![]() |
Skoda uit Tsjechië ook een prima autootje
Skoda dus.
Uit Tsjechië. Tijden veranderen. Straks misschien een Lada. Waarom niet? |
Skoda's zijn dan ook gerebadgete Volkswagens.
|
Het is dus alleen maar lomp werkvolk in Tsjechië die doen wat de duitsers zeggen wat ze moeten doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze rijden nog steeds op olieprodukten en zijn dus geen goede auto's 8-).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() (Is wel op basis van een 850csi, hint) |
Citaat:
De Tjecho-Slovaakse gebieden stonden,mede dankzij de Skoda groep,mede door hun aangrenzen aan Duitsland en Oostenrijk,reeds zeer vroeg,met beide benen IN de industriele revolutie,en het was tot wereldoorlog 2 zelfs een naam voor kwaliteit!!!De Duitsers hebben in WO2 met enthousiasme het Tsjecho-Slovaakse industriele apparaat uitgebaat,en menig wapensysteem (artillerie,lichte pantsers,vrachtwagens),ging ongewijzigd in Duitse dienst! Na de tweede Wereldoorlog bleef Skoda belangrijk,maar doordat ze geen aansluiting meer vonden met de wereld buiten het Sovjet-blok stonden ze stil.Ze bleven dingen maken,van onderdelen van electriciteitscentrales,over treinen....en ja,een van hun bekendste exportprodukten naar buiten de communistische wereld,waren de Skoda-autootjes die vooral bekend waren voor hun zeer lage aanschafprijs.... Ondertussen is de autodivisie onder Volkswagen gekomen,en ze worden gelaten om hun ietwat eigenzinnige visie te bouwen op Volkswagen techniek...net zoals hun Spaanse collega's van SEAT.De Volkswagen directie lijkt al een decennium van mening te zijn dat deze twee merken,zoals Audi,hun eigen markt vullen! De rest van Skoda bestaat overigens nog steeds...onderandere treinbouwers...:| |
Skoda is gewoon prima. Het is dan ook een zeer succesvol B-merk van Volkswagen, wat je van SEAT niet kan zeggen en dat VW dreigt af te stoten (enkel de Ibiza overtuigt, de rest zijn afkooksels van andere modellen binnen VW en Audi, met als triest hoogtepunt de Alhambra dat totaal niet past in hun gamma maar eerder bij Skoda hoort).
Dacia is van een heel andere orde waar de afwerking ondermaats is. De eerste Duster kon zelfs aan 50 met een wiel van de grond gereden worden. Levensgevaarlijk dus. Intussen is dat euvel verholpen maar nog altijd wordt beknibbeld op alles: centrale vergrendeling, ruitenwissers, zetels, koffer, radio,... Niets mis mee. Maar je koopt een nieuwe wagen zoals hij een tiental jaar geleden standaard was, dus aan goedkope prijs. En laat Renault nu niet meteen de kampioen zijn in de statistieken... Al is dat wehl verbeterd, met name hun nieuwe dci motoren overtuigen. Ik geloof meer in Het concept van Skoda dan in dat van Dacia. |
Citaat:
|
Zonder dank.
|
zou Putin aan de grens met Oekraïne staan met Lada-tanks en Skoda-jeeps ?
Dan denk ik dat we ons nou ook weer niet tevéél zorgen moeten maken over De Rus |
dubbel
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kort na de start van Barbarossa zei hij tegen Mannerheim, de Finse chefstaf, dat ze tot op dat moment zo'n 32.000 Russische tanks vernietigd hadden. Hij vertelde gelijk ook dat als hij dat begin 41 geweten had dat hij waarschijnlijk de Russische oorlog niet had durven beginnen. Zes maand later werd het aantal Russische tanks op 100.000 geschat. Je weet het of je weet het niet, het Russische leger is na WWII nooit gedemobiliseerd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be