Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Regering is het eens :geen nieuwe belastingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=188309)

demonen 28 juni 2013 08:52

Regering is het eens :geen nieuwe belastingen

Volgens Geens heeft de regering unaniem beslist dat er geen nieuwe belastingen zullen bijkomen (deze legislatuur).
Er zullen enkel belastingsverhogingen komen.
Hij zei dat er wat betreft consumententaxatie nog ruim voldoende mogelijkheden zijn.
Snijden in de ambtenarij en haar uitwassen? Pas possible zei Onckelinckx.

knip 28 juni 2013 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6696719)
Volgens Geens heeft de regering unaniem beslist dat er geen nieuwe belastingen zullen bijkomen (deze legislatuur).
Hij zei dat er wat betreft consumententaxatie nog ruim voldoende mogelijkheden zijn.

Zie draad : Belgen hoogste belastingen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=188271

Daar wordt gezegd dat belgie op de hoogste plaats staat behalve op consumentenbelasting. Al lachend heb ik nog gezegd " ha daar kunnen ze dus nog wat halen" zie daar wat doen ze...

Gewoon hallucinant

Ondernemerke 28 juni 2013 09:10

De belastingen verhogen of de consumententaxatie verhogen, waar zit het uiteindelijke verschil? Dat mensen nog minder gaan kopen en nog meer gaan sparen. Zodat nog meer bedrijven het nog moeilijker gaan krijgen en er nog meer werklozen gaan bijkomen. Ik heb nooit begrepen waarom ineens Mijnheer Geens is komen opdagen op zo een belangrijke post van Minister. Ze hadden er evengoed mijn jongste zoon bijgehaald. Die jongen kent er niet meer van maar zeker niet minder.

demonen 28 juni 2013 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knip (Bericht 6696723)
Zie draad : Belgen hoogste belastingen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=188271

Daar wordt gezegd dat belgie op de hoogste plaats staat behalve op consumentenbelasting. Al lachend heb ik nog gezegd " ha daar kunnen ze dus nog wat halen" zie daar wat doen ze...

Gewoon hallucinant

Op het journaal spreekt men steeds over "TOP-ministers".
Ze zouden beter zeggen "belastingsministers".

pajoske 28 juni 2013 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke (Bericht 6696735)
De belastingen verhogen of de consumententaxatie verhogen, waar zit het uiteindelijke verschil?

Bij verhoogde belastingen ben je verplicht te betalen. Verhoogde consumententaxatie laat je de keuze..........als het mij hier te duur wordt wip ik wel ff de grens over naar Nederland of Duitsland.

demonen 28 juni 2013 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6696746)
Bij verhoogde belastingen ben je verplicht te betalen. Verhoogde consumententaxatie laat je de keuze..........als het mij hier te duur wordt wip ik wel ff de grens over naar Nederland of Duitsland.

Als ze de verhuurder zwaarder belasten dan rekent die dat gewoon door aan zijn huurder (dat is altijd en overal, ook bankentax, etc). Uiteindelijk is de laatste schakel de pineut!

knip 28 juni 2013 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6696746)

Mischien woon jij bij de grens, ik niet.
Dan moet ik weeral heel wat diesel verrijden, welke hoger getaxeerd wordt...

pajoske 28 juni 2013 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6696756)
Als ze de verhuurder zwaarder belasten dan rekent die dat gewoon door aan zijn huurder (dat is altijd en overal, ook bankentax, etc). Uiteindelijk is de laatste schakel de pineut!

