Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Het Vlaams blunderboek: schizofrenie rond Antwerpse mobiliteit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=187845)

Bolleke Wol 19 juni 2013 10:18

Het Vlaams blunderboek: schizofrenie rond Antwerpse mobiliteit
 
De regering van Kris Peeters blijft hardnekkig en tegen alle realisme in vasthouden aan twee megalomane 'investeringen': het BAM-project voor de ring rond Antwerpen, en het Saeftinghedok waar Doel voor moet verdwijnen. Twee dossiers die nauw samenhangen (en dan heb ik het niet over welke politieke belangen er met welke bouwfirma's samenhangen).

Indien het absurd grote Saeftingedok ooit op volle kracht zou draaien, zou daar zo ongeveer elke seconde een vrachtwagen vertrekken (het verkeer op de ring zou daarmee een serieus pak groter worden). Kritische stemmen uit de haven zelf zeggen dat dat dok - waarvan de kostprijs nog niet eens geweten is - een blunder gaat zijn waarbij die van het Doel- en van het Deurganckdok in het niets vallen dus het zal zo'n vaart niet lopen op de ring, maar de regering is er van overtuigd dat er werkelijk zoveel extra vrachtwagens zullen én moeten rijden langs Antwerpen, wat dan weer het BAM-project van de Oosterweelverbinding rechtvaardigt (in de ogen van de Vlaamse regering toch). Tussen haakjes, Oosterweel was de naam van een dorp dat in de jaren vijftig moest verdwijnen voor de havenuitbreidingen. Een bijgelovig mens zou gaan geloven dat een lokale heks toen een vloek over Antwerpen heeft uitgesproken...

De Lijn kreeg dan weer als opdracht om tegen 2020 de helft van alle verplaatsingen in de Antwerpse agglomeratie met het openbaar vervoer, de fiets of te voet te laten gebeuren. Daarom investeert de Vlaamse regering zogezegd in een vlotte en duurzame bereikbaarheid van Antwerpen.
Echter, al geruime tijd moet De Lijn besparen op buslijnen allerhande, terwijl de Vlaamse overheid mikt op véél méér verkeer op de ring rond Antwerpen (is dat die vlotte en duurzame bereikbaarheid van Antwerpen?). Een redelijk schizofrene houding als je 't mij vraagt.

subocaj 19 juni 2013 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6683290)
De regering van Kris Peeters blijft hardnekkig en tegen alle realisme in vasthouden aan twee megalomane 'investeringen': het BAM-project voor de ring rond Antwerpen, en het Saeftinghedok waar Doel voor moet verdwijnen. Twee dossiers die nauw samenhangen (en dan heb ik het niet over welke politieke belangen er met welke bouwfirma's samenhangen).

Indien het absurd grote Saeftingedok ooit op volle kracht zou draaien, zou daar zo ongeveer elke seconde een vrachtwagen vertrekken (het verkeer op de ring zou daarmee een serieus pak groter worden). Kritische stemmen uit de haven zelf zeggen dat dat dok - waarvan de kostprijs nog niet eens geweten is - een blunder gaat zijn waarbij die van het Doel- en van het Deurganckdok in het niets vallen dus het zal zo'n vaart niet lopen op de ring, maar de regering is er van overtuigd dat er werkelijk zoveel extra vrachtwagens zullen én moeten rijden langs Antwerpen, wat dan weer het BAM-project van de Oosterweelverbinding rechtvaardigt (in de ogen van de Vlaamse regering toch). Tussen haakjes, Oosterweel was de naam van een dorp dat in de jaren vijftig moest verdwijnen voor de havenuitbreidingen. Een bijgelovig mens zou gaan geloven dat een lokale heks toen een vloek over Antwerpen heeft uitgesproken...

De Lijn kreeg dan weer als opdracht om tegen 2020 de helft van alle verplaatsingen in de Antwerpse agglomeratie met het openbaar vervoer, de fiets of te voet te laten gebeuren. Daarom investeert de Vlaamse regering zogezegd in een vlotte en duurzame bereikbaarheid van Antwerpen.
Echter, al geruime tijd moet De Lijn besparen op buslijnen allerhande, terwijl de Vlaamse overheid mikt op véél méér verkeer op de ring rond Antwerpen (is dat die vlotte en duurzame bereikbaarheid van Antwerpen?). Een redelijk schizofrene houding als je 't mij vraagt.

Splitsing van België en de kostprijs daarvan is de grootste blunder ooit, maar wat wil je, het is de inkomstenbron van politici en hun administraties en ook hun enige bestaansreden.

Vrijheideerst 19 juni 2013 19:04

De vraag is wat de Antwerpse VLD zal doen. Saske kan dan wel stoer doen, maar...

robert t 19 juni 2013 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6683775)
Splitsing van België en de kostprijs daarvan is de grootste blunder ooit, maar wat wil je, het is de inkomstenbron van politici en hun administraties en ook hun enige bestaansreden.

Ik zie niet onmiddellijk het verband maar ben toch blij dat België gesplitst is. Joepie!

Bolleke Wol 20 juni 2013 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6683775)
Splitsing van België en de kostprijs daarvan is de grootste blunder ooit, maar wat wil je, het is de inkomstenbron van politici en hun administraties en ook hun enige bestaansreden.

Belgique is duidelijk nog niet genoeg gesplitst. De Vlaamse regering is nog steeds doordrenkt van de Belze politieke drek.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be