bosch-presse.de/pressefor...5822&locale=en

Op zich geen slecht initiatief, maar zoals we reeds weten, alles wat men uiteindelijk tegen U kan gebruiken, zal gebruikt worden...

We weten tegenwoordig wel hoe graag vadertje staat alles opslaat en opvolgt.

Ik ben dan ook tegen een wetgeving die het gebruik ervan verplicht, het kan gemakkelijk geimplementeerd worden door zij die deze 'extra veiligheid' wensen.

Pin en Puk 14 juni 2013 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6676828)
Dat is de zwarte doos @Jantje.

Tracking, vergaande controle & algemene spionage.

Niet in mijn naam!


Ook verplicht in de VS vanaf 2014 :

CNS News - Obama Bypasses Congress to Mandate Black Boxes for All Cars -- Beginning in '14
13 december 2012



Electronic Data Recorder, or "Black box."


...

After a crash or air bag deploys, the EDR would collects data in the seconds before and during a crash, including: vehicle speed; whether the brake was activated in the moments before a crash; crash forces at the moment of impact; information about the state of the engine throttle; air bag deployment timing and air bag readiness prior to the crash and whether the vehicle occupant’s seat belt was buckled.

But Horace Cooper of the National Center for Public Policy Analysis called the move “an unprecedented breach of privacy for Americans.”

“Not only will this new requirement give new resources and data to the DOT to support more economically-damaging regulations in the future, this mandate itself represents an unprecedented breach of privacy for Americans,” he said.

Cooper said that contrary to what is being claimed, EDRs “can and will track the comings and goings of car owners and even their passengers.”

Black boxes, he said, are already being used to track myriad activities -- and what they can record is virtually unlimited, he said.


“EDRs not only provide details necessary for accident investigation, they can also track travel records, passenger usage, cell phone use and other private data -- who you visit, what you weigh, how often you call your mother and more is captured by these devices,” he said.


House Republicans, citing privacy concerns, had succeeded in removing a Senate provision requiring EDRs from the final transportation bill earlier this year.

But GOP members were not alone in their concerns about the proposal. Rep. Mike Capuano (D-Mass.) tried unsuccessfully to introduce a measure that would allow car owners to disconnect or disable EDRs.

"Consumers should have control over the information collected by event data recorders in vehicles that they own and they should have the option of disabling the device if they choose to do so. This is a basic issue of privacy," Rep. Capuano said at the time, in a statement.

...



Lees ook :



Occupy Corporatism - Obama Gives OK For Black Box Recording Devices to Be Installed in All Cars
8 december 2012

Advanced EDRs can collect detailed information about drivers and their driving habits; including the size and weight of the driver, the seat position, the habits of the driver as well as passengers.

The excuse is the EDRs gather information about car crashes in the moments leading up to the accident that manufacturers can use to improve their safety measures when constructing vehicles. However, the government regulation utilizes surveillance technology with policies that do not outline the expressed use of the data collected in the EDRs.

The Alliance of Automobile Manufacturers is opposed to the US Congress requiring EDRs in all vehicles by legislation. Although they admit that “event data recorders help our engineers understand how cars perform in the real world but looking forward, we need to make sure we preserve privacy. Automakers do not access EDR data without consumer permission, and any government requirements to install EDRs on all vehicles must include steps to protect consumer privacy.”

A statement published in March of 2012 by the AAM clearly explains that the NHTSA is not concerned about protecting the privacy of drivers with regard to EDRs and leaves such issues to the elected officials on Capitol Hill. By passing the buck the NHTSA then reiterates their support of EDRs for surveillance use to assist auto manufacturers in the construction of future vehicles.

EDR information has become common place as evidence in lawsuits, criminal cases and high-profile accidents.

...



Bosch Diagnostics, creator of the Crash Data Retrieval software, works with local law enforcement, government agencies and auto manufacturers to provide surveillance technology to the auto industry.

The CDR software has been installed in 2013 vehicle models of:

• Chrysler
• Dodge
• Fiat
• Jeep
• Ford
• Lincoln
• General Motors
• Honda
• Infiniti
• Nissan

Earlier this year, S.1813, “Mandatory Event Data Recorders”, a.k.a. MAP-21, was championed by Senators harry Reid and Barbara Boxer and called the “Moving Ahead for Progress in the 21st Century Act.”

According to the bill: “Not later than 180 days after the date of enactment of this Act, the Secretary shall revise part 563 of title 49, Code of Federal Regulations, to require, beginning with model year 2015, that new passenger motor vehicles sold in the United States be equipped with an event data recorder that meets the requirements under that part.”

...
De totale controlegrid wordt verder uitgebouwd.




Nog :
http://www.independentlivingnews.com...ry-disturbing/

Je moet er wel bijzeggen dat de bestuurder deze zelf kan aan of afzetten.
De eigenaars van de wagen activeren dit wanneer ze hun wagen ergens parkeren of alleen laten
Zo heb ik het toch ergens gelezen

Calvinist 19 juni 2013 13:03

Komt er bij mij niet in!!!

Mosasaurus 22 juni 2013 11:57

Nog meer big brother

Henri1 22 juni 2013 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6676706)
Tja aan de begluringsdrang van de overheid komt maar geen einde.

