![]() |
Rijschool verplichte 4 uren autobahn, ervaring 240 kmh opdoen
In Be is het amper 10 uur les in de rijschool of moet zowat 4 maal minder zijn als het gemiddelde in Duitsland (als het redelijk vlot verloopt en men slaagt bij de eerste keer).
In D is het absolute minimum bij wet: (vanaf 17 jaar) - 24 uur theorie (24 x 45 minuten) - 12 uur praktijk: 5 uur gewone wegen, 4 uur autobahn (ook > 130 kmh) , 3 uur bij donkerheid. (ook voor moto)[/quote] Betreft die verplichte 12 praktijkuren, bvb gevorderde praktijkuren 4 uur Autobahn (Sonderfahrten), hier een kort videofilmpje waar men 240 kmh teller rijdt op een rustige Autobahn en de rijervaring hoe men vanuit 240 km vertraagt en uitbolt...: (met ´kleine BMW´, lijkt me een jonge vrouw als rijleerling) Men leert daar dus echt rijden en niet alleen hoe men door een rij-examen geraakt. :-P Citaat:
In D zijn die verplichte 12 uren voor gevorderde leerlingen ingevoerd in de 80´s. Hieronder wat D-uitleg waarom er soms eens aangepast snel gereden wordt voor gevorderde leerlingen : Citaat:
|
niemand weerhoudt je om in duitsland wat lessen "hoe leer ik heel hard rijden op de autobahn" te gaan volgen neem ik aan?
|
Citaat:
Ik wil alleen maar een hint geven dat de gemiddelde rijopleiding en dito rijexamen in BE totaal ontoereikend zijn. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
In Frankrijk is minimum 20 uur rijles verplicht, geen 35 zoals hierboven beweerd wordt... |
Citaat:
even www http://www.autoecole-des-princes.com...s,conduire.php idd minimum 20 hr tot 35 uur praktijk toch, ik neem aan dan men dan direct slaagt in het theorieexamen met zelfstudie. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Titels en rijbewijzen en ... http://www.titel-kaufen.de/erwerben/...ein-kaufen.php http://fueherschein-england-kaufen.b...e-anreise.html Uiteraard kan men daar ook bedrogen uitkomen... |
Citaat:
Citaat:
Overigens is op de autosnelweg rijden nu net het gemakkelijkst. Het is juist rijden in de stad dat je moet trainen. |
ik heb hier net een boete liggen aan 75km/u waarje 50 mocht.
Administratief heel correct, maar uiteraard op een plaats waar de weg erbij ligt goed voor 90km/u, wat zet ik daar op ? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Betreft D informeer je best meer door in die link te neuzen, die Sonderfahrten is enkel de extra rijpraktijk voor gevorderde rijleerlingen, dus daar gaat nog een pak praktijk vooraf en dat zal vooral langzaam verkeer zijn (gewone weg, stadwegen, parkeren enz...) 1. Theorie met al zijn nuanceringen: http://www.fahrtipps.de/fuehrerschein/unterricht.php 2. De totale praktijk, ttz het overzicht in trappen: Citaat:
De basispraktijk of punt 1.: Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
De praktische rijles was immers puur oefen op het afleggen van het examen. Daar er in het examen geen autosnelwegen bereden worden deden we dat tijdens de les ook iet. Zo overigens niet mogelijk geweest zijn, want binnen het tijdbestek van een rijles was erogeen tijd om naar de dichtsbijzijnde autosnelweg te rijden. |
Citaat:
