Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wat is er aan de hand met De Standaard? (Ambtelijk schrappen Syrië-strijders) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=187675)

vanderzapig 15 juni 2013 21:02

Wat is er aan de hand met De Standaard? (Ambtelijk schrappen Syrië-strijders)

Ik dacht dat ik al veel had gezien met die krant, maar dit slaat toch wel alles:

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130614_00622776

en ook hier:

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130614_00622913

Ik begrijp dat er in een krant zowel nieuwsberichten als opiniebijdragen kunnen staan, maar ene Maarten Goethals acht het blijkbaar nodig om zijn ongezouten mening te plakken *in* een nieuwsbericht.

Denken ze daar nu echt dat hun lezers niet in staat zijn om zelf hun mening te vormen?

Of willen ze onze opinie nog snel even sturen in de "juiste" richting?

Er bekroop mij een akelig "Pravda"-gevoel, en ik heb hier een account aangemaakt om dit te kunnen posten.

Txiki 15 juni 2013 21:42

Bedankt om hier op te wijzen. Dat had ik nog niet gezien. U heeft een dik punt. Dit kan niet.

Salah 15 juni 2013 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 6678789)
zijn ongezouten mening te plakken *in* een nieuwsbericht.

Het komt NA het nieuwsbericht. Het staat apart van de nieuwsgeving, met een aparte grijs gekleurde tekstballon en zijn foto, zijn opinie maw.

Txiki 15 juni 2013 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salah (Bericht 6678833)
Het komt NA het nieuwsbericht. Het staat apart van de nieuwsgeving, met een aparte grijs gekleurde tekstballon en zijn foto, zijn opinie maw.

En waar haalt die lul het gedacht vandaan dat iemand zit te wachten op zijn opinie? Als journalist dan nog.

Salah 15 juni 2013 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6678850)
En waar haalt die lul het gedacht vandaan dat iemand zit te wachten op zijn opinie? Als journalist dan nog.

Het verschilt niet veel van een nieuwsbericht met op de bladzijde ernaast een opiniestuk in een krant. Als het u niet aanstaat, lees het dan niet. Of lees een andere internetkrant.

BonBon 15 juni 2013 22:26

Hij kan als journalist wel vragen oproepen bij het artikel maar hij beantwoord ze dan nog zelf. Blijkbaar is hij uitermate goed op de hoogte hoe terugkerende jongeren denken.

Citaat:

Grote Lul
Redacteur Wetstraat
De namen schrappen van gewelddadige Syrië-strijders: een wonderoplossing van Bart De Wever? Verre van. Omdat de maatregel wellicht totaal geen indruk maakt op geradicaliseerde jongeren,
Voordeel is dat ze met open vizier werken, het standpunt van de krant is ten minste duidelijk op die manier.

fcal 16 juni 2013 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6678850)

Hij denkt wellicht dat hij als journalist ook een tweede kans verdient.

Herr Oberst 16 juni 2013 01:57

"En zeggen dat de jongeren niet langer welkom zijn en eigenlijk in de gevangenis horen, geeft ook geen al te best signaal. Toch niet voor een maatschappij die iedereen een tweede kans wil geven. Tenzij de samenleving beslist die groep als hopeloos te bestempelen, en dus toegeeft te hebben gefaald."

Een maatschappij die dergelijke hopeloos losgeslagen extremisten een tweede kans geeft, is fout bezig. En ze hier in de gevangenis steken is inderdaad een slecht signaal; Assad kan op een veel effectievere manier met dergelijk geboefte afrekenen.

De schoofzak 16 juni 2013 04:58

Ik deel dat stuk onbenul zijn mening niet,
maar zoals het nu gebracht is, heb ik er geen probleem mee.
Een journalist mag / moet duiding geven.
Liefst iets meer geargumenteerd (uitleggen waarom hij/zij tot zijn visie komt) dan hier.
Liefst aangevuld met het waarom van andere visies.

Maar nu is het duidelijk dat het de mening is van een journalist, en mogelijks van de redactie. Zolang de droge feiten zelf, en de persoonlijke mening gescheiden zijn: geen probleem.

Noot: wat betreft de stelling dat het weinig invloed heeft op die terroristen, daar heeft hij natuurlijk groot gelijk in.
En dat het misschien weinig effect zal hebben, ook ! Ik zou er mijn hand niet voor in het vuur steken, mochten die terugkeerders jarenlang in ons onland illegaal kunnen leven, (in 't zwart) werken of zich laten onderhouden door extremistische imams, misschien zelfs met criminele activiteiten om 'de strijd' te kunnen sponsoren.

jogo 16 juni 2013 05:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6679035)
Ik deel dat stuk onbenul zijn mening niet,

Noot: wat betreft de stelling dat het weinig invloed heeft op die terroristen, daar heeft hij natuurlijk groot gelijk in.
.

niet, maar eigenlijk toch wel dus

De schoofzak 16 juni 2013 06:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 6679047)
niet, maar eigenlijk toch wel dus

Verstaat ge het niet ?

