![]() |
Jongerenvoorzitters pleiten voor federale kieskring
Citaat:
Persoonlijk ben ik absoluut geen voorstander van het idee. Wat mij zeer verwondert is dat de jongerenvoorzitter van CD&V zich hier bij aansluit. Ik vraag me af of dit al een voorafspiegeling is van de bocht die we gaan zien op het Innesto-congres van CD&V in november. |
Citaat:
|
Wat degenen die pleiten voor zo'n federale kieskring nooit vertellen en waar ze nooit op in gaan, is dat zo'n federale kieskring dan ook consequent doorgetrokken moet worden. Afschaffen van de dubbele meerderheden, grendels enzovoort. En laat dat iets zijn wat de franstalige partijen nooit zullen aanvaarden.
Het belang van deze mededeling zit ergens anders: in frontvorming tégen een bepaalde Vlaamse partij. Ga uw gang, nitwits. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vraag me trouwens af waarom de partijen die voorstander zijn, niet samen opkomen in 2014? er is geen enkele wet die verbiedt dat Groen/Ecolo samen opkomen met de federale verkiezingen. Er wordt sowieso gestemd via provinciale kieskringen, nu kan ook een West-Vlaming niet stemmen op een Antwerpenaar. Nu kunnen Luikenaars ook niet Di Rupo wegstemmen want ze kunnen er helemaal niet op stemmen. Wat houdt hun dus tegen? |
De PS-jongerenvoorzitter is nog zo dom niet, in De Standaard:
Citaat:
Hij is dus niet dom, maar wel dik, dik, dik ONdemocratisch: Citaat:
|
Citaat:
Dus ja, dit verwondert mij ten zeerste. |
Citaat:
|
Jamaar, en de PVDA?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Partijen boven en onder de taalgrens kunnen nu toch ook perfect opkomen boven en onder de taalgrens. Waarom doen ze dat niet?
|
Citaat:
Zal ik u eens wat zeggen? Schaf die bescherming gewoon af. Bevrijd ons van de Belgische ketens. Daarna zien we wel weer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1) De Franstalige minderheid geniet oververtegenwoordiging op het federale niveau. De Nederlandstalige minderheid geniet die bescherming alleen in Brussel. Vlamingen die buiten Brussel wonen, hebben helemaal niets aan de Brusselse beschermingsmechanismes. 2) De bescherming van de Vlaamse minderheid in Brussel is veel beperkter dan de bescherming van de Franstaligen op federaal vlak. Er is alleen sprake van een lichte oververtegenwoordiging in het parlement en de regering. 3) De staatsstructuur en eventuele staatshervormingen worden onderhandeld op federaal niveau, niet op Brussels niveau. De Franstaligen maken dan ook gewoon gebruik van de verschillende grendels die ze hebben om zowat alle Vlaamse eisen te blokkeren. Dat is iets waar de Nederlandstaligen in Brussel alleen maar van kunnen dromen. |
Citaat:
|
Citaat:
Heel kort, één regering, één administratie en nutsvoorzieningen in handen van het ganse volk. Maar dat is te eenvoudig en schrapt het gros van de politici en ambtenaren en het ergste, het word te transparant. |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be