Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De grootste BELGISCHE populistische politici van vroeger en nu ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=188346)

Henri1 29 juni 2013 10:09

De grootste BELGISCHE populistische politici van vroeger en nu ?

Wie was/is de grootste populist in de Belgische politiek op alle niveau's ?

demonen 29 juni 2013 10:26

Na de Agusta-affaire en de moord op André Cools zagen de sossen de zwarte bui hangen.
Toen startte Tobback senior een charme campagne "Zonder de Sp.a heeft U geen pensioen".
Onder zijn bewind hebben wij (niet de statutaire ambtenaren want die hebben het dubbele pensioen) het laagste pensioen vd Westerse wereld.
Bij deze verkies ik Louis Tobback als grootste populist!

Vrijheideerst 29 juni 2013 10:37

Ik mis babytobback in dit lijstje. Maar ik zou Guy "ik meet het succes van mijn regering af aan het resultaat van het Vlaams Blok" Verhofstadt kiezen. Die man is het beste voorbeeld van een demagoog.

Bolleke Wol 29 juni 2013 10:46

De extremisten van 1830.

twitterendwaterding 29 juni 2013 10:48

(Steve Stevaert was schijnbaar geen populist).

Volgens mij de redder van onze sociale zekerheid:

De man die tegen de verzuurde rechtse maatschappij is. :lol:

twitterendwaterding 29 juni 2013 10:49

Vrijheideerst 29 juni 2013 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6698173)
De extremisten van 1830.

Met die spontane revolutie...

Scheefpoeper 29 juni 2013 10:59

Waarom staat Albert 2 er niet bij?

De gemuilkorfde 29 juni 2013 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door twitterendwaterding (Bericht 6698182)

Als ik die foto zag dacht ik dat hij echt zijn kop onder de TV gelegd had.
Maar naar het schijnt heeft hij er altijd zo uitgezien. :lol:

Scheefpoeper 29 juni 2013 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door twitterendwaterding (Bericht 6698182)

Is dit het interview waarin hij uitlegt dat niemand hem had verwittigd dat mensen met pensioen gaan als ze ouder worden?

Scheefpoeper 29 juni 2013 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 6698204)
Als ik die foto zag dacht ik dat hij echt zijn kop onder de TV gelegd had.
Maar naar het schijnt heeft hij er altijd zo uitgezien. :lol:

Eerst onder de TGV
Dan zien we wel

De gemuilkorfde 29 juni 2013 11:12

Ik moet wel zeggen dat de concurrentie bikkelhard is.
Uiteindelijk heb ik voor Verafstoot gestemd.
Niemand als hij kon zo zonder verpinken het tegenovergestelde doen van wat hij al die jaren - schijnbaar vol overtuiging - in zijn burgermanifesten had volgepend.

ViveLaBelgique 29 juni 2013 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 6698216)
Ik moet wel zeggen dat de concurrentie bikkelhard is.
Uiteindelijk heb ik voor Verafstoot gestemd.
Niemand als hij kon zo zonder verpinken het tegenovergestelde doen van wat hij al die jaren - schijnbaar vol overtuiging - in zijn burgermanifesten had volgepend.

Hoeveel percent van het gepeupel heeft de burgermanifesten gelezen ? Zelfs iemand die actief is op politieke internetfora zoals ik heeft ze pas 10 jaar na publicatie gelezen. Toen was Verhofstadt's momentum reeds lang gepasseerd.

Vlaanderen Boven 29 juni 2013 13:47

Verhofstadt in de zin dat hij het meest zijn eigen principes heeft verraden. Blijkbaar ben ik niet de enige die direct aan hem moest denken.

Robinus V 29 juni 2013 13:53

Verhofstadt wordt blijkbaar nog als een sterke concurrent aanzien door de N-VA-fans.

Vlaanderen Boven 29 juni 2013 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6698417)
Verhofstadt wordt blijkbaar nog als een sterke concurrent aanzien door de N-VA-fans.

Wat een vreemde opmerking. Daarover gaat de draad toch helemaal niet.

Robinus V 29 juni 2013 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6698435)
Wat een vreemde opmerking. Daarover gaat de draad toch helemaal niet.

Dat kan besloten worden op basis van wat N-VA'ers stemmen.

Ikzelf heb Filip Dewinter gestemd, omdat ik oprecht denk dat die het meest populistisch is. De meeste anderen stemmen blijkbaar gewoon op diegene die ze als het meest bedreigend voor hun idealen aanzien. Er is bij N-VA-militanten blijkbaar een grote angst dat velen terug VLD gaan stemmen nadat duidelijk geworden is dat er door N-VA te stemmen niets bereikt kan worden.

Anselmo 29 juni 2013 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6698408)
Verhofstadt in de zin dat hij het meest zijn eigen principes heeft verraden. Blijkbaar ben ik niet de enige die direct aan hem moest denken.

²

Vlaanderen Boven 29 juni 2013 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6698482)
Ikzelf heb Filip Dewinter gestemd, omdat ik oprecht denk dat die het meest populistisch is. De meeste anderen stemmen blijkbaar gewoon op diegene die ze als het meest bedreigend voor hun idealen aanzien. Er is bij N-VA-militanten blijkbaar een grote angst dat velen terug VLD gaan stemmen nadat duidelijk geworden is dat er door N-VA te stemmen niets bereikt kan worden.

Wat een onzinredenering. Jij concludeert dus dat wij Verhofstadt als een bedreiging zien, enkel en alleen omdat we hem beschouwen als de grootste populist? Is het misschien al bij je opgekomen dat wij ook 'oprecht denken dat hij het meest populistisch is'? Of denk jij van jezelf dat jij de enige bent die in staat is die morele hoogte te bereiken? Wat een combinatie van arrogantie en zwart-wit denken, proficiat.

Verhofstadt is passé en vormt totaal geen bedreiging voor de N-VA. Totaal irrelevante opmerking dus. Ik denk oprecht dat hij de grootste populist was, gewoon omdat hij tijdens zijn regeerperiode zowat het omgekeerde heeft gedaan van wat hij beloofd heeft.

ViveLaBelgique 29 juni 2013 17:42

De beste manier om populisten van hun voetstuk te halen is gewoon hen hun gang te laten doen.

Het is een grote eer voor Guy Verhofstadt dat hij na 2 regeerperiodes van Open VLD nog steeds als populist wordt beschouwd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be