![]() |
Registratie nieuwe gebruikers
Mocht de forumeigenaar de opvallend lange lijst "verjaardagen van vandaag" bekijken, en dan eens gaan zien naar het profiel van veruit de meeste "forumdeelnemers" in die lijst, dan zou hij/zij misschien kunnen overwegen om
1. uiteindelijk aandacht te schenken aan een voorstel dat sommige leden, waaronder ikzelf, hier al lang geleden zonder resultaat hebben gedaan, met name om de registratie van nieuwe gebruikers wat meer en beter te controleren. 2. zich af te vragen of het dan toch geen goed idee ware om een paar ernstige en objectieve moderatoren in te schakelen om het zaakje wat beter in de gaten te houden. Enerzijds is het uiteraard juist dat de forumeigenaar het forum beheert zoals hij/zij belieft, maar anderzijds doet dat niets af aan het principe dat wanneer iemand het initiatief neemt om een potentieel interessant project op te zetten, er mag verwacht worden dat hij/zij begaan is en blijft met de kwaliteit en de goede werking ervan. Men kan zich afvragen of dit hier het geval is… |
Citaat:
|
En waar ga je die mods vinden?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb er van hieruit misschien onvoldoende zicht op, maar ik kan moeilijk aannemen dat dergelijke personen onmogelijk in België te vinden zijn. Indien het evenwel inderdaad zo is, nou ja, dan is dat jammer maar helaas. |
Veelal zijn die namen gewoon komende van spamrobots ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar zou jij het willen doen, mochten ze je het vragen? |
Citaat:
Maar zelfs indien ik uw aller nationaliteit zou bezitten... ; ik kan nauwelijks enige tijd vinden om aan het forum deel te nemen, laat staan dat ik de tijd zou hebben om te modereren. Mij lijkt het evenwel dat er hier op het forum een aantal ernstige deelnemers zijn die kennelijk voldoende tijd hebben om een veelheid aan berichten te plaatsen en dus wellicht voldoende mogelijkheid hebben om één en ander van nabij te volgen, en – vooral - die ik in staat acht om hun eigen politieke opinie terzijde te schuiven teneinde objectief te kunnen modereren. Uzelf bent volgens mij trouwens zo’n deelnemer, om slechts één voorbeeld te noemen. Als u nog geen moderator bent (;-)) hebt u alvast mijn stem, mocht u kandidaat zijn… |
Citaat:
En zoals gezegd, het is een klotejob die ik aan mij laat voorbijgaan. Je kan nooit goed doen en je bent de pispaal van het forum. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2. Het is niet aan u om te bepalen wat anderen al dan niet kan schelen. |
Citaat:
Inmiddels heb ik de betekenis van het woord “pispaal” opgezocht…en weer iets bijgeleerd. Als ik zo eventjes rondneus op diverse forums in mijn land en elders heb ik absoluut niet de indruk dat de moderatoren aldaar de “pispaal” zijn. Maar dat zal aan mij liggen, ongetwijfeld. |
Citaat:
|
Het probleem zoals hier geschetst is eigenlijk dat men de lijst van verjaardagen te lang vindt. Indien de probleemstelling niet beter uitgewerkt wordt zou ik daar als moderatie niet veel aandacht aan besteden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be