![]() |
De grootste BELGISCHE populistische politici van vroeger en nu ?
Wie was/is de grootste populist in de Belgische politiek op alle niveau's ?
|
Na de Agusta-affaire en de moord op André Cools zagen de sossen de zwarte bui hangen.
Toen startte Tobback senior een charme campagne "Zonder de Sp.a heeft U geen pensioen". Onder zijn bewind hebben wij (niet de statutaire ambtenaren want die hebben het dubbele pensioen) het laagste pensioen vd Westerse wereld. Bij deze verkies ik Louis Tobback als grootste populist! |
Ik mis babytobback in dit lijstje. Maar ik zou Guy "ik meet het succes van mijn regering af aan het resultaat van het Vlaams Blok" Verhofstadt kiezen. Die man is het beste voorbeeld van een demagoog.
|
De extremisten van 1830.
|
(Steve Stevaert was schijnbaar geen populist).
Volgens mij de redder van onze sociale zekerheid: ![]() De man die tegen de verzuurde rechtse maatschappij is. :lol: |
(Steve Stevaert was schijnbaar geen populist).
Volgens mij de redder van onze sociale zekerheid: ![]() De man die tegen de verzuurde rechtse maatschappij is. :lol: |
Citaat:
|
Waarom staat Albert 2 er niet bij?
|
Citaat:
Maar naar het schijnt heeft hij er altijd zo uitgezien. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Dan zien we wel |
Ik moet wel zeggen dat de concurrentie bikkelhard is.
Uiteindelijk heb ik voor Verafstoot gestemd. Niemand als hij kon zo zonder verpinken het tegenovergestelde doen van wat hij al die jaren - schijnbaar vol overtuiging - in zijn burgermanifesten had volgepend. |
Citaat:
|
Verhofstadt in de zin dat hij het meest zijn eigen principes heeft verraden. Blijkbaar ben ik niet de enige die direct aan hem moest denken.
|
Verhofstadt wordt blijkbaar nog als een sterke concurrent aanzien door de N-VA-fans.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ikzelf heb Filip Dewinter gestemd, omdat ik oprecht denk dat die het meest populistisch is. De meeste anderen stemmen blijkbaar gewoon op diegene die ze als het meest bedreigend voor hun idealen aanzien. Er is bij N-VA-militanten blijkbaar een grote angst dat velen terug VLD gaan stemmen nadat duidelijk geworden is dat er door N-VA te stemmen niets bereikt kan worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Verhofstadt is passé en vormt totaal geen bedreiging voor de N-VA. Totaal irrelevante opmerking dus. Ik denk oprecht dat hij de grootste populist was, gewoon omdat hij tijdens zijn regeerperiode zowat het omgekeerde heeft gedaan van wat hij beloofd heeft. |
De beste manier om populisten van hun voetstuk te halen is gewoon hen hun gang te laten doen.
Het is een grote eer voor Guy Verhofstadt dat hij na 2 regeerperiodes van Open VLD nog steeds als populist wordt beschouwd. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be