Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Peeters wordt weggelache door Di Rupo. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=187816)

demonen 18 juni 2013 15:02

Peeters wordt weggelache door Di Rupo.

De regeringsleiders zijn na twee uur overleg overeengekomen dat er een competitiviteitspact komt. Dat moet de hoge loonkosten helpen inperken en de concurrentiekracht van de bedrijven verbeteren. 'Ik ben zeer opgetogen dat we verder spreken over een pact inzake concurrentie en werk', zei Kris Peeters op de persconferentie achteraf.

Middelen

Waar het geld voor zo'n pact vandaan moet komen, kon Peeters niet zeggen. 'Dat is een oefening waarop we geen zinnig antwoord op kunnen geven. We kunnen alleen zeggen dat we dat we er samen onze schouders onder willen steken en kijken waar de middelen moeten vandaan komen.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30618_00627040

Er komen werkgroepen en met St Juttemis komen die met voorstellen.
Wie de loonkostenvermindering gaat betalen is wel al duidelijk nl NIEMAND want er is geen geld.
Blijven stemmen op deze traditionele partijen!!

Athelas 18 juni 2013 15:09

Leg je er bij neer: loonkosten zullen nooit aangepakt worden.

Knuppel 18 juni 2013 15:25

ALS de loonkosten worden aangepakt, dan zal dat d�*�*r zijn waar vooral PS/SP.A kiesvee zit. In Brussel en Wallonië dus. Als de sossen ergens niet vies van zijn, dan is het van (positieve) discriminatie.....ten voordele van hun eigen kiesvee.

Knuppel 18 juni 2013 15:27

Peeters wordt niet rechtstreeks in zijn gezicht uitgelachen. Wetend echter wat er uit de 25 werkgroepen van Milquet is gekomen......

GZV 18 juni 2013 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6682522)
De regeringsleiders zijn na twee uur overleg overeengekomen dat er een competitiviteitspact komt. Dat moet de hoge loonkosten helpen inperken en de concurrentiekracht van de bedrijven verbeteren. 'Ik ben zeer opgetogen dat we verder spreken over een pact inzake concurrentie en werk', zei Kris Peeters op de persconferentie achteraf.

Middelen

Waar het geld voor zo'n pact vandaan moet komen, kon Peeters niet zeggen. 'Dat is een oefening waarop we geen zinnig antwoord op kunnen geven. We kunnen alleen zeggen dat we dat we er samen onze schouders onder willen steken en kijken waar de middelen moeten vandaan komen.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30618_00627040

Er komen werkgroepen en met St Juttemis komen die met voorstellen.
Wie de loonkostenvermindering gaat betalen is wel al duidelijk nl NIEMAND want er is geen geld.
Blijven stemmen op deze traditionele partijen!!

"Ze hebben beslist dat er een zogenaamd concurrentiepact komt, om de plannen om te zetten in de praktijk".

"De regeringsleiders zijn na twee uur overleg overeengekomen dat er een competitiviteitspact komt".

Wat is het nu eigenlijk.Concurrentiepact of competitiviteitspact?.

Xenophon 18 juni 2013 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GZV (Bericht 6682558)
"Ze hebben beslist dat er een zogenaamd concurrentiepact komt, om de plannen om te zetten in de praktijk".

"De regeringsleiders zijn na twee uur overleg overeengekomen dat er een competitiviteitspact komt".

Wat is het nu eigenlijk.Concurrentiepact of competitiviteitspact?.

Ach, er is maar één naam die de lading dekt en die zal door de media zeker niet gebruikt worden, "uitstel maneuvers."

Txiki 18 juni 2013 15:40

:cheer: 't geld is op :cheer:

Vrijheideerst 18 juni 2013 15:56

"Samenwerkingsfederalisme"

demonen 18 juni 2013 15:57

Concrete maatregelen zijn er nog niet. Alle regeringen vaardigen vanaf juli experten af naar een werkgroep. Wanneer die precies met resultaten moet komen, is nog niet duidelijk. Het is ook nog niet duidelijk wie voor het nodige geld zal zorgen. We kunnen daar nu nog niets zinnigs over zeggen, zegt Peeters.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ragen_gewesten

demonen 18 juni 2013 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6682569)
:cheer: 't geld is op :cheer:

Er kan voorlopig geen extra budget worden uitgetrokken voor de netwerken voor palliatieve verzorging. Dat antwoordde minister van Welzijn Jo Vandeurzen in de bevoegde commissie van het Vlaams Parlement op vragen van Vera Van der Borght (Open VLD), Griet Coppé (CD&V) en Mia De Vits (SP.A).