men leert in bepaalde rijscholen hoe men voor het theoretisch en vooral het praktisch examen slaagt, maar ik wil niet veralgemenen. Het beleid stippelt vooral uit hoe streng men kan of mag zijn qua rijtesten. Maar het doel van een rijschool zou moeten zijn dat men zijn rijbewijs echt waard is. Ttz men gelooft dat de leerling eens alleen op de weg voldoende extra-rijvaardigheid gaat ontwikkelen echt een veilige bestuurder te worden. Men moet dan ook de moed hebben de hopeloze leerlingen niet te gemakkelijk te laten slagen vanaf de eerste keer. Ze moeten eerst laten zien dat ze de auto besturen en volledig in de hand hebben, en niet andersom... Men neemt tenslotte ook - soms of regelmatig - (onschuldige) passagiers/kinderen mee. Daarbij gaat het iedereen aan, want men kruist dikwijls andere weggebruikers op de openbare weg. Men zou het meer als een rij-bewijs zoals een buschauffeurrijbewijs moeten zien. Ik heb - heel lang geleden ;-) - mijn rijbewijs gehaald in stappen: vanaf 16 j: bromfiets (tot 90 kmh), dan lichte moto (tot 120 kmh) vanaf 18 j, was eigenlijk de praktijk 6 maanden met een L of leerling, na het slagen van het theorieexamen, na die 6 maanden leerling (max 70 kmh, en snelweg verboden) kreeg men zijn officieel rijbewijs voor auto/moto; praktijkexamen bestond toen niet. Toen ik een tijdje met de bromfiets reed, reed ik af en toe met de kleine auto van thuis, mijn vader steeds als begeleider. Mijn vader had zijn rijbewijs zonder praktijk gekregen, vanaf 21 jaar hoefde men enkel te slagen in het theoretisch examen. Aangezien men toen met de bromfiets al volop in het zwaar verkeer meereed (ik reed er mee naar school) was de overstap naar de auto niet zo groot. Ik had dan ook weinig problemen in het leger alle verdere rijbewijzen te halen (C+E > 10 T), maar daar was het wel serieus; het leger kon zich geen ongevallen permitteren met "dure" ladingen, ook niet met een jeep.... |
... wat vergeten hierop:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
je ziet dat aan alles snelheid, drank, gebrekkige discipline, ... zelfs simpel ritsen lukt hier niet. resultaat: aantal doden en verminkten in Belgie is schrikbarend hoog, iedereen denkt dat hij beter kan rijden als Schumacher en interpreteert verkeersregels hooguit als suggestie. de 50+ zijn allang alles vergeten, de 80j ziet niets meer en heeft een reactievermogen gelijk een slak. de oplossing is simpel maar onhaalbaar verplichte rijschool, nultolerantie qua drank, rijbewijs met punten, geen rijbewijs voor het leven dan haal je die gruwelijke cijfers naar beneden. |
1207, U vergeet er eentje.
Maniokstampers die uit de brousse komen met een gekocht Fungistaans rijbewijs, of zandstuivers die een rijbewijs gehaald op een kameel met knipperlichten niet zomaar een Europees rijbewijs meer geven. En de subtiele fraude, waarbij de slimme neef 15 keer een theorie en/of praktijkexamen aflegt met verschillende identiteitskaarten. (dat gaan nog feest worden als men in Boerka mag rijden) |
Citaat:
|
Citaat:
De beste van heel Europa, en toch raar dat het een van de laagste dodelijke ongevallencijfers heeft. Dat riedeltje dat "snelheid is een van de belangrijkste oorzaken" kennen we wel al. Dat de meeste ongevallen hier op gewestwegen gebeuren willen ze bij de verkeerspolitie blijkbaar niet inzien. Het BIVV is hyper politiek correct en dus ook héél eenzijdig, maar dat wisten we al. Enfin... ik heb mijn theorie drie keer en mijn praktijk twee keer moeten doen. Ik kon niet in het centrum rijden wegens een wielerwedstrijd, en was heel voorzichtig. Waar ik 70 mocht reed ik bijv 60. De ganse tijd zaten ze te tateren en kreeg enkel een kwade opmerking aan een rotonde dat ik sneller moest invoegen, waarop ik bot antwoordde "moet ik er dan tegen rijden misschien? en anders was het "u ben te agressief" zeker". :roll: |
Dat is pas een echte rijschool.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be