En dan is N-VA nog niet aan zet.

manta 22 juni 2013 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 6676669)
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...dhtml#reaction


Europa heeft dus een namier gevonden om onze economie nog meer naar de bliksem te helpen.
Maar ook een manier om meer geld in het laadje te krijgen en de bevolking nog meer te kunnen controleren.

Ik vermoed dat de prijs van tweedehandswagen gebouwd voor 2015 enorm zal stijgen.
Want dit systeem kost veel geld en zal veel onnodige oproepen bij de hulpdiensten veroorzaken.
Ik zie dit dus helemaal niet meer zitten.
Een auto is niet gemaakt om vol electronica te steken, maar om te rijden.

Wat denken jullie, gaan we straks ook nog zwarte dozen moeten plaatsen, zoals in vliegtuigen?

Leuk want als er mankementen aan dat spul zijn komt de brandweer tien keer uitrukken en kan je tien keer betalen voor iets dat verplicht in je auto moet zitten. :?

maddox 22 juni 2013 13:27

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt vooraleer het gekraakt en aangepast is voor de "wensen" van de kraker.

En, ik weet al welke functies ik er in wil. Het wissen van het geheugen en het uitschakelen van draadloze communicatie.

zonbron 24 juni 2013 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6687952)
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt vooraleer het gekraakt en aangepast is voor de "wensen" van de kraker.

En, ik weet al welke functies ik er in wil. Het wissen van het geheugen en het uitschakelen van draadloze communicatie.

2!

Bekijk de eerste minuten...

Video - DARPA PM Kathleen Fisher, High Assurance Systems

Juan 24 juni 2013 11:29

Zou het technisch mogelijk zijn om daar ook een snelheidsmeter bij te plaatsen, die doorseint wanneer iemand te snel rijdt? Dan kunnen deze boetes automatisch verrekend worden op de belastingsbrief. Da's een besparing, want er zou geen nood meer zijn aan flitscamera's, snelheidscontroles en allerhande.

Extra leukigheid zou zijn als de (gecumuleerde) boetes op display worden weergeven in de auto: "U zal dit jaar al voor 250 EUR aan snelheidsboetes moeten betalen, gelieve uw snelheid te matigen."

parcifal 24 juni 2013 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6687952)
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt vooraleer het gekraakt en aangepast is voor de "wensen" van de kraker.

En, ik weet al welke functies ik er in wil. Het wissen van het geheugen en het uitschakelen van draadloze communicatie.


Mits verdubbeling van uw verzekeringspremie moet dat zeker kunnen. :)

Voltian 24 juni 2013 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Juan (Bericht 6690500)
Zou het technisch mogelijk zijn om daar ook een snelheidsmeter bij te plaatsen, die doorseint wanneer iemand te snel rijdt? Dan kunnen deze boetes automatisch verrekend worden op de belastingsbrief. Da's een besparing, want er zou geen nood meer zijn aan flitscamera's, snelheidscontroles en allerhande.

Extra leukigheid zou zijn als de (gecumuleerde) boetes op display worden weergeven in de auto: "U zal dit jaar al voor 250 EUR aan snelheidsboetes moeten betalen, gelieve uw snelheid te matigen."

Naar 't schijnt is dat niet zo eenvoudig, tenzij je koppelt aan CAN-bus, maar daar zijn de fabrikanten dan weer niet al te happig op

In principe is het een goed idee: een on-board toestel dat parameters van uw rijgedrag capteert, waarmee het risicoprofiel van uw rijgedrag geschat wordt, waaraan ge uw verzekeringspremie kunt koppelen. rijdt ge veilig, uw premie zal lager zijn...

Dan krijg je pas echt een (financiele) reden om veiliger te rijden. er zijn dezelfde reserves wat betreft de privacy, maar dit is dan een vrijwillig systeem; dan moet ieder voor zich maar uitmaken in welke mate hij/zij privacy (vermeend?) moet opgeven.

voor zover ik weet zijn verzekeringen in België hier nog niet echt mee bezig...

maddox 24 juni 2013 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6690503)
Mits verdubbeling van uw verzekeringspremie moet dat zeker kunnen. :)

Mijn verzekering heeft daar niets mee te zien.

Trouwens, ik dacht dat er een vrij verkeer van goederen, personen en diensten in de EU was, dus , waarom verzekeren we onze wagens niet in bijvoorbeeld Roemenië?

zonbron 24 juni 2013 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6691164)
Mijn verzekering heeft daar niets mee te zien.

Trouwens, ik dacht dat er een vrij verkeer van goederen, personen en diensten in de EU was, dus , waarom verzekeren we onze wagens niet in bijvoorbeeld Roemenië?

Vrij verkeer is onbestaande in de EU :

Carrying cash

You can enter or leave the EU with up to €10 000 in cash (or its equivalent in other currencies or assets) without declaring it. If you are carrying €10 000 or more, it has to be declared to the customs authorities. These cash controls are aimed at fighting money laundering and other criminal activities. Some member states apply cash controls to those travelling between EU countries.

Jantje 25 juni 2013 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6691164)
Mijn verzekering heeft daar niets mee te zien.

Trouwens, ik dacht dat er een vrij verkeer van goederen, personen en diensten in de EU was, dus , waarom verzekeren we onze wagens niet in bijvoorbeeld Roemenië?

Je mag je voertuig verzekeren in het buitenland.
Er is dus geen verplichting om een Belgische verzekeraar te nemen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be