Volledig akkoord.
Mogelijks gaan ze dan wel een rem zetten op de verhoging van de huur. Maar dat maakt het alleen erger. Je ziet nu al dat investeerders minder onroerend goed kopen om te verhuren vanwege veel te veel verplichtingen. De huurder gaat dus de dupe zijn.

demonen 28 juni 2013 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simplythebest (Bericht 6696799)
Dieseltaks wordt verhoogd dacht ik

Extra taxatie voor mensen die werken (verre afstanden, meestal dieselrijders).
Ambtenaren hebben gratis trein-tram-busvervoer en dezelfde forfaitaire aftrek voor werkenden (maar geen extra kosten).
Deze regering weet wie ze moet sparen. 2014 is een verkiezingsjaar.

stuyckp 28 juni 2013 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6696756)

Neen, dat klopt niet.
Macro economisch gezien stijgt de prijs door het zwaarder belasten van de verhuurder die dat wil doorrekenen. Als de prijs stijgt, dan daalt de vraag. Tenzij het over een volkomen inelastische vraagcurve zou gaan. In dat geval zou een verhuurder kunnen vragen wat hij wil, en blijft de vraag constant.
Een verhuurder kan zijn prijs trouwens niet zomaar plots de hoogte injagen.

subocaj 28 juni 2013 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6696812)
Extra taxatie voor mensen die werken (verre afstanden, meestal dieselrijders).
Ambtenaren hebben gratis trein-tram-busvervoer en dezelfde forfaitaire aftrek voor werkenden (maar geen extra kosten).
Deze regering weet wie ze moet sparen. 2014 is een verkiezingsjaar.

Ja, het zijn echte demonen.

stuyckp 28 juni 2013 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simplythebest (Bericht 6696798)
Dus als ze de ondernemer belasten, krijgen de werknemers dan ook minder ?

Of ze nu de ondernemer belasten of de consument speelt geen rol. BTW bvb wordt macroeconomisch gezien betaalt door zowel de consument als de producent. Want door de BTW is de prijs hoger en de consumptie minder dan indien er geen BTW was.
De uiteindelijke prijs die tot stand komt is ergens tussen de prijs die een producent zou vragen moest er geen btw zijn, en diezelfde prijs met BTW.
Simpele toepassing van vraag en aanbod.

stuyckp 28 juni 2013 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simplythebest (Bericht 6696828)
Is gebonden aan de index zeker ?

Neen, dat niet maar een verhuurder kan maar met een bepaald maximum elk jaar verhogen.

Distel 28 juni 2013 10:20

Meer dokken is meer dokken, het maakt niet uit of het om nieuwe uitvindsels gaat of om een verhoging van de bestaande. Slechte poging van de regering om dit stuk stront te doen lijken op een chocoladetaart.

illwill 28 juni 2013 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6696719)

Ze gaan toch ook de gemeente taksen omhoog doen...dus ze kunnen het wel een naampje geven, maar het blijft een belastingsverhoging.

pajoske 28 juni 2013 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6696821)
Een verhuurder kan zijn prijs trouwens niet zomaar plots de hoogte injagen.

Klopt ook weer. En het resultaat is dat die verhuurder zegt: 'kust hier allemaal mijn kl*ten. Ik verkoop mijn onroerend goed en ga met dat geld een huisje in Spanje kopen om aan het strand te liggen. Gevolg minder aanbod bij een gelijke vraag=hogere prijzen.

Een verhuurder mag bestaande huurprijzen trouwens wel verhogen boven op de index, onder welbepaalde voorwaarden.
Bij een nieuw huurcontract vraagt de verhuurder wat hij wil.

Klojo eerste klas 28 juni 2013 10:37

Geen nieuwe belastingen, enkel verhogingen... Denken die nu echt dat de 'gewone' mens (nog altijd ?) zo stom is om niet te beseffen dat ze zwaar gaan mogen afdokken ?????? :roll:

Xenophon 28 juni 2013 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6696896)
Geen nieuwe belastingen, enkel verhogingen... Denken die nu echt dat de 'gewone' mens (nog altijd ?) zo stom is om niet te beseffen dat ze zwaar gaan mogen afdokken ?????? :roll:

Juicht Vlaming :lol:

Txiki 28 juni 2013 11:32

Citaat:

echt he

Anselmo 28 juni 2013 11:33

Citaat:

Cynisme ten top !
Ook weer die typische Vlaamse reactie :" hopelijk treft het mij niet maar wel een ander. Bovendien , ik zoek wel achterpoortjes"

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be