![]() |
Wat staat er te gebeuren bij Telenet?
Ik ga de persconferentie deze middag niet kunnen volgen vandaar:
Wat gaat Telenet aankondigen? En lig je daar wakker van? Het enige wat voor mij telt is de prijs. Mijn internet is snel genoeg, mijn down- en uploadvolume is hoog genoeg, ik kan genoeg tv-zenders bekijken en bellen doen we (beetje de klok in't oog houden) zo goed als gratis. Het enige wat voor mij dus mag veranderen is de prijs. Ik hoop dus op allerlei nieuwigheden zodat de abo's die deze nieuwigheden niet willen weer wat goedkoper worden. Dat is in het verleden al vaker gebeurd. Snellere, dikkere abonnementen lanceren waardoor ik zonder snelheidsverlies oid kon downgraden naar iets goedkoper. Hier draait het allemaal om (mailtje van vanmorgen): Citaat:
|
Hopelijk introduceren ze 4G en een goedkoop abonnement hiervoor.
|
Citaat:
Blijkbaar hebben we nog de keuze uit 2 abo's nl. Whop en Whoppa. Ik vraag me wel af waarom we dan nog naar de persconferentie moeten kijken... Heb nog niet gekeken wat het allemaal juist inhoudt maar als ik de prijzen bekijk denk ik dat er voor mij niet veel verandert. Seffens eens in detail bekijken wat ze allemaal beloven voor welke prijs. |
Laat maar, de invoering van de CI module
|
Voor mij verandert er blijkbaar niet veel.
De prijs blijft hetzelfde (als ik Whop wordt), maar mijn downloadsnelheid verdubbelt en de upload-snelheid wordt 20% sneller. En verder nog wat fratsen zoals opnames op elk scherm bekijken, gratis bellen met smartphone enz. Kortom: dingen die ik niet gebruik. Het enige waar ik nog niet uit ben is of ik nu een andere modem moet gaan halen of niet. En blijkbaar moet ik ook goed in de gaten houden dat ze me geen Whoppa (de duurdere versie) aansmeren want die wordt op de Telenet-site zwaar gepromoot terwijl de Whop-versie een beetje naar de achtergrond geduwd wordt. |
Ik moet dus blijkbaar wel degelijk een nieuwe modem halen en van zodra ik die geinstalleerd heb word ik onmiddellijk Whop.
Wat er gebeurt als ik geen nieuwe modem ga halen is mij een raadsel. |
Om één of andere reden vind ik dat berichtje nogal bol van "kleuterachtige" taal. Is dat de moderne marketing?
Telenet gaat van naam veranderen. Het wordt "Teletubbie" |
Neen : Teleslet
|
Tsja, kleuterachtige taal... Dat zijn we wel gewend als het over marketing gaat he? Of vinden we King en Kong veel volwassener dan Whop en Whoppa?
Hoe ze het allemaal noemen zal mij worst wezen. Het enige wat voor mij telt is dat ik behoud wat ik nu heb en dat het mij niet meer gaat kosten. En dat lijkt voorlopig wel zo te zijn (als ik een nieuwe modem ga halen dan toch). Hetgeen ik wel jammer vind is dat er geen goedkopere formule voorgesteld wordt die mij dezelfde mogelijkheden biedt dan mijn huidige Basic-shake zodat ik voor dezelfde mogelijkheden minder zou betalen. Die keuze is er nu niet. Het is of Whop of Whoppa. Kortom: veel gedoe over een naamsverandering want meer (buiten wat sneller internet) verandert er voor mij toch niet. |
![]() |
Op gebied van internet ben ik tevreden met Telenet . Snel en goed.
Op gebied van telefonie dan : ik ben tevreden met hun King en Kong gedoe, want ondanks de kinderachtige naam heb ik er wel voor weinig geld een Iphone 5 kunnen kopen (al betaal je dat uiteindelijk terug met het abonnement, maar kom. Ik was iets minder blij met de kwaliteit van de gesprekken en bereikbaarheid, want er was tijdelijk een serieus probleem. Gelukkig is dat de laatste weken fel verbeterd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nog zo'n onnozele zever op de frontpagina:
Citaat:
|
Citaat:
|
dubbel voor dezelfde prijs ! Whoppa !
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Het is dus ondertussen duidelijk dat er voor iedereen die voorheen een Basic- of Fibernet-Shake had niks verandert afgezien van de hogere downloadsnelheid.
De prijzen zijn hetzelfde, de mogelijkheden zijn dezelfde. Enkel de naam en de downloadsnelheid veranderen. Much ado about nothing dus... Om toch voor wat verwarring te zorgen heeft men enkel besloten om het kabel-abonnement in tegenstelling tot vroeger mee in het totaalpakket op te nemen en de huur van de Digicorder (ook in tegenstelling tot vroeger) niet meer in het totaalpakket op te nemen. Het was te denken dat dit voor de gemiddelde Vlaam volstaat om compleet kierewiet te worden. Daarom: er verandert niks! Je gaat niet meer of niet minder betalen! Ze hebben u bij Telenet goe bij uw pietje! Nu wil dit niet zeggen dat ik deze campagne toejuich. Het is inderdaad een beetje een belediging voor de klant dat men de communicatie zo infantiel maakt. Kijk bv eens naar het filmpje waarin twee bakvissen uitleggen hoe je de modem vervangt. Tenenkrullend. Maar aangezien ik toch nooit op de Telenet-site kom ga ik me daar na vandaag niet druk meer in maken. Je hebt overigens geen leven meer als je je constant druk zou maken in infantiele reclame. We kunnen dus allemaal gewoon verder met ons leven, in tegenstelling tot wat Telenet ons doet geloven. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be