demonen 18 juni 2013 16:18

We krijgen nu een totale chaos en dat uitschot wat zich minister noemt mag 100.000 werkgroepen oprichten, het zal nooit opgelost geraken.
Onpopulaire maar levensnoodzakelijke hervormingen doorvoeren betekent massaal stemmenverlies en dit uitschot zijn beroepspolitici.
We moeten dus wachten op het instorten vd sociale zekerheid, massale werkloosheid, ...
De ideale voedingsbodem voor een splitsing.
Wat drijft ons in de chaos :
* kapitaal- en ondernemersvlucht
* onbetaalbare pensioenen
* discriminatie statutair-contractueel ambtenaar
* usuperende bevoegdheidsoverdracht
* rechtsonzekerheid
* gigantische belastingsdruk en stijgend
* discriminatie franstalige rechters in Vlaanderen
* onbetaalbare migratie en blijvende massale instroom
* eenheidsstatuut
* opvolging koning en zijn rol
* massale tekorten van lagere overheden zoals gemeenten, steden, ...
* en vele vele andere problemen
Dit valt in deze belgische context in geen 100 jaar op te lossen.

Vrijheideerst 18 juni 2013 16:25

Zoals ik dus al zei: Griekse toestanden, en misschien nog erger.

Xenophon 18 juni 2013 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6682600)
Concrete maatregelen zijn er nog niet. Alle regeringen vaardigen vanaf juli experten af naar een werkgroep. Wanneer die precies met resultaten moet komen, is nog niet duidelijk. Het is ook nog niet duidelijk wie voor het nodige geld zal zorgen. We kunnen daar nu nog niets zinnigs over zeggen, zegt Peeters.

En zo zijn Peeters en zijn kiezers weer tevreden mensen, want er wordt nu iets gedaan aan de loonkost...

Hoe is dat spreekwoord over die zotten die in vreugde leven ook weer?

Distel 18 juni 2013 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 6682548)
ALS de loonkosten worden aangepakt, dan zal dat d�*�*r zijn waar vooral PS/SP.A kiesvee zit. In Brussel en Wallonië dus. Als de sossen ergens niet vies van zijn, dan is het van (positieve) discriminatie.....ten voordele van hun eigen kiesvee.

Zelfs dat gaan ze niet doen. De sossen hebben meer baat bij een werkloze dan bij een concurrentiële werkgever.

fonne 18 juni 2013 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6682600)

Ik herinner mij vagelijk een naïeve CD&V-er die in 2008 de staatshervorming mocht op gang trekken via overleg van gemeenschap tot gemeenschap. Hoe heette die kluns nou ook weer?

Another Jack 18 juni 2013 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6682620)
We krijgen nu een totale chaos en dat uitschot wat zich minister noemt mag 100.000 werkgroepen oprichten, het zal nooit opgelost geraken.
Onpopulaire maar levensnoodzakelijke hervormingen doorvoeren betekent massaal stemmenverlies en dit uitschot zijn beroepspolitici.
We moeten dus wachten op het instorten vd sociale zekerheid, massale werkloosheid, ...
De ideale voedingsbodem voor een splitsing.
Wat drijft ons in de chaos :
* kapitaal- en ondernemersvlucht
* onbetaalbare pensioenen
* discriminatie statutair-contractueel ambtenaar
* usuperende bevoegdheidsoverdracht
* rechtsonzekerheid
* gigantische belastingsdruk en stijgend
* discriminatie franstalige rechters in Vlaanderen
* onbetaalbare migratie en blijvende massale instroom
* eenheidsstatuut
* opvolging koning en zijn rol
* massale tekorten van lagere overheden zoals gemeenten, steden, ...
* en vele vele andere problemen
Dit valt in deze belgische context in geen 100 jaar op te lossen.

* brugpensioenen

Bad Attila 18 juni 2013 17:28

Waar lacht Di Rupo Peeters uit?

O, wacht, ik had niet gezien dat ik in een traditioneel bashing-post beland was. Mijn excuses, ik zal jullie niet verder derangeren.

Knuppel 18 juni 2013 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6682677)
Waar lacht Di Rupo Peeters uit?

O, wacht, ik had niet gezien dat ik in een traditioneel bashing-post beland was. Mijn excuses, ik zal jullie niet verder derangeren.

Zoals ik zei: Peeters wordt niet in zijn gezicht uitgelachen. Het resultaat is wel hetzelfde.

fonne 18 juni 2013 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 6682680)
Zoals ik zei: Peeters wordt niet in zijn gezicht uitgelachen. Het resultaat is wel hetzelfde.

Hoe vertaal je 'met een kluitje in het riet sturen' eigenlijk in het Frans?

Vrijheideerst 18 juni 2013 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6682669)
* brugpensioenen

Op 51...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be