Hij zegt een paar zaken die los van mekaar staan.
Het feit dat die terroristen die bereid zijn naar zo'n gebied te trekken, niet onder de indruk zijn van het dreigement dat ze uit het bevolkingsregister geschrapt zullen worden: ja, daar ben ik mee akkoord.

Hebt gij feitelijk het krantenartikel gelezen ?

.

WetIsWet 16 juni 2013 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salah (Bericht 6678833)

Zit wel in dezelfde webpagina verwerkt, is dus een geheel. Per definitie lees ik geen opinies, ik vorm ze zelf wel en als ze me dat bij de standaard door mijn strot gaan rammen zullen ze van deze abonnee binnenkort eens een kwaad briefje krijgen!

Opinies horen thuis in de betreffende katern, niet in artikels!

De schoofzak 16 juni 2013 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet (Bericht 6679285)
Zit wel in dezelfde webpagina verwerkt, is dus een geheel. Per definitie lees ik geen opinies, ik vorm ze zelf wel en als ze me dat bij de standaard door mijn strot gaan rammen zullen ze van deze abonnee binnenkort eens een kwaad briefje krijgen!

Opinies horen thuis in de betreffende katern, niet in artikels!

Ik lees wel degelijk andere mensen hun opinies.
Niet in het minst omdat die andere mensen vaak intelligenter zijn dan de al zo intelligente Schoof; daarnaast nog eens beter ingelicht, met een enorme database achter hen enz. enz.

en tot slot voor sommige opinies: je moet je vijand beter leren kennen dan je vrienden. Da's veiliger.

.

Geert C 16 juni 2013 11:31

Ik zie het probleem niet. Gewoonlijk bellen ze rond tot ze een "expert" gevonden hebben die bereid is het standpunt van de krant te verdedigen, op deze manier is het tenminste voor iedereen duidelijk dat dit het standpunt van de krant is. :|

fonne 16 juni 2013 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 6678789)
Ik dacht dat ik al veel had gezien met die krant, maar dit slaat toch wel alles:

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130614_00622776

en ook hier:

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130614_00622913

Ik begrijp dat er in een krant zowel nieuwsberichten als opiniebijdragen kunnen staan, maar ene Maarten Goethals acht het blijkbaar nodig om zijn ongezouten mening te plakken *in* een nieuwsbericht.

Denken ze daar nu echt dat hun lezers niet in staat zijn om zelf hun mening te vormen?

Of willen ze onze opinie nog snel even sturen in de "juiste" richting?

Er bekroop mij een akelig "Pravda"-gevoel, en ik heb hier een account aangemaakt om dit te kunnen posten.

Rioolgazet De Standaard is nu eenmaal een afleggertje van De Morgen geworden.

Echte Waal 16 juni 2013 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6679344)
Rioolgazet De Standaard is nu eenmaal een afleggertje van De Morgen geworden.

De Standaard is geen rioolgazet.

BonBon 16 juni 2013 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 6679310)
Ik zie het probleem niet. Gewoonlijk bellen ze rond tot ze een "expert" gevonden hebben die bereid is het standpunt van de krant te verdedigen, op deze manier is het tenminste voor iedereen duidelijk dat dit het standpunt van de krant is. :|

Da's waar, het is op die manier erg duidelijk waar die krant op uit is en wat z'n politieke standpunten zijn. Kranten hebben een periode gestreefd naar meer neutraliteit maar dat lijkt nu wel voorbij.

BonBon 16 juni 2013 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6679035)
En dat het misschien weinig effect zal hebben, ook ! Ik zou er mijn hand niet voor in het vuur steken, mochten die terugkeerders jarenlang in ons onland illegaal kunnen leven, (in 't zwart) werken of zich laten onderhouden door extremistische imams, misschien zelfs met criminele activiteiten om 'de strijd' te kunnen sponsoren.

Het is veel erger dan dat, misschien moeten ze een tijdje in de bak en dan is het gewoon ziekenfonds of OCMW zoals gewoonlijk, wat kunnen ze er anders mee doen?

lombas 16 juni 2013 12:23

Hoe geef je iemand die als huurling gaat strijden in een ander land een "tweede kans"? Dat is een crimineel feit, toch?

fonne 16 juni 2013 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal (Bericht 6679358)
De Standaard is geen rioolgazet.

Ik verontschuldig mij hierbij tegenover alle riolen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be