![]() |
Fietsostrade in de praktijk...
:?
ca. ~ 50 km auto-afstand (Gent-Antwerpen) met de fiets ? Daar is de fietsostrade Gent-Antwerpen toch... Of langs huidige fietsostrade is dat dan een kleine 70 km in 8,5 uur... het gemiddelde kunnen jullie uitrekenen... Luchtig geschreven: Citaat:
|
De fietssnelweg tussen Gent en Antwerpen is nog lang niet af. Er zijn nog meerdere stukken die aangepakt moeten worden.
Daarnaast moet het toch wel een hele trage fietser zijn om over zeventig kilometer bijna negen uur te doen. Op een racefiets haal je gemakkelijk snelheden van dertig km/u. 't Gemiddelde kan iedereen zelf uitrekenen... |
Citaat:
Het is overigens een dikke 8 kmh gemiddeld over 70 km. :-D Met een raceauto kan ook gemakkelijk 300 kmh halen op de snelweg, als de omstandigheden het toelaten zoals op de fietssnelweg als alle fietsers van ver uit de weg gaan. ;-) |
Citaat:
Citaat:
Uit wat de man schrijft, kan ik trouwens opmaken dat hij niet gewoon is met de fiets te pendelen, laat staan zulke afstanden te overbruggen. Ook dit zorgt ervoor dat heel het artikel geen enkele waarde heeft. |
Citaat:
Ik vind dat de treinen moeten stoppen aan de spooroverwegen en niet de fiets. Hoe durven ze. |
Citaat:
Wil men fietssnelwegen testen, dan kan men bijvoorbeeld naar Nederland gaan waar er reeds enige jaren meerdere fietssnelwegen volledig zijn uitgewerkt. Hier in Vlaanderen hebben we natuurlijk op vlak van fietsinfrastructuur flink wat in te halen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
En als zo´n fietsostrade af is -en populair- kan men dan tussen die langzame fietsers aan 30 kmh met een racefiets slalommen ofzo ? Moeten die dan alle plots plaats maken ? :?
vbn Citaat:
|
Citaat:
Misschien moet u eens fietsen i.p.v. te kankeren achter een beeldscherm. |
Citaat:
![]() |
Citaat:
Die fietsen toch en dan is het nog niet goed ? |
Die fiets-o-strades zullen enkel geschikt zijn als nieuw medium voor wielerterroristen en Pasar-doortochten ...
Ondertussen vragen mensen zoals ondergetekende,die zoveel mogelijk hun 13 kilometer heen-,en dito kilometer terug ,pendelen met de fiets daar helemaal niet om... Het betekent namelijk NOG MEER wegen......en net zoals bij autowegen weten we al lang dat het geen zoden aan de dijk brengt,enkel geld uit het laatje zuigt.... Gewoon maar fietspaden in redelijke staat van onderhoud,en wat beter nadenken omtrent straatinrichting(ik heb nooit gevraagd om auto-kloterijmaatregelen)...meer moet dat niet zijn......maar het is al moeilijk genoeg zo te zien... |
Citaat:
Tegenwoordig ben ik zelfs nog sneller onderweg met de fiets, maar dat is er dan wel eentje met elektrische ondersteuning. Zwitserland is niet zo vlak als Holland... |
Die fietsostrades zullen wel degelijk hun nut hebben. Het feit dat gewoon al 50 % van de mensen binnen de 10 km van het werk woont toont dat eigenlijk al aan. Pendelaars verplaatsen zich vooral tijdens de spits, recreatieve wielrenners rijden op een ander moment.
Waar het nog aan mankeert is dat je de verplaatsing op een veilige en op een gezonde manier met de fiets kan doen en de mentaliteit van de mensen. Zoals reeds gezegd zijn er nog tal van missing links en gaat het thans nog vaak om een opwaardering van bestaande fietspaden. Op het stuk van Kalmthout naar Kapellen heb je bv nog een levensgevaarlijke oversteek waar je een drukke baan moet oversteken in combinatie met sporen die erg schuin over de weg lopen. Rij je op de normale manier over (volgens de lengte richting van de weg), dan lig je gegarandeerd op de grond. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
En hij rijdt blijkbaar ook nog eens twintig keer verkeerd. Voor zo'n mensen hebben we inderdaad ook treinen rijden ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be